2023-10-18, 17:58
Medlem
baggebo1s avatar
Israel verkar köra taktiken kring sina lögner att de skickar ut så många de bara kan i olika kanaler och hoppas att nån fäster.

Helt sjukt att människor är så jävla korkade att de fortfarande ens överväger att tro på ett ord Israel säger. Vi har verkligen fördummats de senaste hundra åren på ett skrämmande sätt.
Citera
2023-10-18, 17:58
Avslutad
Anekdot: (Sann)Statsministern( Uffe) ska ha frågat de som leder läkare utan gränser, hur snabbt kan vi sätta upp ett fältsjukhus utomlands? Svaret ska ha varit typ: Eh, vi la ner den möjligheten på 1990-talet, det kostade för mycket att ha i beredskap..

Egen tanke: Om vi haft kvar det och en lämplig invandring då hade vi kunnat smacka upp stora resurser på flera ställen samtidigt. Å inte någon påverkan på Sveriges ekonomi värt att nämna.
Där har Åkesson rätt: hjälp på plats hade hjälpt de verkliga behövande!
Citera
2023-10-18, 18:00
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Saudi Arabien ber sina medborgare att lämna Libanon omedelbart, ett av flera andra länder som ber sina medborgare att lämna landet omedelbart. Något är definitiv i görningen, kan Hizbollah anfall från södra Libanon eller kan vi kanske se ett nytt inbördeskrig?

https://twitter.com/SaudiNews50/status/1714648275440050356

Tolka mig inte fel, jag är inte en foliehatt som sprider konspirationsteorier.

23:e oktober, dvs 40-årsdagen av Beirut barracks bombings närmar sig på ett kusligt sätt. 241 amerikaner miste livet i terrorattentatet. USA har än så länge inte utfört sin hämnd på Hizbollah.

Ja, amerikanska medborgare är kidnappade av Hamas. USA har kraftsamlat i medelhavet men jag utesluter att amerikanska marines skulle gå in i Gaza för att utföra specialoperationer och frita amerikansk gisslan. Kraftsamlingen handlar nog om Hizbollah och potentiella amerikanska air strikes inne i Libanon.

1983 Beirut barracks bombings
https://en.wikipedia.org/wiki/1983_Beirut_barracks_bombings
Citera
2023-10-18, 18:01
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nyss sa Al Jazeera att det dog minst 470 pers (eller där omkring).

Inte för att det spelar någon som helst roll. Det enda som spelar roll är att lova att utreda saken så att man tar bort att dylika händelser utgör så skarp ammunition i propagandasyfte. Det är naturligtvis inte den enda bombning av sjukhus vi kommer att få se.
Det är dessutom möjligt att det hela var en testballong.

Vad gjorde 470 pers på parkeringen? Tycker du fortfarande att det är trovärdigt att 500 pers befinner sig på en parkering, på en tät yta dessutom så att alla dog?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Tänk efter själv, fattar du hur många 500 personer är? De får inte inte ens plats på den ytan! Är givetvis en grav överdrift gällande dödstalet. Antingen kan du inte förstå eller så vill du inte.

500 är färre än vad du tror. Det är en beläggning ett sjukhus med enkelhet kommer upp i, utan krig och bomber.
Vad som sedan stämmer gällande dödstalet är en annan femma.
Citera
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Så du menar att Hamas med sina bottlerockets har kapacitet att sänka ett sjukhus? Har du ens sett videon på "raketen"? Skitsamma, folk är så jävla hjärntvättade och drivna av hat att de bara handlar om sidor nu. Allt annat undviks.

Vad Israel säger ger jag absolut 0 för. Större lögnare, psykopater och massmördare existerar nästan inte.
Om du gräver lite i detta kommer du att se att sjukhuset inte är "sänkt"....
Citera
2023-10-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Israel verkar köra taktiken kring sina lögner att de skickar ut så många de bara kan i olika kanaler och hoppas att nån fäster.

Helt sjukt att människor är så jävla korkade att de fortfarande ens överväger att tro på ett ord Israel säger. Vi har verkligen fördummats de senaste hundra åren på ett skrämmande sätt.

Du menar att Hamas terrorister är en mer tillförlitlig källa?
Citera
2023-10-18, 18:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Vad gjorde 470 pers på parkeringen? Tycker du fortfarande att det är trovärdigt att 500 pers befinner sig på en parkering, på en tät yta dessutom så att alla dog?
Ja, det fanns en gräsmatta där också. Helt logiskt ifall där var packat med folk.

Det mesta jag har sett är tramsargument. Det som har vikt är att sjukhuset tycks ha bombats av en raket som skiljer sig från de bomber vi vet att Israel har använt sig av.
Citera
2023-10-18, 18:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att Hamas terrorister är en mer tillförlitlig källa?
De är mer tillförlitliga än Israel helt klart. Jag har följt båda i över 20 år, så jag vet vad jag pratar om. När Hamas påståenden dessutom verifieras av olika mer oberoende källor så är det mer eller mindre alltid den versionen som är sann och Israels som är lögn. Så har det varit under lång, lång tid.
Citera
2023-10-18, 18:13
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
500 är färre än vad du tror. Det är en beläggning ett sjukhus med enkelhet kommer upp i, utan krig och bomber.
Vad som sedan stämmer gällande dödstalet är en annan femma.

Bomben slog ned på en parkering utanför sjukhuset, någon gång under kvällen. Hur många människor har du på en parkering utanför Sahlgrenska -som är ett mycket större sjukhus- valfri vardagskväll*?

Även om man tänker sig att sjukhuset i Gaza var överbelagt, så är det omöjligt att 500 pers skulle ha befunnit sig på parkeringen. Helt omöjligt.

Så här ser 500 människor ut:

https://blog.lime.link/visualizing-crowd-sizes/
https://www.rycowb.org/500-young-people-discuss-world-war-i/

*Svaret är att den närmast är folktom.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-18 kl. 18:18.
Citera
2023-10-18, 18:13
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De är mer tillförlitliga än Israel helt klart. Jag har följt båda i över 20 år, så jag vet vad jag pratar om. När Hamas påståenden dessutom verifieras av olika mer oberoende källor så är det mer eller mindre alltid den versionen som är sann och Israels som är lögn. Så har det varit under lång, lång tid.
Nu är det ju bevisat att det inte var en Israelisk bomb så du kan lägga ner skitsnacket!
Citera
2023-10-18, 18:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nu är det ju bevisat att det inte var en Israelisk bomb så du kan lägga ner skitsnacket!
Det är inte bevisat för fem öre. Jag har sett typ fyra fem olika israeliska versioner som alla har avslöjats vara lögner. Den första de sände ut var en explosion från över ett år sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in