2023-10-19, 11:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Nej, det är svenska polisen som är en syltrygg, som tillät Paludan att elda koraner så att muslimer blev arga och nu är två svenskar döda. paludan är en mördare.

Ofattbart att du helt saknar konsekvensanalys. Enda syftet med koranbränningar är ju att göra andra arga. Har ingenting med grundlagen att göra.
Det du gör kallas victim blaming, "det är kvinnans fel att hon blev våldtagen, hon hade ju kort kjol på sig".

Dessa grottmänniskor bevisade Paludans tes, att det är en våldsam religion som göder extremism.
Citera
2023-10-19, 11:53
Medlem
ICKs avatar
Mår lite dåligt över hur lite det här verkar ha påverkat svenskar. Har knappt hört eller sett någon reaktion alls från någon.
Vad beror detta på?
Citera
2023-10-19, 12:20
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Mår lite dåligt över hur lite det här verkar ha påverkat svenskar. Har knappt hört eller sett någon reaktion alls från någon.
Vad beror detta på?
Har heller inte uppfattat någon större reaktion från någon. Märkligt faktiskt.
Citera
2023-10-19, 12:23
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det du gör kallas victim blaming, "det är kvinnans fel att hon blev våldtagen, hon hade ju kort kjol på sig".

Dessa grottmänniskor bevisade Paludans tes, att det är en våldsam religion som göder extremism.
Dålig jämförelse. Utan Paludans finfina insats hade de två svenskarna levt idag. Utan Israels gångna dåd mot araber hade inte Hamas gjort sin attack förra veckan. Hur svårt kan det bli att vara fredlig och bo i ett vänligt samhälle med omtanke om andra.

Den här tråden är rena arab-tråden. Alla aggressioner här liknar arabernas. Vad hände med lugna svenskar, som jag?
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-19 kl. 12:27.
Citera
2023-10-19, 12:26
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Så din slutsats är att om folk blir förbannade på nåt du gör så har de rätt att döda dig, din familj eller nån med samma ursprung som du.
Hur blir man ett sånt jävla stolpskott som du?
Såna som du är anledningen till att extremister och gäng kan fortsätta ta mer och mer makt.
Du förtjänar vare sig demokrati eller frihet med din slavmentalitet. Flytta till kalifatet. Där finns dina bröder och systrar.
Min slutsats är att om jag gör grimaser och kallar ett stort arabgäng på stan för fittor så åker jag på däng. Jag gör därför inte så. Men du bara måste kalla dem fittor för Sverige är ett fritt land?

Det är nog snarast jag som är Israelen i vår diskussion och du som är Hamas.

Ändå rätt fascinerande hur stendumt argumentet är "araber ska tåla vad som helst". Men DU tål inte ens att jag föreslår en annan lösning utan vill skicka iväg mig.

Du uppträder faktiskt som en arab. Jag är humanist och klarar att vända andra kinden till.
Citera
2023-10-19, 12:28
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Dålig jämförelse. Utan Paludans finfina insats hade de två svenskarna levt idag. Utan Israels gångna dåd mot araber hade inte Hamas gjort sin attack förra veckan. Hur svårt kan det bli att vara fredlig.
... och om kvinnor bara höll sig inomhus hela dagarna skulle inga överfallsvåldtäkter ske.

Som sagt: det är vidrigt att antyda att det är någon annan än förövaren som bär ansvar för att ett brott sker. Om jag skulle säga till dig att din hustru varit otrogen, och du därefter mördade henne, så är det du, ingen annan, som vore skyldig för hennes död. Det vore inte mitt fel, eller din hustrus fel.
Citera
2023-10-19, 12:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Exakt, samma sak med alla kvinnor som blir våldtagna. Går man ut med kort kjol så får man ta konsekvensen. Eller kvinnor som gråter för att de har blivit misshandlade av sina män. Hallå, provocera inte så får ni inte stryk.

De saknar helt konsekvensanalys.
Nej, en kort kjol är snyggt och attraktivt och inte tänkt att provocera utan attrahera. Men om tjejer går ut med en T-shirt "Alla som röstar på SD ska dö" och viftar med en kniv så kan de däremot åka på smörj.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-19 kl. 12:31.
Citera
2023-10-19, 12:30
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
... och om kvinnor bara höll sig inomhus hela dagarna skulle inga överfallsvåldtäkter ske.

Som sagt: det är vidrigt att antyda att det är någon annan än förövaren som bär ansvar för att ett brott sker. Om jag skulle säga till dig att din hustru varit otrogen, och du därefter mördade henne, så är det du, ingen annan, som vore skyldig för hennes död. Det vore inte mitt fel, eller din hustrus fel.
Det går inte att fatta någonting. Enda syftet med Paludans provokation var att göra araber arga. Och när en knarkande arab mycket riktigt blir arg då springer ni till mamma och gråter?

Det kanske borde ingå i KONSEKVENSTÄNK att en del araber är knarkare och islamister och kan göra vad som helst om de blir arga?
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-19 kl. 12:52.
Citera
2023-10-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Ni som snackar om muslimer om hur och vad de gör . Jag e muslim . Jag har själv bråkat med en somalier för att han kallade en svensk tjej för hora för att hon hade kort kjol . Gick fram till (a”pan) o slog han och sa till han ( du är gäst här inte hon . Hon är i sitt eget land . Du har inte rätt att kalla henne för saker . Så ja det finns olika muslimer. Sen terrorister e ju bara kriminella psykopater som går på droger

Att misshandla andra människor bara för att de säger saker som du inte gillar är inte heller ok. Du får ursäkta, men det är så typiskt muslimer. Ska du ”knolla” hans mamma också?
Citera
2023-10-19, 12:33
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Att misshandla andra människor bara för att de säger saker som du inte gillar är inte heller ok. Du får ursäkta, men det är så typiskt muslimer. Ska du ”knolla” hans mamma också?
Om man läser den här tråden så är det mer typiskt svenskt?
Citera
2023-10-19, 12:33
Medlem
Någon som vet vilken typ av lokal det var som Patrick flydde in i och blev skjuten?
Citera
2023-10-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Någon som vet vilken typ av lokal det var som Patrick flydde in i och blev skjuten?
Stod lägenhetshus i tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in