2023-10-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Verkligen konstigt att han blev slussad runt så där. Han skulle givetvis åkt tillbaka till Tunisien från Norge.
Från Italien enligt mig.
Citera
2023-10-19, 17:12
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razler
Hur blev Sverige ett tillhåll för islamister och lågbegåvade marxister? Varför betalar hårt arbetande människor skatt till dessa kackerlackor?
JDen här mördaren var knäpp oavsett religion, oavsett antalet radikala fanatiker, åtminstone verkar det så utifrån vad vi vet om honom.
Citera
2023-10-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Om jag får chansen så gör jag om det igen . Känns som att du e stolt över det som hände i Bryssel . Hade de rätt att göra så ?

Och det skulle vara precis like fel som första gången du gjorde det. Det endaste du lyckas med här är att bevisa att våld ligger i era gener och ni vänder er till det så fort ni har möjlighet. Inte direkt bra reklam. Fredens religion my ass.
Senast redigerad av Jidgeeboy 2023-10-19 kl. 17:18.
Citera
2023-10-19, 17:16
Medlem
Inte så konstigt egentligen, Sverige står ju för allt dom där fanatiska muslimska organisationerna hatar. Fri sex, homosexuell frihet, demokrati, barnen väljer själva vilka dom gifter sig med, att ha kul, rätten att häckla religion
Citera
2023-10-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jidgeeboy
Och det skulle vara precis like fel som första gången du gjorde det. Det endaste du lyckas med här är att bevisa att våld ligger i era gener och ni vänder er till det så fort ni har möjlighet. Inte direkt bra reklam. Fredens religion my ass.

Så du menar att om du ser nån i fara så skulle du inte reagera o hjälpa till . Enligt dig så e det inte din sak .
Citera
2023-10-19, 17:32
Medlem
I rubriken står det två döda och flera skadade. Finns fler skadade än P*r?
Citera
2023-10-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Så du menar att om du ser nån i fara så skulle du inte reagera o hjälpa till . Enligt dig så e det inte din sak .

Självklart skulle jag försöka gå emellan och hjälpa, men min första reaktion skulle inte att vara att ta till våld som du. Det är en ganska stor skillnad. Men du verkar enbart se våld som lösningen till allt, vilket återigen bevisar det jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Du verkar även bara kunna dra till halmgubbar och stoppa ord i folks munnar för att försöka skapa argument mot dom dessutom. Sista svaret till dig. Våld hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Dra iväg någonstans där det är acceptabelt istället.
Citera
2023-10-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
I rubriken står det två döda och flera skadade. Finns fler skadade än P*r?

Har inte hört något om flera skadade, så troligtvis inte.
Citera
2023-10-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Men kombinationen just Bryssel, fotbollsmatch, svenskar, diverse hot och förhöjt säkerhetsläge borde ändå lysa rött. Gick det ut något från UD?

Kan också tycka det, dessutom har männen skjutits i nära anslutning till stadsdelen Molenbeek som är allmänt känt för att vara ett "terrornäste"..

Det är alltid chockerande när det händer, men ingen kan vara förvånad, då är man naiv..

Om inte UD varnar vid ett sådant tillfälle, när Belgien (och just Molenbeek) haft ett uttalat problem med terrorism genom åren, samtidigt som Sverige befinner sig i detta säkerhetsläge, så vet jag inte när man ska göra det..

Så här beskrivs Molenbeek i en artikel från SvD, 2016-03-22:

"Extremisternas terrornäste och Europas jihadistcentral. Så har den problemtyngda Brysselförorten Molenbeek beskrivits av säkerhetsexperter."
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-19 kl. 17:55.
Citera
2023-10-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jidgeeboy
Självklart skulle jag försöka gå emellan och hjälpa, men min första reaktion skulle inte att vara att ta till våld som du. Det är en ganska stor skillnad. Men du verkar enbart se våld som lösningen till allt, vilket återigen bevisar det jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Du verkar även bara kunna dra till halmgubbar och stoppa ord i folks munnar för att försöka skapa argument mot dom dessutom. Sista svaret till dig. Våld hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Dra iväg någonstans där det är acceptabelt istället.

Hur mycket av all våld har du löst i Sverige? Blir bara värre . Det e pga såna som du som blundar o gör inget .
Citera
2023-10-19, 17:58
Medlem
olvrdos avatar
Intressant

https://x.com/WallStreetSilv/status/1714800398874124319?s=20

Vi tillåter återvändande terrorister att arbeta med barn i vårt land. Varför syns vi inte ute på gator och torg?

https://www.expressen.se/nyheter/de-atervande-fran-is-nu-jobbar-de-med-barn/

Sedan har vi terroristen som sköt tre svenskar, varav två avled. Han kom från Tunisien, avtjänade straff för mord i Tunisien men flydde under den arabiska våren 2011. Han greps för narkotikabrott i Sverige och satt på Kumla. Senare utvisades han och levde som en illegal flykting med ett falskt pass i Europa i ett decennium. Hur är det möjligt?

https://x.com/visegrad24/status/1714568313269842152?s=20
https://www.sydsvenskan.se/2023-10-17/attentatsmannen-fran-bryssel-greps-med-kokain-i-malmo

Det är pinsamt hur svagt Europa är!

Sverige och västvärlden är kört. När kommer det att ske några demonstrationer mot det faktum att fransmän och svenskar mördas av terrorister som lever i Europa illegalt? Varför tror folk att muslimer som har flytt hit, enbart för att parasitera på våra samhällen, ska bry sig om det? Det är vi européer som måste ut på gatorna!

Vi ÄR de mest självupptagna töntarna i världen. Vi har inget testosteron kvar och det är pinsamt hur lite vi bryr oss om varandra och våra länder.

Det är inte politikerna som ensamt bär ansvaret för den nuvarande situationen. Om vi hade haft 5 000 pers utanför varje flyktingmottagning och tydligt visat vårt missnöje med de problem som invasionen av skräpmänniskor från världens absolut sämsta länder har medfört, skulle vi aldrig ha hamnat där vi är idag.

Istället har vi välkomnat skräpet, precis som mannen i videon säger. Han har givetvis helt rätt. Problemet ligger inte hos dem, det ligger hos oss. Vi föder inte längre barn, vår kultur är förvirrad, och vi kämpar inte för vår överlevnad.
Senast redigerad av olvrdo 2023-10-19 kl. 18:02.
Citera
2023-10-19, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Om jag inte missat något är mördaren en enskild lättpåverkad person, inte representant för någon organisation. Men kombinationen just Bryssel, fotbollsmatch, svenskar, diverse hot och förhöjt säkerhetsläge borde ändå lysa rött. Gick det ut något från UD?

Han är en muslim. Alla muslimer är enskilda, lättpåverkade personer.

Det är därför islam och vidhängande muslimer måste UT från varje civiliserat västland.

Det uttjatade exemplet med godisskålen: Skulle du ta en godbit av 1000 om du visste att 100 av godbitarna var förgiftade?

Nej, det skulle du inte. Och det är därför som muslimer som följer en våldsreligion som går ut på att utrota icke-muslimer inte kan tillåtas vistas i västerländska länder.

De är så bra på att döda sig själv i sina egna 60+ länder - så låt dem göra det i frid och ro, utan vår inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in