2023-10-18, 15:57
Medlem
IDF verkar ha många olika "sanningar".
Först påstods det att missilen var inifrån Palestina av "Islamic Jihad", nu påstås det att missilen var från Libanon och Hezbollah.
Citera
2023-10-18, 15:58
Medlem
Grontarskonts avatar
Ja lite svårt att veta vem som gjort detta!

Bilderna visar en parkering som fått en rejäl smäll och ett antal utbrunna bilar.

Att 1000 personer ska ha dött av detta låter otroligt!

Skadorna på sjukhuset ser inte ut att vara i den omfattningen att 1000 personer ska ha dött!
Citera
2023-10-18, 16:03
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja lite svårt att veta vem som gjort detta!

Bilderna visar en parkering som fått en rejäl smäll och ett antal utbrunna bilar.

Att 1000 personer ska ha dött av detta låter otroligt!

Skadorna på sjukhuset ser inte ut att vara i den omfattningen att 1000 personer ska ha dött!
Jag tycker det ser ganska utbombat ut.
Citera
2023-10-18, 16:03
Medlem
Att IDF skyller på klantiga palestinier varje gång de själva gör bort sig är ju standard.

Samma sak när IDF råkade skjuta ihjäl en kvinnlig journalist häromåret och direkt hävdade att hon blev skjuten av palestinier som inte kunde sikta.

Därför lite svårt att ta IDF på allvar. Deras bevis är ju inte bevis för någonting för övrigt.
Citera
2023-10-18, 16:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Att IDF skyller på klantiga palestinier varje gång de själva gör bort sig är ju standard.

Samma sak när IDF råkade skjuta ihjäl en kvinnlig journalist häromåret och direkt hävdade att hon blev skjuten av palestinier som inte kunde sikta.

Därför lite svårt att ta IDF på allvar. Deras bevis är ju inte bevis för någonting för övrigt.
Det som talar emot att Israel gjorde det är ju att byggnaden inte är demolerad.
Måste ju i så fall vara den första bomben som Israel släppt och som inte totaldemolerat huset..
Citera
2023-10-18, 16:14
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpatrullen
Ändå förståeligt att koppla ihop dom. Hamas får stöd, däribland militärt, av Iran, som i sig är allierade med Ryssland. Det är lätt att se dom som "i samma lag".
Både Turkiet och Qatar är nog lika viktiga som hamasstödjare som Iran är. Men jag drar det inte så långt som att Sveriges vädjan att bli Turkiets allierade är samma som att bli hamasallierad.
Citera
2023-10-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg

Är du muslimsk terrorist, vänsterextremist, nazistislk antisemit eller bara dum i huvudet?

Vem är så dum att man tror på en terrororganisation som gång på gång har bevisats ljuga om precis allting. IDF har fullständiga bevis på att det var en missil från Palestinska Islamiska Jihad som misslyckades och slog ned på en parkeringsplats utanför sjukhuset. förmodligen hade de ett vapenlager vid parkeringsplatsen därav explosionen.
Citera
2023-10-18, 16:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag tycker det ser ganska utbombat ut.

Ser inte ut som andra bilder jag sett!

Ja antingen är det Israel eller så har Hamas raket hamnat galet fel!

Alla skyler på den andra sidan!
Citera
2023-10-18, 16:20
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ser inte ut som andra bilder jag sett!

Ja antingen är det Israel eller så har Hamas raket hamnat galet fel!

Alla skyler på den andra sidan!
Inte första gången judarna bombar ett sjukhus. JDAM Raketen som avfyrades mot sjukhuset har ett distinkt visslande ljud och en sprängkraft som vida överstiger både Hamas och Islamiska jihads raketer.
Citera
2023-10-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jo, tjena.
Hundratals terrorister som forcerar, flyger bisarra paramotorflygare, kör bil, springer och åker motorcykel genom gränsen "missar" man. Men ett väldigt lägligt samtal "hittar" man direkt.

Det krävs ju en idiot för att att tro på allt som IDF psåtår.
Du.. Jag minns hur du satt här under "flyktingkrisen" 2015 och repeterande rapade ut propaganda. Nu gör du likadant här. Det är ju intressant. Saker man skriver på Flashback försvinner inte.
Citera
2023-10-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Är du muslimsk terrorist, vänsterextremist, nazistislk antisemit eller bara dum i huvudet?

Vem är så dum att man tror på en terrororganisation som gång på gång har bevisats ljuga om precis allting. IDF har fullständiga bevis på att det var en missil från Palestinska Islamiska Jihad som misslyckades och slog ned på en parkeringsplats utanför sjukhuset. förmodligen hade de ett vapenlager vid parkeringsplatsen därav explosionen.

Jag tror inte på någon i den här konflikten. Det finns liksom inte en good guy och en bad guy här - bara två bad guys som är lika goda kålsupare och inte drar sig för att använda propaganda och desinformation i egna syften samtidigt som deras egna befolkningar får lida.

IDF har en luddig film, lågupplösta drönarbilder och en spekulativ konversation mellan två Hamasmedlemmar som bevis. Kan de definitivt bevisa att Palestina ligger bakom är det nog dags att plocka fram starkare bevis än så.
Citera
2023-10-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Du.. Jag minns hur du satt här under "flyktingkrisen" 2015 och repeterande rapade ut propaganda. Nu gör du likadant här. Det är ju intressant. Saker man skriver på Flashback försvinner inte.

Haha, vad fan pratar om du nu?
Antingen har du ett väldigt miserabelt liv att du memorerar inlägg från en främling på nätet eller så hittar du bara på. Jag har inte skrivit någon propaganda gällande någon jävla flyktingkris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in