2023-10-20, 01:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
President Joe Biden håller viktigt tal till amerikanska folket kl 02:00 svensk tid.

LIVE: President Biden delivers address to the nation
https://www.youtube.com/watch?v=5pkapvWfTsw
Citera
2023-10-20, 01:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Vad exakt tror du ska hända? Tror du att Mellanöstern gemensamt kommer att föra krig mot Israel och utropa ett självständigt Palestina inom ett år? Vad händer med USA innan 20 Oktober 2024?

Det som händer med USA inom ett år är att den interna politiska splittringen kommer att förvärras och de kommer att gå mot ett kaotiskt presidentval i november 2024, samt att det ekonomiska läget för USA's statsapparat kommer att vara ännu värre eftersom de har en skenande statsskuld.

Nej, kriget i Israel kommer inte att vara slut om ett år och att de har utropat ett självständigt Palestina, bara att fler muslimska grannländer är involverade.
Citera
2023-10-20, 02:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Förmodligen är det ingen bra idé alls att gå ner i tunnlarna, innan, det är becksvart o knäpptyst där nere...

'Försöka'.
Du måste begripa att med 'de' så talar du om både IDF's o US's flotta, armé, luftvapen, mfl.
Båda parterna är, ja, ganska resoluta när det väl kommer till kritan oavsett om det varit för 50 år sedan, 5 år sedan eller nyligen..

De är säkert precis lika resoluta som romarna eller mongolerna var under deras storhetstid. Precis som Tyskland inte mäktade med ett flerfrontskrig under Andra världskriget så kommer inte USA att göra det heller denna gång.
Citera
2023-10-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det som händer med USA inom ett år är att den interna politiska splittringen kommer att förvärras och de kommer att gå mot ett kaotiskt presidentval i november 2024, samt att det ekonomiska läget för USA's statsapparat kommer att vara ännu värre eftersom de har en skenande statsskuld.

Nej, kriget i Israel kommer inte att vara slut om ett år och att de har utropat ett självständigt Palestina, bara att fler muslimska grannländer är involverade.
Preach. Undra om paketet på 100 små miljarder dollar kommer gå hem hos befolkningen. Visserligen till en stor majoritet indoktrinerat folk, men extremt dividerat i många sakfrågor och grupperingar, snart är råget måttat... eller hur det nu går
Citera
2023-10-20, 02:08
Medlem
Citat:
Fortfarande konservativ höger och inte vänster.

Det betyder att jag inte går till kyrkan så ofta och inte läser Bibeln eller ber till Gud frekvent.

Aha, en SD/Trump/Putin-fåne som tror att Soros och judarna styr världen genom Bilderberggruppen. Ja, den sortens tokar har vi ju dessvärre också i Sverige. Det är svårt att se skillnad på tokvänstern och tokhögern, eftersom tokdelen dominerar så totalt över vänster/höger.

Jaha, det skulle jag kalla för en sekulär kristen, inte en sekulariserad kristen. En sekulariserad kristen är ju någon som gått från att vara religös till att bli sekulär. Det vore en nåd att stilla be om att Hamas m fl genomgår en omvänd radikalisering och blir sekulära.
Citera
2023-10-20, 02:09
Medlem
Möcke bra där Biden!
Citera
2023-10-20, 02:16
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Aha, en SD/Trump/Putin-fåne som tror att Soros och judarna styr världen genom Bilderberggruppen. Ja, den sortens tokar har vi ju dessvärre också i Sverige. Det är svårt att se skillnad på tokvänstern och tokhögern, eftersom tokdelen dominerar så totalt över vänster/höger.

Jaha, det skulle jag kalla för en sekulär kristen, inte en sekulariserad kristen. En sekulariserad kristen är ju någon som gått från att vara religös till att bli sekulär. Det vore en nåd att stilla be om att Hamas m fl genomgår en omvänd radikalisering och blir sekulära.

Det är tur att du, likt Annie, förlikar dig med den bjeda mitten..
Anmärkningsvärt att det än idag finns folk som tror på att de Abrahamitiska bröderna någonsin kommer att komma överens. Det måste vara frågan om ett defekt arvsanlag..

https://www.youtube.com/watch?v=_YfvBnTe16o
Citera
2023-10-20, 02:21
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta

Nä jag skulle mer kalla det sekulariserad kristen eftersom jag både gick i kyrkans barntimmar och var på konfirmationsläger som ung, men inte är så brydd i religion som vuxen.

Du måste förstå att världen är inte så svart/vit som du vill få den till. De finns sansade konservativa som är pragmatiska fredsförespråkare. Soros är 93 år gammal och irrelevant. Trump är en hotellmiljardär som gett sig in i politiken på ålderns höst och bara ett symtom på att USA håller på att upplösas och han kommer inte att vinna valet 2024.
Jag har aldrig röstat på SD.
Citera
2023-10-20, 02:24
Medlem
Intressant om Iran med deras incels ayatollahs svarar.

Ligger lågt och låter liibaneserna få pisk av judarna likt 2006?
Citera
2023-10-20, 02:26
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
De är säkert precis lika resoluta som romarna eller mongolerna var under deras storhetstid. Precis som Tyskland inte mäktade med ett flerfrontskrig under Andra världskriget så kommer inte USA att göra det heller denna gång.
Don't worry.
Amerikanen har babbarna, iaf de av intresse som har resurser som olja, pengar o andra finansiella tillgångar, i sitt knä - varpå det inte ens kommer bli ditt fantiserade 'flerfrontskrig'.

Edits;
Presidenten utlovade citat 'att imorgon av kongressen kungöra rekvira ett oöverträffat bistånd om $100.000.000.000 för att stärka Israels militära kapaciteter'. Om jag inte hörde fel? Tänk på det du.
Senast redigerad av -Andreas- 2023-10-20 kl. 02:36.
Citera
2023-10-20, 02:26
Medlem
Måste nämna detta,
Senast redigerad av Krille10 2023-10-20 kl. 02:34.
Citera
2023-10-20, 02:34
Medlem
EgoistNs avatar
..Som jag skrev i en annan tråd. Det finns ingen lösning, inget slut på denna eviga konflikt.
Det enda tänkbara scenario är att den ena sidan tar kål på den andra.
Varför håller inte Svenskar och Norrmän på såhär??
Jo, för vi har vårt DNA i ordning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in