Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag hänger inte upp mig, självklart måste vi gå bakåt i tiden för att se vad som är rätt eller fel.
1. Du litar på Reinfeldt och Hultqvist fortfarande men du kanske har haft rätt hela tiden?
2. Kriget i Ukraina kommer vi få facit på i framtiden.
1. De är människor och har gjort fel. Tror du de har gjort något rätt?
2. Det har har du rätt i. Facit får vi efterhand. Kloka ord från dig.
Med facit i hand dömer vi bäst, eller hur?
Några mindre begåvade inlägg:
Citat:
Vi kan inte införa för kraftiga sanktioner, det skulle drabba även oss och då blir det svårt att betala ut bidrag till befolkningen.
Vi behöver Rysslands olja och gas, utan den stannar hela Europa på några daga
Nej, vi klarar oss utan.
Citat:
Omvärldens raseri uteblev helt dag 1 i alla fall. Tror och hoppas att du överdramatiserar en del. Att Tyskland pausar ett pipelinebygge är inte kraftiga sanktioner.
Det kommer inte hända mkt i form av sanktioner om inte Ryssland fortsätter mot Kiev.
Det finns fler diktatorer än Putin i världen att bli upprörd över.
Nej, ingen överdramatisering.
Citat:
Historien visar att ledare för det land som vinner konflikter blir populära. Många som gillade Hitler så länge det gick bra.
Oljepriserna ökar och därmed Rysslands intäkter, vi betalar.
Rysslands intäkter har halverats.
Citat:
Hur då? Dra en pipeline över Atlanten?
Usa importerar olja igen och har inget att sälja.
Va? Vi fick ju köpa dyr olja från USA, som låg bakom sprängningen. Men hur då, de har inegt att sälja....
Citat:
Vad tror du alla lastbilar går på? Tror det är över 40% av europas olja/gas som kommer från Ryssland.
Det blir tomt i butikerna på några få dagar om sanktionerna mot Ryssland blir för hårda.
Hur tomt är det i butiken? Där du bor kanske...
Citat:
Det är möjligt men ändå bra anser jag att lyssna innan man fördömer
Hur länge ska vi sitta och lyssna innan vi fattar att det är lögner.(från Putin)
O s v . Ska vi ta och döma personen i fråga som lagt dessa kommentarer? Nu när vi sitter med facit.