2023-10-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fortfarande svensk sekulariserad kristen och inte muslim.

Ja, ni i tokvänstern drömmer ju om ett islamskt kalifat bara för ni hatar USA som en symbol för det kapitalistiska systemet.

"sekulariserad kristen" - betyder det att du varit praktiserande kristen, men tappat din tro?
Citera
2023-10-20, 01:50
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Kom ihåg den här stunden om ett år och kolla då hur det har gått för USA/Israel.

Vad exakt tror du ska hända? Tror du att Mellanöstern gemensamt kommer att föra krig mot Israel och utropa ett självständigt Palestina inom ett år? Vad händer med USA innan 20 Oktober 2024?
Citera
2023-10-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebetting
Verkligen inte, är det Aftonbladet du läser eller? Jude tidingen?
Pajas gå lägg dig om du inte kan något.

Israel sprang som hundar tillbaka till Israel efter en månad.
Det enda Israel kan göra är att bomba från luften som fega horor dom är.

Du skojar?
Skärp dig, du måste vara libanes.
Judarna lekte med Hezbollah.

Som svensk kan jag bara garva, judar är omringade av araber och piskar alla.

Ganska intressant.

När kommer muslimernas uppror?!
Citera
2023-10-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Vad exakt tror du ska hända? Tror du att Mellanöstern gemensamt kommer att föra krig mot Israel och utropa ett självständigt Palestina inom ett år? Vad händer med USA innan 20 Oktober 2024?
Vad tror du händer om mellanöstern helt plötsligt väljer och strypa oljan till Väst? Då kommer både du och jag ha det riktigt tufft.

USA ska inte vara kaxiga här nu.
Citera
2023-10-20, 01:52
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Vad göra om "man måste gå in i ett tunnel-system"? Likt Israeler eller amerikanerna i Vietnam
Förmodligen är det ingen bra idé alls att gå ner i tunnlarna, innan, det är becksvart o knäpptyst där nere...

Citat:
Ja visst kommer Israel att försöka att göra det. Ingen tvekan om det. Men de kommer att bli förvånade hur knepigt det kommer att bli.
'Försöka'.
Du måste begripa att med 'de' så talar du om både IDF's o US's flotta, armé, luftvapen, mfl.
Båda parterna är, ja, ganska resoluta när det väl kommer till kritan oavsett om det varit för 50 år sedan, 5 år sedan eller nyligen..
Citera
2023-10-20, 01:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Ja, ni i tokvänstern drömmer ju om ett islamskt kalifat bara för ni hatar USA som en symbol för det kapitalistiska systemet.

"sekulariserad kristen" - betyder det att du varit praktiserande kristen, men tappat din tro?

Fortfarande konservativ höger och inte vänster.

Det betyder att jag inte går till kyrkan så ofta och inte läser Bibeln eller ber till Gud frekvent.
Citera
Medlem
Citat:
Vad tror du händer om mellanöstern helt plötsligt väljer och strypa oljan till Väst? Då kommer både du och jag ha det riktigt tufft.

USA är kaxiga eftersom varken Ryssland eller Kina bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Du skojar?
Skärp dig, du måste vara libanes.
Judarna lekte med Hezbollah.

Som svensk kan jag bara garva, judar är omringade av araber och piskar alla.

Ganska intressant.
Spelar ingen roll vad jag är och inte är. Men något jag är det är påläst tillskillnad från dig du kan knappt stava din snorunge.

Det är ingen hemlighet att Israel är större och mäktigare arme än både hezbollah och Hamas men krig har vunnits med större odds min vän du borde läsa på lite historia. Och 2006 så vann Hezbollah dem som hade störst förluster var Civila libaneser så kolla man ur det perspektivet har du en poäng men det är inte det man ska kolla efter i krigsföring.
Citera
2023-10-20, 01:56
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll vad jag är och inte är. Men något jag är det är påläst tillskillnad från dig du kan knappt stava din snorunge.

Det är ingen hemlighet att Israel är större och mäktigare arme än både hezbollah och Hamas men krig har vunnits med större odds min vän du borde läsa på lite historia. Och 2006 så vann Hezbollah dem som hade störst förluster var Civila libaneser så kolla man ur det perspektivet har du en poäng men det är inte det man ska kolla efter i krigsföring.

Käften snorunge. Hezbollah bad om ursäkt för kriget mot Israel.
Citera
2023-10-20, 01:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Då blir de fattiga ganska fort. Vad hände senast USA ville åt oljan i Irak? 😄
Citera
2023-10-20, 01:57
Medlem
Satan vad pisk Hezbollah fick 2006, är deras bollar fortfarande hittade?
Citera
2023-10-20, 01:57
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:

Kan inte riktigt se att rika oljeshejker skulle strypa oljeexporten för futtiga Palestina. Särskilt inte Saudiarabien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in