2023-10-18, 02:10
Medlem
Det var inte israel som sköt missilen mot sjukhuset utan kom från hamas
Citera
2023-10-18, 03:16
Medlem
Erik Östs avatar
Var är alla bilder på det bombade sjukhuset och alla dödsoffer ?
Jag hittar bara bilder på folk som ser förtvivlade ut och är skitiga i ansiktet på Omni.se.

-"Analyser: Sjukhusbilderna skakar arabvärlden – kriget kommer att eskalera"-

https://omni.se/analyser-sjukhusbilderna-skakar-arabvarlden-kriget-kommer-att-eskalera/a/O8dOxl

Var är de "skakande" bilderna?

Det närmaste bild/filmbevis jag hittar är det här från ett annat sjukhus som "enligt uppgift" offer fördes till men utan lik , utan blod och inga svårt skadade bara folk som springer runt och bär på varann . (nån hade visst virat in skallen med nåt tyg iofs, vänta en haltade också)

https://www.youtube.com/watch?v=yBN491thtS0&t=14s

By the way! Vad gör brandbilen DÄR , det sjukhuset var ju inte ens bombat?

Hallå?! Är det verkligen autentiska klipp från samma händelse vi tittar på?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-10-18 kl. 03:46.
Citera
2023-10-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Det var inte israel som sköt missilen mot sjukhuset utan kom från hamas

Jo, men det verkar troligt. Landet som har bombat typ 700 mål/dygn i Gaza skyller på motståndarsidan, att de har bombat sig själv.
Senast redigerad av 45Lokar 2023-10-18 kl. 05:39.
Citera
2023-10-18, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jo, men det verkar troligt. Landet som har bombat typ 700 mål/dygn i Gaza skyller på motståndarsidan, att de har bombat sig själv.
Jag har ju sett raketen själv annars skulle jag inte skriva
Dem sköt upp den men sen vände missilen och telegram
Sök på mats molen facebook eller googla
Senast redigerad av Eagle5555 2023-10-18 kl. 06:04.
Citera
2023-10-18, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, varför skulle Hamas döda sin egen befolkning?

Står ju på flera sidor att Israel fördöms för brott mot folkrätten. I min värld får Isaelerna gärna simma i medelhavet. Svin.

Missilen som träffade sjukhuset kom inte från israel
Såg det själv på telegram hur missilen vänder om och träffar sjukhuset
Amir tsarfati på telegram kan ni kolla själva

Och andra googla
Citera
2023-10-18, 06:52
Medlem
FrozenTMs avatar
Varför befann dom sig ens bland terrorister? Darwin awards för alla som ligger döda där.
Citera
2023-10-18, 06:56
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Var är alla bilder på det bombade sjukhuset och alla dödsoffer ?
Jag hittar bara bilder på folk som ser förtvivlade ut och är skitiga i ansiktet på Omni.se.

-"Analyser: Sjukhusbilderna skakar arabvärlden – kriget kommer att eskalera"-

https://omni.se/analyser-sjukhusbilderna-skakar-arabvarlden-kriget-kommer-att-eskalera/a/O8dOxl

Var är de "skakande" bilderna?

Det närmaste bild/filmbevis jag hittar är det här från ett annat sjukhus som "enligt uppgift" offer fördes till men utan lik , utan blod och inga svårt skadade bara folk som springer runt och bär på varann . (nån hade visst virat in skallen med nåt tyg iofs, vänta en haltade också)

https://www.youtube.com/watch?v=yBN491thtS0&t=14s

By the way! Vad gör brandbilen DÄR , det sjukhuset var ju inte ens bombat?

Hallå?! Är det verkligen autentiska klipp från samma händelse vi tittar på?
Vet inte vad för bilder som syftas på men
https://twitter.com/jacksonhinklle/status/1714338516753101022?t=bTt43gjKgQlNJRsUIyupkg&s=19 den smällen ser inte ut att ha kunnat lämna mycket till överlevande i den byggnaden.. skadade vore isf mest folk som var intill, eller kanske byggnadens ytterkanter/längst från smällen & i nedre/& källarvåningar kanske? Vet inte hur stor byggnaden var eller något..

(Retweet Från UFC fightern belal muhammad... )
Senast redigerad av Room531 2023-10-18 kl. 06:58.
Citera
2023-10-18, 06:57
Medlem
Såna här händelser visar hur fucked up världen är. Alla förnekar ansvar, alla anklagar alla andra för desinformation och ingen vet vad som hänt för allt kan fejkas. Personligen tycker jag filmen som IDF släppt känns jävligt fejk, det är något med hur kameran lyckas följa missilen hela vägen som får det att kännas som en Michael Bay-film. Men kan såklart vara autentisk såklart. Går ju dock inte att se vare sig varifrån missilen skjuts eller av vem eller vad den träffar om man inte har stenkoll på Gaza by night.

Hur kraftiga är den sortens missiler som påståtts ha sprängt sjukhuset av misstag? Tillräckligt kraftig för att demolera ett sjukhus och döda tusentals?

Känns ju spontant som att det krävs en rejäl bombning för det, och Israel har väl redan uppmanat till evakuering av sjukhuset av en anledning.

Dessutom max oflyt om en taket som feltänder lyckas träffa just ett fullsmockat sjukhus.
Citera
2023-10-18, 07:00
Medlem
MuntertMongos avatar
Det är klart det är Homos fel oavsett. Lite som att gå fram till en björn som sover i idet, sparka den i magen sen skylla på björnen att den biter.

Citera
2023-10-18, 07:06
Medlem
Kedoxs avatar
Nu blev det lite drag i konflikten igen!
Ska man chansa på att Palestina kontrar med att angripa nån viktig byggnad i Tel Aviv?

Dessa länder har försökt göra smulor av den andre i 70 år. Kriget har aldrig tagit slut, bara lite vapenvilor då och då. Men nu är de på offensiven igen. Lite spännande, som ett parti sänka skepp.
Synd bara att civila stryker med.

Edit: Var det hamas som bombade sin egen byggnad? Klantarslen. De skulle nog inte anfallit Israel från början, se verkar rätt dåliga på att föra krig. Rent av självförgörande.
Senast redigerad av Kedox 2023-10-18 kl. 07:09.
Citera
2023-10-18, 07:09
Medlem
Som tidigare så förnekare IDF automatiskt all inblandning .
De har många gånger tidigare tvingats ta tillbaka sina påståenden.
Citera
2023-10-18, 07:15
Medlem
Dom säger att dom inte gjorde det utan Hamas. Dom säger att Hamas gjorde det medvetet eller omedvetet men att en raket fel antände.

Vad ska vi tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in