Hur viktiga gisslan må vara så kommer militärens liv först
Om jag går in, så tänker jag på att bekämpa fienden och hålla mig och mina mannar vid liv
först. De kan inte tänka på gisslan under korseld
Säg att Hamas har en fordonsbärande kulspruta med en eldhastighet på 4000 skott/min... och gisslan är fastbundna i bilen....
om IDF soldaterna riskeras att bli köttfärs så kommer de slå ut fienden och gisslan
Så fortfarande....prio 1 är att slå ut Hamas
Sen kommer gisslan...
det är inte så att IDF kommer sluta när de funnit gisslan...
Hamas har skrivit sin dödsdom..
Men kommer göra allt de kan för rädda gisslan självklart men när ordern kommer så kommer inte Bibi detalj styra som Saddam Hussein...utan Bibi som också är elit soldat och officer kan Israeliska doktrinen att låta sina officerare sköta jobbet
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Nej, i det verkliga livet gäller att beslutsfattarna hellre vill bli återvalda än leva återstoden av sina liv som bespottade klantskallar. Gisslan har högsta prioritet för de israeliska folket och väljarna. Landet är inte större än att nästa alla känner nån, är släkt med nån och/eller bor granne med nån som sitter fängslad i Hamas råtthål.
Om inte absolut allt görs för att plocka ut dessa människor levande kommer folk bli spritt språngande vansinniga. I synnerhet nu när den rådande uppfattningen är att politiker, underrättelsetjänst och militärers grova och oförlåtliga sjabbel gjort Hamas slakt- och kidnappningsorgie möjlig.