Citat:
Ursprungligen postat av
Tratthatt
Anser du att det var din dotters fel också att hon blev våldtagen? Jag lider med din dotter. Dels för att hon blivit våldtagen och dels för att hon har en förälder som dig.
Jag önskar dig inte död för det. Sånt gör bara idioter. Vilket du uppenbart är. Det har du bevisat ett flertal gånger nu.
Ursäkta mig, men jag är inte intresserad av vad du tror att jag tycker eller tänker. Du gör dig till åtlöje om du ska tolka mig åt mig.
Var hon där? Var hon vid medvetande?
Då har hon ett eget ansvar också. Om vi nu ska skita i brottslingen och dennes ansvar som vi bestämmer från fall till fall i domstolar?
Den idiot som påstår något annat förstår inte riktigt hur den riktiga världen fungerar utanför sin skyddade verkstad. Ingen myndig/vuxen människa är friskriven från eget ansvar, för det finns inte folk nog att vakta dem om och när de begår misstag. Vi har ganska mycket friheter i väst, men i dem ingår ett eget ansvar. Det är bara barn som slipper, för det ansvaret har barnens föräldrar. Världen är inte absolut trygg och säker. Det får vi lära oss redan som små om vi nu inte råkat ha skyddad verkstad och kuddrum hela vår uppväxt, där vi inte ens får lyssna på nyheterna, eller att de måste hyfsas till och filtreras för barn först och sen visa hela bilden i de sena sändningarna.
Såhär:
Låser du dörren när du går hemifrån?
Varför?