2023-10-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruthteller656
Enligt flightradar24 är BA flyget 19:05 lokal tid inställt. Undra vilket lögn de hittar på nu.

De kanske hinner med ambulansflyget ändå nu då? *s*
Citera
2023-10-19, 13:58
Medlem
Citat:
Enligt flightradar24 är BA flyget 19:05 lokal tid inställt. Undra vilket lögn de hittar på nu.

Ambulansflyget (reguljära flyget) inställt? 😂
Citera
2023-10-19, 14:00
Medlem
Ni kollar på fel flyg.
19:15 inte 19:05. Den är fortf. on-time

"Nu går planet från Koh Samui 19.15 och landar strax timmen efter.”

Planet som lämnar Koh Samui kl 19.15 och anländer Bangkok en timme senare heter: Bangkok Airways PG 182
Citera
2023-10-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
De kanske hinner med ambulansflyget ändå nu då? *s*
Det är knappast att de har utrustat det planet för att transportera nån svårt skadad från ön och sen bara ställt in den i sista sekund. Mao så är det en ambulansflyg vi inte ser på radarn eller så ljuger familjen.
Citera
2023-10-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Ni kollar på fel flyg.
19:15 inte 19:05. Den är fortf. on-time

"Nu går planet från Koh Samui 19.15 och landar strax timmen efter.”

Planet som lämnar Koh Samui kl 19.15 och anländer Bangkok en timme senare heter: Bangkok Airways PG 182

My bad!
Citera
2023-10-19, 14:05
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Det är knappast att de har utrustat det planet för att transportera nån svårt skadad från ön och sen bara ställt in den i sista sekund. Mao så är det en ambulansflyg vi inte ser på radarn eller så ljuger familjen.

Men även om det är ett ambulansflyg som inte syns, inte fasen lyfter det samtidigt som ett reguljärflyg?! Alltså, jag får inte ihop det här.
Citera
2023-10-19, 14:06
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Sen hade jag personligen aldrig lagt ut bevis för att folk på Flashback plötsligt kräver det. Jag skulle i sådana fall göra det privat för släkt och vänner som frågar och till GFM och Expressen om de vill verifiera.

Men aldrig offentligt för att random kommentarer på Facebook kräver det för att det finns en Flashback-tråd. Så att det skulle vara ett bevis på deras skuld håller jag inte med om - jag hade som sagt inte lagt ut ett skit till allmän beskådan hur oskyldig jag än skulle vara.

Jag resonerar så här:

Eftersom familjen har bett om pengar samtidigt som de inte har presenterat några som helst bevis på att deras historia stämmer så tycker åtminstone inte jag att de kan bli tjuriga över att det finns personer som tror att det hela är en bluff.

Familjen har verkligen gjort 10 fel av 10 möjliga så här långt. De har bara gjort folk mer och mer misstänksamma.

Köper jag hela deras historia? Knappast. Det finns hittills alldeles för många oklarheter.

Jag tror helt klart att någonting måste ha hänt då ingen människa kan vara så brutalt dum i huvudet att man försöker sig på en sådan här rejäl scam 2023. Det finns bara inte.
Senast redigerad av Zloth 2023-10-19 kl. 14:10.
Citera
2023-10-19, 14:11
Medlem
BestCoast.s avatar
Jag har flugit inrikes i Thailand, dessa planen är riktigt små. Nu var det några år sedan, men tveksamt om ens en rullstol får plats.

E: Var faktiskt ett större plan denna gång., glöm det jag skrev.

Hoppas Felicia kommer hem oskadd och att hon kan rehabiliteras efter bästa förmåga och får tillbaks ett värdigt liv.
Senast redigerad av BestCoast. 2023-10-19 kl. 14:35.
Citera
2023-10-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag har bett arkivarien på UD som kontrollerar, registrerar och diarieför alla brev till utrikesminister Billström att eftersöka om något sådant brev skickats dit mellan 8/10 och 15/10.
Väntar på svar.

Har du fått något svar från UD?
Citera
2023-10-19, 14:25
Medlem
Alltså, jag får inte ihop det. Ska hon alltså flygas hem med Thai Airways reguljärflyg när hon ligger i respirator? Och dom 800 000 dom tigger för SOS ambulansflyget då?
Citera
2023-10-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t-maaaac
Alltså, jag får inte ihop det. Ska hon alltså flygas hem med Thai Airways reguljärflyg när hon ligger i respirator? Och dom 800 000 dom tigger för SOS ambulansflyget då?

De pengarna ska betala av Felicias skulder till Collector och Kronofogden. Vi pratar typ en halv miljon. Vi kommer aldrig få se fakturorna till SOS International eller sjukhuset, eller filmen som visar olyckan.
Citera
2023-10-19, 14:29
Bannlyst
Koh Samui till Bangkok är nu på flightradar. Vad hände med ambulansflyget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in