2023-10-19, 09:59
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hysterisk israel (truism) hotar Ryssland. Klart och tydligt. "Ryssland stödjer folkmord och kommer att få betala priset för det".

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1714823846782538170

Judar har fått nog. Hatade så långt det går att minnas i historien. För vad? Det räcker nu.

Mellanöstern-kristna var också hatade för ingen anledning, de är etniskt rensade och slaktade och massmördade i princip allihop. Det tog ca 1400 år för islam att rensa bort de kristna. Judarna håller nästan på att gå samma öde. Det enda som kvarstår är att tuffa till sig.
Citera
2023-10-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Urban miljö är svår att strida i så jag förstår att IDF vill bomba så mycket som möjligt innan. Många fällor osv. Nu gick streamen ner över Gaza efter ett par rediga smällar :/

Vilken stream då?
Citera
2023-10-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Och Palestina har valt Hamas... mic drop.

Det är sant att Hamas vann i den palestinska folkomröstningen eftersom Israel inte gav PLO erkännande av Palestina utan fortsatte ockupationen av palestinierna och nu vill Israel tvinga ut de återstående till Egypten och Jordanien, eller hur?
Citera
2023-10-19, 10:01
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är snarare palestinska barn, kvinnor och civila som får betala priset för det eftersom Israel gör liten till ingen skillnad mellan Hamas och civilbefolkningen. Faktum är att Israel bestraffar de civila palestinierna för att pressa Hamas, med andra ord precis som terroristerna själva gör:

Dessutom har den israeliska presidenten själv hävdat att det inte finns några oskyldiga palestinier. Ett fullkomligt vedervärdigt uttalande, men inte förvånande från en nazist i kippa.

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2023/10/18/israel-hamas-war-live-limited-gaza-aid-deal-agreed-between-us-and-egypt

Israel begår uppenbara krigsbrott inför världens ögon och de genomkorrupta hycklarna i väst ger som vanligt sitt fulla stöd medan resten av världen mer och mer vänder Israel ryggen i den här konflikten. Även om stödet inte kommer minska så har konflikten i vart fall medfört att väst tappat ansiktet och inte alls längre framstår som någon betrodd källa för godhet och moralisk visdom.

USA och Israel går samman och försöker "bevisa" att de Islamic Jihad ligger bakom sjukhusattacken, det får man tro vad man vill om. Men den militära grenen av USA, krigskomplexet, ja deras ord betyder 0 i sammanhanget. Samma människor som ljög för sitt eget folk och förfalskade uppgifter om "massförstörelsevapen" för att illegalt kunna invadera Irak.
Palestinierna gör själva ingen skillnad på sig själva och Hamas.
A) De har valt Hamas
B) De försvarar i detta nu Hamas, trots allt makabert de gör

Det finns KANSKE oskyldiga palestinier. Berätta hur man identifierar en sådan?

Vad är det för uppenbara krigsbrott som Israel just nu begår? De förvarnar i områden de ska bomba och har varit tydliga med att civila ska evakuera.

HAMAS säger åt de civila att stanna. Därmed är det enkelt att se vem som står för våldet mot civila.
Citera
2023-10-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Vilken stream då?

Den du länkade "agenda-free tv" Dom visar bara en stream över Libanon/Israel gränsen nu.

Var ett par smällar i Gaza och sen gick den streamen ner.
Citera
2023-10-19, 10:04
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Det är sant att Hamas vann i den palestinska folkomröstningen eftersom Israel inte gav PLO erkännande av Palestina utan fortsatte ockupationen av palestinierna och nu vill Israel tvinga ut de återstående till Egypten och Jordanien, eller hur?
Vadå "eller hur"? Ska du försöka få mig att gå med på ett påstående som du själv dragit ur röven?
Min teori är att just nu vill Israel utrota Hamas. När det är gjort kan de palestinier som tar avstånd från islamism få återvända till palestina.
Citera
2023-10-19, 10:05
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Palestinierna gör själva ingen skillnad på sig själva och Hamas.
A) De har valt Hamas
B) De försvarar i detta nu Hamas, trots allt makabert de gör

Det finns KANSKE oskyldiga palestinier. Berätta hur man identifierar en sådan?

Vad är det för uppenbara krigsbrott som Israel just nu begår? De förvarnar i områden de ska bomba och har varit tydliga med att civila ska evakuera.

HAMAS säger åt de civila att stanna. Därmed är det enkelt att se vem som står för våldet mot civila.

Glöm inte bort att äckliga FN säger samma sak. Att Gaza-borna ska stanna i sina bostäder och bli bombade.
Citera
Medlem
Citat:
Din idiot. Jag ändrade ingenting. Du kan inte läsa, vilket säger en hel del.
De 40 spädbarnen var en incident och har ögonvittnesskildringar där du får invänta forensiska bevis. Det HAR "verifierats" omdelbart i och med vittnesutsagorna.
Sedan tillade jag att många fler barn halshuggits och lemlästat.
Det har delats foton på mängder med levande brända barn.
Sluta försök försvara hamas. Du får vara muslimriddare när du har bevis för din sak men att argumentera emot vittnesskildringar när DU saknar bevis är inget annat än muslimkrameri.

Sorry det lät som om du skarvade.
Dessa vittnesutsagor blev omedelbart kritiserade och inte ens israeliska myndigheter har kunnat bekräfta just denna del av förloppet.
Ha ha jag är superateist och avskyr islamism, så nu är du fel ute
Vi får se om en månad. Det kommer aldrig att presenteras objektiva uppgifter om 40 halshuggna spädbarn.
Jag är inte muslimkramare. Jag vill bara att sanningen ska vara allenarådande. Problem med det?
Citera
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Glöm inte bort att äckliga FN säger samma sak. Att Gaza-borna ska stanna i sina bostäder och bli bombade.
Det har jag missat, är du seriös? Wtf...
Citera
2023-10-19, 10:07
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Sorry det lät som om du skarvade.
Dessa vittnesutsagor blev omedelbart kritiserade och inte ens israeliska myndigheter har kunnat bekräfta just denna del av förloppet.
Ha ha jag är superateist och avskyr islamism, så nu är du fel ute
Vi får se om en månad. Det kommer aldrig att presenteras objektiva uppgifter om 40 halshuggna spädbarn.
Jag är inte muslimkramare. Jag vill bara att sanningen ska vara allenarådande. Problem med det?
Men sitt då inte här och ifrågasätt ISRAELS perspektiv om det nu inte finns BEVIS som motsäger de. Då är man en muslimkramare.
Du kan inte hänvisa ifrågasättandet till att du vill att sanningen ska vara allenarådande när du inte kan backa upp det med sanning. Du får vänta och se, och dagen bevisen finns har du ett case, eller hur?
Fram tills dess finns det gott om ögonvittnen, varför skulle du - om du inte är på mussens sida - tycka att det var fullgott fram tills något annat sägs? Weirdo.

Citat:
On Thursday, the White House walked back President Biden’s claim to have seen photos of beheaded children, saying he was referring to reports from Israel and that the president had not seen the pictures himself.

Hours later, the Israeli government showed photos and videos to US Secretary of State Antony Blinken and posted others on social media. Blinken said, “Pictures are worth a thousand words. These pictures may be worth a million.”

On Thursday, explicit images of bloodied and burned babies and children’s rooms covered in blood and gunpowder were posted on the official accounts of the State of Israel and Prime Minister Benjamin Netanyahu on X, formerly Twitter.

“Those who deny these events are supporting the barbaric animals who are responsible for them. Babies. Toddlers. Infants,” the state account said, referring to doubts that have circulated on social media in recent days about whether a report of 40 babies beheaded by Hamas was fabricated.
Senast redigerad av fittplyte 2023-10-19 kl. 10:12.
Citera
2023-10-19, 10:08
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Det har jag missat, är du seriös? Wtf...

Ja, de sa det men annorlunda formulerat. Det borde gå att hitta källan, den är några dagar gammal.
Citera
2023-10-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Den du länkade "agenda-free tv" Dom visar bara en stream över Libanon/Israel gränsen nu.

Var ett par smällar i Gaza och sen gick den streamen ner.

jaha, ja, det lät som om någon kom dit och sa att man skulle flytta på sig, och sen kom Steve. Om du aldrig har sett hans stream förr så är den grym!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in