2023-10-19, 13:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Skulle inte förvåna mej ett dugg om det var Hamas själva som bombade det där sjukhuset. Det är så terrorister fungerar. De skiter helt i dödsoffer, kvinnor, barn, och även sina egna om det behövs. Sen ylar de i högan sky framför kamerorna, med skadade och blödande barn i famnen, väl medvetna om att deras gråt och bilder ska nå världspressen. Och så här långt, med alla demonstrationer i världen som det blivit, har de ju lyckats bra, och ryggdunkar säkert varandra.

Om detta stämmer kan vi alltså snart räkna med en ny sjukhusbombning med en raket från Hamas. Med blödande skadade barn. Och bölande palestinier. Och filmkameror.

Det är svårt att träffa med en ballistisk raket. Förmodligen skulle man behöva drönare eller eget flyg.
Citera
2023-10-19, 13:12
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag svarar gärna som General Custer sa om indianerna "Det är ett modigt folk men deras livststill är över " ... och så blev det... skulle de rida nu och skjuta med pil och båge ??

Du snackar som judar inte fanns där, de var till skillnad från dina vänner redo att leva sida vid sida...men dina kompisar gick i krig och då ändras allt fattar du väl??

Men påstå att judar inte levde där och var redo att göra som FN föreslog ..

Judar har lika mkt rätt atr leva där med...
Precis som jag får acceptera att en 100% arab familj som föds i riket har samma rätt som mig, men inbördeskrig lär det bli med tiden som i Spanien... men det är en annan historia

Men nu bestämmer Israel och inget du kan göra

2067 så har alla som deltog i kriget är döda och begravna 99,9999% säkerhet och då måste du acceptera och omvärlden Israels nya gränser precis som vi nu erkänner USA gränser mot indianerna

Gazas livstil är oxå ett minne blott.... naturens gång... ..rätt eller fel... så får de acceptera Israel har landet och den som råkar komma igenom deras försvar kommer möta 400 kärnvapen stridsspetsar + IDF...

Så du kan gnälla, USA/EU kan d
lämna så har Israel sådan eldkraft att ingen militär kommer ens försöka

Bara miliser...

Är du dum i huvudet eller?
Tror du dagens indianer springer runt med pil och båge?
Menar du att de vita amerikanerna fortfarande är cowboys?

De lever lika civiliserat som du och jag.

En helt vanlig civilingenjör med native american rötter har alltså rätt att gå hem till en vit amerikan och ta över dennes hem och avrätta dennes familj.

Jag pratar inte religion här. De har alltid funnits judar där. Problemet är de europeiska judarna som stormade in och kastade ut folk från hus och hem.

Orkar inte diskutera med dig längre. Du är låst I din agenda och såna som du har svårt att ta in fakta.

Tycker ärligt synd om dig.
Citera
2023-10-19, 13:12
Medlem
ja men jag har inte sagt ditt stolpskott att "judarna ska ha landet pga kung David hade den" läs för fan

Jag frågar Hamas kramaren vad han anser är ok att kalla etr land sitt då ALLA tog landet med våld

Men Israel gick med på delningsplanen , araberna gjorde det INTE

och går man in i krig får man ta KONSEKVENSERNA I KRIG

Golanhöjderna en lättare fråga... enl lag så är det Assad Jrs...men hade inte hans papi Assad Sr bombat Kibbutzet från Golan så hade inte Israel anfallit eller hur ??

År 2067 kommer det vara svårt för araberna claima ngt som skedde 100 år sedan

Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Neanderthalarna bodde i de omtvistade områdena före judarna. Hamas och dess sympatisörer uppvisar tydliga primitiva drag, så kanske har de ändå rätt i att de var först på plats?
Citera
2023-10-19, 13:13
Medlem
Ang tragedin med det kristna sjukhuset. Många bedömare anser att Hamas inte har så stora raketer som kan göra den åverkan. Det kan vara false flag eller annat sjukt beslut men ingen vet ännu. Många anser att det var en Hamasraket som flög fel men har Hamas så stor sprängkraft att de kan blåsa ett helt sjukhus? Kunniga borde kunna bedöma sprängkraften och antal kilo som behövs och om Hamas behärskar det?
Citera
2023-10-19, 13:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ang tragedin med det kristna sjukhuset. Många bedömare anser att Hamas inte har så stora raketer som kan göra den åverkan.
Vi såg ju bilder från anfallet första dagen på utbrända bilar i Israel mm, och det ser likadant ut som bilderna efter träffen på parkeringsplatsen vid sjukhuset.
Citera
2023-10-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Den här personen som sympatiserar med drömländer som nordkorea, ryssland, Iran, Syrien mm är jävligt noga med hur Israeliska barn tortyrmördats men inte när palestinska "barn" omkommit som ett resultat av hamas provokationer.

Att barn dör är soligt som fan, dock stor skillnad på att barn mördas hemma av terrorister och att sen samma terrorister gömmer sig bakom sina barm i hopp att dom blir martyrer. Alla liv som går till spillo är på Hamas händer, ingen annan
Citera
2023-10-19, 13:17
Medlem
Egypten kontrollerade Gaza innan sexdagarskriget 1967, då Israel erövrade området - Gaza bebos alltså av Egyptier. INTE Palestinier.
Citera
2023-10-19, 13:18
Medlem
De hade gjort det om inte vita mannen kom och fixade landet
inte synd om mig, det är ni som förlorar mark och stöd

Israel har fått fred med arab League nationer även Jerusalem är i Israels händer

För Arab League är trötta på Pallar....

Det är nog därför de gjorde denna desperata attack men de har bara pausat men KSA vill ha godsakerna USA och Israel besitter

Så cry me a river för du vill inte erkänna Judarnas rätt där med och undvika att ni beslöt gå i krig när ni trodde Israel var lamm atr slakta men de glömde Sharon och hans gäng
.... slog skiten av Er och nu lipar ni att ni är redo att dela när Israel är 1000000 ggr starkare än Arab League

Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Är du dum i huvudet eller?
Tror du dagens indianer springer runt med pil och båge?
Menar du att de vita amerikanerna fortfarande är cowboys?

De lever lika civiliserat som du och jag.

En helt vanlig civilingenjör med native american rötter har alltså rätt att gå hem till en vit amerikan och ta över dennes hem och avrätta dennes familj.

Jag pratar inte religion här. De har alltid funnits judar där. Problemet är de europeiska judarna som stormade in och kastade ut folk från hus och hem.

Orkar inte diskutera med dig längre. Du är låst I din agenda och såna som du har svårt att ta in fakta.

Tycker ärligt synd om dig.
Citera
2023-10-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag skrev att idag har Kina en produktionskapacitet på alla områden som överskrider USAs med hästlängder.
Men just när det gäller vapen och militär klassas sådant i Kina som militära hemligheter.
USAs underrättelsetjänst vet nog vad Kina har för militär förmåga, men de skulle aldrig avslöja offentligt vad man känner till!

Har förresten funderat på vad som skulle hända ifall någon sänkte några amerikanska hangarfartyg?

Om någon sänkte ett amerikanskt Hangarfartyg (vilket är minst sagt svårt) så skulle det leda till krig. Ett angrepp på ett amerikanskt hangarfartyg är i princip lika allvarligt som om en amerikansk stad skulle attackeras. Om tex ett amerikanskt stridsplan skulle bli nedskjutet skulle man kanske kunna svälja på något vis…men inte en sänkning av ett hangarfartyg.
Citera
2023-10-19, 13:19
Medlem
Tänkt lite OT ( eller inte) om det finns någon chans i helvetet att iran redan fått kärnvapen av Ryssland som tack för all stöd i kriget med Ukraina och därför vågar kaxa sig och hota som dom gör? Jag vet att iran flera gånger hade kärnvapen prog men köpa/få några av Ryssland borde ändå vara enklare pga alla sanktioner
Citera
2023-10-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi såg ju bilder från anfallet första dagen på utbrända bilar i Israel mm, och det ser likadant ut som bilderna efter träffen på parkeringsplatsen vid sjukhuset.

I så fall har Hamas sannolikt överdrivit antalet dödsfall. Men jag gissar. Alla ljuger i Krig.
Citera
2023-10-19, 13:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I så fall har Hamas sannolikt överdrivit antalet dödsfall. Men jag gissar. Alla ljuger i Krig.
Du får mer klarhet i ärendet om du läser denna tråd:
(FB) Palestinier anklagar Israel för krigsbrott efter explosion på sjukhusparkering (2023-10-17)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in