Jo jag vet det
Det är när jag frågar mussarna
"Alla religiösa grupper nya till antika har tagit Jerusalem med våld, när menar du går preskriptionstiden ut? om judarna tog landet från araberna, så måste araberna/UK lämna landet till Ottomanska Riket, Ottomanska riket till de muslimerna, muslimerna till kristna" osv osv...
Mussar vet år 2048 och inte minst 2067...kommer bli svårt att "men din gammel farfar drev ut oss i sexdagarskriget "
Sen har de svårt att erkänna att judar fanns också där....alla var inte europeiska judar... de tror judarna kom 1948 och "flytt flytt"
Britterna som styrde såg att judar och araber inte kunde leva sida vid sida lika mycket som muslimer och hinduer (Indien/Pakistan) inte kunde leva sida vid sida... så överlät FN dela och judarna gick med på det...Jerusalem som neutral zon...men arabernas blodtörst och trodde juden var ett lamm att slakta, glömde att det fanns judar (som Sharon, Dayan) kunde slåss och slå skiten av de även utrustningsmässigt var i underläge mot arab League.
Sen varje ggn våra arabiska bröder

försökte slå Israel, åkte de på så mkt spö och förlorade mer land och nu " 😭😭😭😭 Israel är dum mot mig när vi självmordsbombar, skjuter civila , kapar flyg "
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Ja men jag ser detta argument gång på gång, Israel har stulit mark från Palestina. Men man får aldrig något svar på när landet Palestina grundades, eller vad Premiärministern i landet Palestina hette 1948?