Citat:
Ursprungligen postat av
RuTi
Undrar verkligen hur det kommer gå för Hanna och hennes instagram-"karriär". Att hon suger på att göra samarbeten är ingen nyhet- och man får inte direkt mer tid över med en bebis om man säger så. Det vill säga... tror knappast kvaliteten kommer att bli högre.
Vad tror man egentligen om att göra sin karriär på sin ofrivilliga barnlöshet? Jag menar: jag förstår att dom (HT, Fanni osv) har fått många följare för folk är intresserade av deras väg till ett barn. Det går att jämföra med deltagare i exempelvis Ph, ex on the Beach osv - dom är intressanta under tiden programmen går, någon stund efter och man kan en kort period göra content av deras deltagande. sen dör det bara, intresset fallerar. Nu har HannaT fått ett barn, varför skulle följarna intressera sig i samma grad som innan? att följa en random brud i en lägenheten i smålandsstenar med en bebis är ju noll intressant enligt mig. Att vara ofrivilligt barnlös är ju förhållandevis ovanligt - därav det stora intresset. Att ha en bebis är ju ärligt talat noll unikt eller speciellt (även om HT tror att Lara är det mest speciella barnet i världen).
I skrivande stund har HT 75,5k följare- har noterat att de inte ökar i samma fart längre.
Hur ska hon hålla sig relevant utan testlives, "uppdateringar och möten" med barnmorskor och läkare, "planer framåt" osv??????
Minst 50% av Hannas följare är köpta dock. Hon gjorde ett jättekliv från 30-60tusen på ungefär ett halvår.
I början efter att serien "var fan är storken" så fick hon en stor del följare naturligt men sen efter 30k så insåg hon nog Hur billigt det är att köpa följare. Som jag har skrivit tidigare Kunde man se detta på socialblade.
Hon har ett engagement rate på ca 13% , vilket betyder att det är en väldigt liten del som likar/kommentar eller på något vis gör ett avtryck på hennes instagram.
Det är väldigt lågt för en influenser som då på ett år ska ha varit så pass intressant att den på naturlig väg fått ca 65tusen personer att följa henne.
Hon kommer nog fortsätta influenser karriären men ju fler "följare" hon får desto större krav lär väl(hoppas jag) företaget och följararna ställer på henne.