2023-10-17, 17:13
Medlem
https://www.st.nu/2023-10-17/man-haktad-for-valdtakt-mot-barn-RFofw

En man i 40-årsåldern har häktats misstänkt för våldtäkt mot barn vid två tillfällen.
– Han förnekar brott, säger hans advokat Alina Andras.

Vad handlar detta om och vad är det för kackerlacka som härjat den här gången då, någon som vet?
Citera
2023-10-18, 13:31
Medlem
Snacket går att det är en yrkeslärare på transport som är den aktuelle.
Citera
2023-10-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easylivin

Jag har också hört att det är en lärare , ännu värre isåfall! Och borde komma ut vem kan man tycka.
Citera
2023-10-18, 19:36
Medlem
Citat:

Också hört det.
Citera
2023-10-19, 20:11
Medlem
Citat:

Inget namn?
Citera
2023-10-20, 12:11
Medlem
99% av de som rör sig kring personerna denna utredning gäller - är starkt skeptiska till anklagelsen. Därav tystnaden i tråden.

Ibland överraskar vi Flashbackare med att tänka efter före...
Citera
2023-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotta2.0
99% av de som rör sig kring personerna denna utredning gäller - är starkt skeptiska till anklagelsen. Därav tystnaden i tråden.

Utveckla gärna, varför är man skeptiska till anklagelsen?
Är det pga av att mgm är otänkbar eller något annat?
Citera
2023-10-21, 09:50
Medlem
reffis avatar
Citat:

Uppenbart tyckte inte polisen det. Men du och dina kompisar kan ju fortsätta ge er på barn.

Flashback skall aldrig tänka efter före, spotta ut det man tycker och tänker, som är relevant för ämnet. Sluta besök sidan om du blir så stött.
Citera
2023-10-21, 09:55
Medlem
Precis. Det är min antagelse och även fastslaget i när jag grottat i det. S-vall är ju inte så stort.

Är mgm oskyldig så är ju anklagelsen så sjuk att man inte ens vill ge den till sin värsta fiende.

Visar det sig att han är skyldig, så kommer tråden få fart. Men hittills är det ingen som har nåt som skulle vara relevant för varken utredning eller anklagelse. Det skulle bara vara känslosamma uttryck kring en vidrig rubrik.

Är inte anhörig som folk tror, så fort man skriver nåt "snällt" och logiskt (har varit läsare av FB länge)... men är själv en falskt anklagad man en gång i tiden, därav min reaktion på en tråd med en rubrik som höll på att förstöra mitt liv och min tro på människan.

Sanningen kommer alltid fram. Är den enda tröst jag kan känna, både för anhöriga till mgm och för anhöriga till barnet som kanske är utsatt för ett brott.
Citera
2023-10-21, 12:01
Medlem
reffis avatar
Citat:
Precis. Det är min antagelse och även fastslaget i när jag grottat i det. S-vall är ju inte så stort.

Är mgm oskyldig så är ju anklagelsen så sjuk att man inte ens vill ge den till sin värsta fiende.

Visar det sig att han är skyldig, så kommer tråden få fart. Men hittills är det ingen som har nåt som skulle vara relevant för varken utredning eller anklagelse. Det skulle bara vara känslosamma uttryck kring en vidrig rubrik.

Är inte anhörig som folk tror, så fort man skriver nåt "snällt" och logiskt (har varit läsare av FB länge)... men är själv en falskt anklagad man en gång i tiden, därav min reaktion på en tråd med en rubrik som höll på att förstöra mitt liv och min tro på människan.

Sanningen kommer alltid fram. Är den enda tröst jag kan känna, både för anhöriga till mgm och för anhöriga till barnet som kanske är utsatt för ett brott.

Det var så bråttom att skriva något snällt att du betalade för att kicka igång ditt konto, trots att du läst på Flashback länge.

Du kanske har helt rätt också. Men vanligtvis så häktas ju inte någon om det är påhitt. Det bör ju finnas starka skäl att häkta, särskilt med fulla restriktioner.
Citera
2023-10-21, 12:33
Medlem
Ja, jag förstår din första tanke men just såna påhopp har gjort att jag alltid valt att inte kommentera trådar - att fokus läggs mer på den som kommenterar än på tråden.

Nu kunde jag inte vara tyst, för jag vill att människor ska se realistiskt på det.

Som jag sa, rubriken är det värsta en "frisk" man kan bli anklagad för. Därför önskar jag att man inte dömde innan det finns en dom. Det hade hjälpt mig och min familj mycket.

Kan inte tekniken helt här, så förlåt om jag inte citerar på rätt sätt. Känns inte heller som mest viktigt men svaret är till "reffI".

Däremot fick jag även svaret på om det är värt att kommentera i FB. Svaret är nej.
Senast redigerad av Gotta2.0 2023-10-21 kl. 12:36.
Citera
2023-10-22, 00:01
Medlem
Citat:

Folk tror inte, utan de var ett antagande på din historik..Sen att du anmäler inlägget blir bara konstigt. Berätta gärna mer om din falska anklagande som du nämner här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in