2023-10-18, 15:02
Avslutad
Släpp snacket med att det är försent för Sverige. Svenska ungdomar växer upp i det nya Sverige och kommer inte vara lika fega som deras föräldrar.
Citera
2023-10-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Det handlar inte bara om att enbart sprida terror längre. För islamisterna är det mer personligt. Man vill döda svenskarna för de oförrätter vi (enligt dem) gjort deras religion. Därför tror jag på en större satsning nu än vad något annat land utsätts för tidigare (undantaget 9/11). De vill att vi ska lida. Förrgår var endast startskottet.

Precis. Och då är frågan vad vi ska göra, sticka huvudet i sanden eller slåss för våran sak
Citera
2023-10-18, 15:05
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourwaydoor
Släpp snacket med att det är försent för Sverige. Svenska ungdomar växer upp i det nya Sverige och kommer inte vara lika fega som deras föräldrar.
Precis, bara titta på hur det ser ut i samhället just nu.
Citera
2023-10-18, 15:09
Medlem
Grov komik mitt i allt det hemska att "öppna era hjärtan"- mannen Fredrik Reinfeldt befann sig i centrum av händelsen. Dåren går nu dessutom ut i tv och säger att "vi måste våga fortsätta att stolt visa upp vår nationalitet och våra landslagströjor" . Dessa måsten den här Reinfeldt vill och har velat pådyvla svenska folket är groteska. Själv fick han poliseskort.
Citera
2023-10-18, 15:10
Medlem
På vilket sätt är de unga mer modig menar du?
Citat:
Citera
2023-10-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Grov komik mitt i allt det hemska att "öppna era hjärtan"- mannen Fredrik Reinfeldt befann sig i centrum av händelsen. Dåren går nu dessutom ut i tv och säger att "vi måste våga fortsätta att stolt visa upp vår nationalitet och våra landslagströjor" . Dessa måsten den här Reinfeldt vill och har velat pådyvla svenska folket är groteska. Själv fick han poliseskort.
Man spyr!
Citera
2023-10-18, 15:12
Medlem
Citat:
På vilket sätt är de unga mer modig menar du?
Jag tror han kan ha en poäng. Det är mer våldsamt redan i unga år i skolorna. De blir vana vid det.
Citera
2023-10-18, 15:13
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:

Sant! Varje gång jag något sånt här händer laddar jag ner TikTok för att ta en tempen på vad de yngre i landet tänker. Till min förvåning så var det väldigt enat i kommentarerna efter det som hände, det märks att folk har börjat tröttna på islam. Självklart fanns det många arga muslimer som opponerade sig(de försvarade dock inte terroristen). Såg sedan en internationell video och blev återigen positivt överraskad, européerna stod enade: islam hör inte hemma i Europa. På övriga sociala medier fick jag samma intryck.

Nu räcker inte det här som bevis på att det kommer att lösa sig men det var en indikator på att hjulen iallafall börjat snurra åt rätt håll hos den yngre generationen. Men tyvärr är jag rätt så pessimistisk för Sveriges framtid, har mer hopp för övriga Europa.
Citera
2023-10-18, 15:13
Avslutad
Man ser ju ett klipp på Terroristen när han fixar sitt vapen och även testskjuter den innan han kör efter taxibilen.

Jag försöker förstå hur dessa människor som filmar tänker. Man ser en snubbe med vapen istället för att ringa polisen så spelar man in. Allt handlar väl om för att få likes på sina socialakonton. För det är ju häftigt idag ju mer likes desto mer "känd" blir man.

Kan tänka mig det är fler som har ringt men polisen måste ha varit riktigt sega och förvirrande. Verkar som inte polisen i Bryssel har lärt sig sin läxa än från senaste attentatdådet.

Självklart finns det många frågor man vill ha svar på men mest besviken är jag på dessa nötter som filmar istället för att försöka hjälpa dig till lite iallafall med att ringa ett samtal.

Hur som helst, styrkekramar till de utsatta familjerna
Senast redigerad av Dinbrud 2023-10-18 kl. 15:16.
Citera
2023-10-18, 15:14
Medlem
Personligen tycker jag att vi skulle avskaffa alla bidrag vi göder dem med. Skatteavdrag istället för bidrag för barnfamiljer, och så vidare skulle göra underverk tror jag. Enbart en begränsad utvald skara föreningar skulle få bidrag. Och presstödet skulle ju avskaffas helt.
Citat:
Det handlar inte bara om att enbart sprida terror längre. För islamisterna är det mer personligt. Man vill döda svenskarna för de oförrätter vi (enligt dem) gjort deras religion. Därför tror jag på en större satsning nu än vad något annat land utsätts för tidigare (undantaget 9/11). De vill att vi ska lida. Förrgår var endast startskottet.
Citera
2023-10-18, 15:15
Medlem
Citat:

Ja denna gubben är fan inte på riktigt asså, tror aldrig jag varit med om en person som älskar sig själv så mkt som denna person. En ren jävla narcissist som saknar all form av självkritik. Och tyvärr så håller han på att sabba Svensk fotboll nu, de räckte inte med att förstöra ett helt land
Citera
2023-10-18, 15:15
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Sant! Varje gång jag något sånt här händer laddar jag ner TikTok för att ta en tempen på vad de yngre i landet tänker. Till min förvåning så var det väldigt enat i kommentarerna efter det som hände, det märks att folk har börjat tröttna på islam. Självklart fanns det många arga muslimer som opponerade sig(de försvarade dock inte terroristen). Såg sedan en internationell video och blev återigen positivt överraskad, européerna stod enade: islam hör inte hemma i Europa. På övriga sociala medier fick jag samma intryck.

Nu räcker inte det här som bevis på att det kommer att lösa sig men det var en indikator på att hjulen iallafall börjat snurra åt rätt håll hos den yngre generationen. Men tyvärr är jag rätt så pessimistisk för Sveriges framtid, har mer hopp för övriga Europa.

Islam ska vara jävligt glada att Européer haft stort tålamod med dem... det tålamodet börjar tryta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in