Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Tack för ett fint svar!
Jag är faktiskt riktigt udda om jag jämför mig med andra omkring mig. Det är det som min livskris eller vad jag ska kalla det har handlat om den senaste tiden som gjort att jag mått dåligt.
Jag tror att jag har känt en enorm stress ett par år när jag har märkt att jag inte tar samma riktningar som mina polare och syskon osv. Det är familj och Svenssonliv som gäller för alla men för mig är det inte så. Har väl tänkt att det är nåt fel på mig som inte vill leva så eller inte ens KAN leva så. Jag får inte ens mina kärleksrelationer att funka. Kan inte ha längre förhållanden och är inte alls sugen på barn.
Jag mår bättre när jag är fri och kan ändra mig från dag till dag hur jag vill leva. Klarar inte av känslan att va instäng och fast i nåt. Vill kunna välja nåt nytt varje dag om jag vill.
Jag TROR att om jag tar mig ur den här "är inte som alla andra ångesten" så kommer jag inte må dåligt längre och kommer bli mig själv igen. Då kommer förmodligen dom extrema symtomen som dom menar är bipolär sjukdom också suddas ut...
Precis, det är mycket så jag känner också. Att förhållande och lån och familj osv bara känns som en tvångströja... Jag har behovet att kunna dra iväg och göra vad fan jag vill när jag vill. Vilket är egoistiskt men fungerar när man är ensam men inte med familj och åtaganden... Men kan väl tycka att den friheten också kan kännas tom nu när man är 33 för jag har rest som fan och besökt 20 länder och verkligen levt ut.
Men ett förhållande och familj kan såklart också ta slut, men jag tror lösningen för mig är att ha ett enkelt förhållande utan att jag sätter pressen på mig själv att vara den starka försörjaren osv. Då blir det mer relaxed och ärligt. Jag har alltid försök vara perfekt och kunde leva upp till det men inte för evigt.