2023-10-19, 11:09
Medlem
YP4XQs avatar
Nu börjar SD ilska till på riktigt, härligt! Och mer makt får dom, perfekt!

Dock håller jag med muslimerna om judarna/Israel, men samtidigt ogillar jag muslimerna/araberna/otacksamma idioter i salig blandning som är i Sverige. Vad de gör i sina hemländer sinsemellan lägger jag mig inte i, det är för avancerat och historiskt för mig att säga något om.
Citera
2023-10-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fällan kallas för röstfiske. Visst, på kort sikt kan den fungera, men på lång sikt så kommer det gröpa ur Sd:s kärna och gör dem till ett parti som vänder kappan efter vinden.
Är detta något du känner själv eller kan du belägga det på något sätt? Du svarade ju inte på mina frågor.
Citera
2023-10-19, 11:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Är detta något du känner själv eller kan belägga på något sätt? Du svarade ju inte på mina frågor.
Vilka frågor? Vill du att jag ska belägga att röstfiske är dåligt? Vill du ha en studie, eller?
Citera
2023-10-19, 11:15
Medlem
Citat:
Vilka frågor? Vill du att jag ska belägga att röstfiske är dåligt? Vill du ha en studie, eller?
Jag har redan ställt frågorna.
Citera
2023-10-19, 11:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Jag har redan ställt frågorna.
Okej.
Citat:
Vilken fälla är detta?
Röstfiske.
Citat:
Kan du utveckla?
Redan gjort.
Citat:
Är det viktigt för dig att kvinnor inte ska få göra abort?
Nej, inte speciellt viktigt.
Citat:
Är detta något du känner själv eller kan belägga på något sätt?
Det är något jag känner.
Citera
2023-10-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugu12
Älskar alla kärringar och gubbar i kommentarerna som perfekterat katastrofmentaliteten. 10+ års av Facebook och twittrande av propaganda har lönat sig. Tänk att va 53 år, ensam, och konsumerar rasistisk propaganda dag in och dag ut. Dessa människor har inget liv. Lyckligtvis så är de en minoritet. Jimmie kommer aldrig bli stadsminister. Gunilla och Lars borde fokusera på att fixa deras ruttna tänder innan diabetes tar kål på deras artritsben.

Älska livet, reject propaganda.

Ska ut och visa solidaritet med demonstranter som demonstrerar mot folkmordet i Gaza. Ska nog ta en kaffe innan. Ni som ruttnar på FB får ha en fin dag

Jag är förvånad att det finns någon som INTE håller med om vad Jimmie sa i sitt tal. Oavsett partisympatier borde en tänkande människa ha samma funderingar och tankar och oro som de Jimmie uttryckte i sitt tal. Talet hade inget med rasism eller propaganda att göra.

Att det sen finns ett antal människor som är programmerade att alltid och oavsett tycka tvärt emot vad Jimmie och SD säger och tycker, det vet vi. Men likväl borde även dessa människor dela vår oro.
Citera
2023-10-19, 11:51
Avslutad
Makalöst tal. Finns inget mer att tillägga.
Citera
2023-10-19, 12:01
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Såklart ett väldigt bra tal med en inställning vi behöver. MEN, SD och regeringen fortsätter ju att bevilja tiotusentals medborgarskap. Går det att fortsätta skylla på sossarna när man själv är en lika god kålsupare?
Citera
2023-10-19, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugu12
Älskar alla kärringar och gubbar i kommentarerna som perfekterat katastrofmentaliteten. 10+ års av Facebook och twittrande av propaganda har lönat sig. Tänk att va 53 år, ensam, och konsumerar rasistisk propaganda dag in och dag ut. Dessa människor har inget liv. Lyckligtvis så är de en minoritet. Jimmie kommer aldrig bli stadsminister. Gunilla och Lars borde fokusera på att fixa deras ruttna tänder innan diabetes tar kål på deras artritsben.

Älska livet, reject propaganda.

Ska ut och visa solidaritet med demonstranter som demonstrerar mot folkmordet i Gaza. Ska nog ta en kaffe innan. Ni som ruttnar på FB får ha en fin dag
Rasistkortet fram! Rädd att det inte går att kväva debatten med det längre...
Citera
2023-10-19, 12:02
Medlem
Citat:
Fällan kallas för röstfiske. Visst, på kort sikt kan den fungera, men på lång sikt så kommer det gröpa ur Sd:s kärna och gör dem till ett parti som vänder kappan efter vinden.

Detta är isf helt tvärtom mot allt röstfiske de andra partierna gjort varenda dag.
Detta är mer personligt, liknande har ingen annan politiker gjort. Man har bara stått och lovat bort andras saker.
Citera
2023-10-19, 12:03
Avslutad
Jag håller med Jimmy om att vi måste bekämpa invandringen och islam men jag tycker ändå att miljövänliga aspekter är viktiga att ta seriöst. Plocka fler väljare.

Läser i DN att SD nekar alla vindkraftsprojekt. Varför? Kostar det för mycket i skattepengar?

Vindkraften behövs och genererar mycket el på de ställen där de ansökt om att bygga den på, d v s det blåser tillräckligt.

Kärnkraften kommer ta lång tid att bygga och vindkraftverken och möjlig framtida miljövänlig teknik kan ihop med befintliga kärnkraftverk räcka långt.
Citera
2023-10-19, 12:09
Avslutad
Han målar upp svensk ungdom som små fjollor.
Jag är nordisk man som alltid tagit fighten på gatan mot blattar och även andra avskum sen dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in