2023-10-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil

1. ) ➡ Här har du fel igen precis som du haft fel tidigare. Det börjar bli en del fel från din sida, är det en trend vi ser?

. 2. ) ➡ Svinpälsen Tove var uppkäftig, på krigsstigen och brukade våld.

3. ) ➡ Det begöver man inte vara hjärnkirurg för att inse att det var så.

4. ) ➡JJ var slug och fick hem henne till grottan för att läxa upp henne. Hon hade inget uppsåt i att döda, tror jag inte hon hade vid brandtillfället heller,

1. ) ➡ Beträffande medlemmen @develi, så har personen betydligt mer inför sitt pannben än vad du någonsin kommer att kunna skaffa dig.

2. ) ➡ Frågan: Varför kallar du det tidigare brottsoffret T*ve T*nnies för en svinpäls ?

Du beter dig på ett mentalt stört sätt när du gör allt du kan för att smutsa ner brottsoffret T*ve T*nnies ... du beter dig skriftligt och skrämmande obehagligt.

Enligt ovan skrivet: klarar du överhuvudtaget av att mäkta med ett ärligt svar på den frågan ?
det vill säga, varför du beter dig på ett sådant sätt som bara du tycks göra.

Var vänlig och låt bli med att fortsättningsvis framföra dina elakheter mot brottsoffret T*ve T*nnies, lär dig att det finns något som vi kallar för empati ... vet du vad det är för något ? och vet du egentligen vad ordet har för innebörd ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-18, 23:33
Bannlyst
[quote=Anedin|86115988]
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Det är ingen som har sagt att någon har mer rätt till tråden
Men det lyser igenom att du inte är påläst i fallet
.och det lyser igenom att du är en hatisk och kaxig snorvalp som inte har lärt sig ännu vad repekt är.. Det är Tove och hennes familj som är offrer här och inte Maja

Kaxig snorvalp, måste suga lite på det epitet, är spontant inte säker på det är så dåligt!

Jag är inte hatisk, snarare är jag inte pk det kan jag skriva under på.

Jo jag vet att du tycker så och det respekterar jag du får tycka så mycket du vill att de är offer. Men jag har andra ingångsvärden där jag ser mer till vad som faktiskt är rättvist och en oskyldigt dömd ung kvinna som höll på att få sitt liv raserat men som nu äntligen rönt en viss upprättelse. Det är långt mer väsentligt än två jäntungar som tjaffsar och bråkar med varandra tills olyckan inträffar. Tragiskt är det men tro inte jag helgonförklarar TT pga att hon är död. Hon var med om en tragisk olycka är så långt jag är villig att sträcka mig.
Citera
2023-10-18, 23:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Korkade??? Ja det mest korkade inlägget klarade du av att skriva helt på egen hand " Maja förstår nog inte att bära en död kropp är straffbart" Dom som går i fjärde årskurs vet att bära en död kropp från en brottsplats är straffbart men Majagumman hon har inte en susning om det nä.

Bravo Maja, Du har vunnit en cykelsemester till Kalmar och en kromad brödrost, Går du vidare till 10 kronors frågan, Tänk på att paket med frysta fiskpinnar ligger i potten.

Så lägger du dina ord i min mun igen, ser jag. Som vanligt måste du hitta på för att få dina argument att gå ihop.

Men Maja är trots allt inget "klappmongo" alltså? Annars brukar du ju kalla henne det.
Det är du som är klappmongot.

Det är inget konstigt om Maja inte är väl förtrogen med det svenska rättssystemet och vad gravfridsbrott är för något. Många här i tråden, som du, fattar ju inte heller mycket av sånt. Intressant dock att du nämner fjärdeklassare, för Majas coach nämnde ju att trettonåringar som jobbat extra åt honom klarade av arbetsuppgifter som Maja inte skulle klarat. Nu tror ju inte jag att några tolvåringar vet vad gravfridsbrott är, men det är ju just grejen också, då visste kanske inte Maja heller.
Senast redigerad av flashmaner 2023-10-18 kl. 23:58.
Citera
2023-10-18, 23:54
Medlem
Hela tråden har ju spårat 😳

Vart tog Greven vägen?

Hans sammanfattningar var guld värda!!
Tydligt, enkelt och innehöll all viktiga info.

Om nu Greven lämnat oss, någon annan vettig människa som vill axla rollen att styra upp innehållet i tråden?
Citera
2023-10-18, 23:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suggan.
Hela tråden har ju spårat 😳

Vart tog Greven vägen?

Hans sammanfattningar var guld värda!!
Tydligt, enkelt och innehöll all viktiga info.

Om nu Greven lämnat oss, någon annan vettig människa som vill axla rollen att styra upp innehållet i tråden?

Domen kommer om en vecka, där får du all viktig info.
Citera
2023-10-19, 00:09
Medlem
Lite trött här efter sent jobb …
Minnet sviker tyvärr igen…
Hoppas få svar….
Johanna återvände till T och tände på mer.. köpte mer bensin på dollarstore som vi vet…
Men återvände hon 2 ggr?
I rätten o media så lät det som att hon åkte dit EN gång till för att elda på T igen och även hennes tillhörigheter en bit ifrån…
Men visst var det så att hon var där efter sön natten- Illharjen då hon berättade för MAJA hur T såg ut och efter det tände på igen?
Har det verkligen framkommit att Johanna var där 2 Ggr efter?
Jag förmodar det… men det nämns bara att hon ” återkom”
Citera
2023-10-19, 00:10
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Haha 😂
Vi är många som vet att Maja är en mördare

Kan du vänligen presentera ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare.
Citera
2023-10-19, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sakta men säkert har hat och hämnd normaliserats på bekostnad av etik och moral. Och det är J som indoktrinerat M med sitt hat och sitt hämndbegär och avhumaniserat sina "offer".
När M blivit mör och avtrubbad, presenterar J, mot löfte om total tystnad, sina mordbrännarplaner.
Sakta men säkert... mör och avtrubbad.
Earth calling Sybel, come in Sybel.

Sybels helt osannolika ordsallad.
Finns ingenting om reell dehumanisering eller objektifiering så det är helt befängt att försöka applicera det kring Maja.
Vore det nazi och ren propaganda hade du kunnat plocka poäng alt hur en mördare dehumaniserar för att underlätta strax innan mord.

Maja har snarare gottat sig på andras bekostnad ihop med J och mörat sig själv.

Men du är i gott sällskap för Reviews botaniserar också i terminologin och använder vissa ord totalt malplacerat i sin iver att göra Maja till ett offer.

I inlägg till mig skulle Maja jämställas med ett offer som fruktar för sitt liv och reagerar med freeze (paralyserad, instinkt från spela död i djurriket).
Det handlar om ren instinkt för överlevnad vid ett direkt reellt eller upplevt dödshot.

Maja är uppenbart inte i freeze.
Hon greppar tag i de iskalla benen och bär iväg.
Hon är inte ens i flightläge.
Hon hade mycket väl kunnat fly, påkalla hjälp av grannarna för hon står inte under nåt mordhot med vapen.
Hon hade kunnat föra oväsen utanför grannarnas dörr, gallskrikit snarare än att spana om det är fritt fram och sen hålla upp dörren.

Reviews påstår i samma inlägg att det har skett tillvänjning. Så ditt "normalisering" eller senaste "avhumanisering" är väl enbart andra ord på samma trams?

Det samma gäller hennes bristande konsekvenstänk - så trög att hon inte begrep spridningsrisk av eld och du skumpar i samma ankdamm:
Maja förstod inte konsekvenser av mordbrand.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Gränslösheten kommer sig av tillvänjningen under en 2-årsperiod; dels att hon har svårigheter med gränsdragningar överlag där hon ex beter sig godtroget i fråga om bränderna och den egna rollen som assistent. -

Var hon fullt medveten om riskerna med en eldsvådas utbredning ö h t; tvivlar. Och sådana brister ska väl sorteras in under kunskapsbrist och oförmåga till konsekvensanalys.
Citera
2023-10-19, 00:27
Medlem
Maja Hellman
Alla chanser o möjligheter i världen att välja rätt. Valde SJÄLV.
RIP Tove ❤️ 22-10-16❤️
Haft svårt att sova de ggr jag ser FUP bilder framför mig…. Tankar om hur Johanna kunde återvända o se på Tove… men hon är ju sjuk och tack o lov dömd…
Men Maja….. hon reagerar inte då heller, en dag efter när Johanna berättade att hon var vid Tove igen och hur hon såg ut….
Maja berättar gärna om det…. Men några känslor eller ord finns inte.
Det enda Maja uttryckt i ” känslor ” var antagligen hennes förra advokat som sa att hon kunde säga något mer ” empatiskt”…. Och det är Majas ENDA ” normala” empatiska ord igenom ALLT ” det var fruktansvärda ljud” när Johanna släpar Tove från bilen ”
På riktigt?!???? Var det, det jobbigaste för Maja?
Mår så illa
Citera
2023-10-19, 00:28
Medlem
Kan ni som diskuterar övergå i en ny tråd om erat jidder?
Kan någon lägga upp fungerande länk till FUP med innehållande obduktionsprotokoll TACK.
Så jävla trött på alla diskussioner som tråden bestått av senaste tiden. Ge er in i en ny tråd där ni kan bråka om era små kukar ifred och håll er till sak. Idioter
Citera
2023-10-19, 00:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du frågade mig tidigare om civilmål mot Maja, du som är så bevandrad i juridiken behöver väl inte jag svara separat och förklarar för dig eller?

Du har ingen rättslig grund att komma med alltså, som jag trodde.
Du vet väl inte ens vad det är för något.
Citera
2023-10-19, 03:41
Medlem
[quote=Baaaartil|86117053]
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Kaxig snorvalp, måste suga lite på det epitet, är spontant inte säker på det är så dåligt!

Jag är inte hatisk, snarare är jag inte pk det kan jag skriva under på.

Jo jag vet att du tycker så och det respekterar jag du får tycka så mycket du vill att de är offer. Men jag har andra ingångsvärden där jag ser mer till vad som faktiskt är rättvist och en oskyldigt dömd ung kvinna som höll på att få sitt liv raserat men som nu äntligen rönt en viss upprättelse. Det är långt mer väsentligt än två jäntungar som tjaffsar och bråkar med varandra tills olyckan inträffar. Tragiskt är det men tro inte jag helgonförklarar TT pga att hon är död. Hon var med om en tragisk olycka är så långt jag är villig att sträcka mig.

En tragisk olycka !? Mmmm om du tror det har du inte alls förstått någonting alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in