2023-10-18, 14:49
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Terroristen söker Asyl i Norge 2011.
Undrar hur länge han turnerat runt och sökt asyl i Europa.
När ett land säger nej åker han till nästa och söker asyl och får betalt uppehälle.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nQ22ym/brussel-terroren-antatt-gjerningsmann-soekte-asyl-i-norge

https://www.expressen.se/nyheter/terrormisstankt-sokte-asyl-i-norge/

Gulligt att dessa muslimer hatar på västvärlden vid varje tillfälle som ges men ändå känner en desperation över att få bo här. MENA måste verkligen vara helvetet på jorden.
Citera
2023-10-18, 14:51
Medlem
swimmingpools avatar
Sverigedemokrater, rasister och allmänna islomofober har väl ingen som helst aaaaaaaaning om varför han attackerade just svenskar.
Citera
2023-10-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Varför dessa diskussioner om vem som är vem på den hemska videon? Som anhörig skulle detta göra mig helt förtvivlad. Att försöka övertyga varandra om vem som har rätt, eller inte, är väl på en ganska låg nivå?

Jag vill inte kalla det för diskussion eller att vi försöker övertyga varandra vem som har rätt eller fel. Snarare att vi hjälper varandra och försöker komma fram till exakt hur detta fruktansvärda terrordåd gick till. Om du inte gillar det så föreslår jag att du slutar läsa tråden.
Citera
2023-10-18, 14:54
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieRace
Överdriv lite mer…

Att det sista inträffar - osannolikt, men definitivt inte omöjligt. Att terrordådet lär vara av en större kaliber? Äh, ja det är väl ändå rätt sannolikt? Vi har hela islamistvärldens ögon på oss, det är ingen Akilov vi snackar om nu. Tränade dödsterrorister och en hämndlystnad för LVU, Israel och Koranbränningar, det kan bli en ren slakt.
Citera
2023-10-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KOMAeLMJ
Du vill att det ska handla om koranbränningarna, eftersom då kan du rikta ansvaret på SD utan att skämmas. Samma logik du inte hade vågat använda på PRIDE och socialtjänsten.

Nej, inte alls. SD bär givetvis ingen som helst skuld till det inträffade. Inte heller Paludan eller Momika bär någon som helst skuld för det. Ansvaret ligger helt och fullt endast hos mördaren.

Jag "vill" inte att det skall bero på någon särskild orsak. Jag bedömer det dock som mest sannolikt att mördaren motiverades av koranbränningarna.
Citera
2023-10-18, 14:58
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nej, inte alls. SD bär givetvis ingen som helst skuld till det inträffade. Inte heller Paludan eller Momika bär någon som helst skuld för det. Ansvaret ligger helt och fullt endast hos mördaren.

Jag "vill" inte att det skall bero på någon särskild orsak. Jag bedömer det dock som mest sannolikt att mördaren motiverades av koranbränningarna.

Okej, jag trodde felaktigt du var som så många andra (idioter).
Citera
2023-10-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Räcker väl med de som hände på Drottninggatan, fick tillräckligt genomslag. Men de känns som dom kommer inrikta sig på kyrkor och så nästa gång. Domkyrkan eller liknande.

ja tex ett barndop vore ett easy targets för dessa sjuka veklingar
Citera
2023-10-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
ja tex ett barndop vore ett easy targets för dessa sjuka veklingar

Ja, dop, bröllop eller till och med en begravning dom bryr sig inte, och dessa ska vi ha i Sverige
Citera
2023-10-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Känns som att ett riktigt stort terrordåd väntar oss. Kanske flera städer samtidigt? Det islamistiska nätverket sträcker sig över varenda medelstor stad söder om Gävle, och det är nog många som bara väntar på att få slakta svenska kafirs och säkra sin plats i jannah. Att peppra ner barn och gamla är inget de ens behöver reflektera över, vi är ju trots allt Allahs fiender (2:98).

Svenskar kommer att slaktas och lemlästas på öppen gata, bilder och videor på de döda kommer att spridas mellan skrattande islamist-sadister. Inte helt omöjligt att man kidnappar svenska barn och pensionärer för att sedan filma och lägga ut när man avrättar dem genom att skära pulsådern av dem. Är rädd att det kommer bli ett tresiffrigt antal döda. Ju snabbare vi kafirs dör ut / lämnar Sverige desto bättre.

Tyvärr tror jag du har rätt. Att det inte inträffat tidigare beror nog mest på att de uppskattat att ha Sverige en lugn bas. De har ju kunnat verka helt ostörda här. Men nu kanske vi går in i en ny fas.

Det kan bli en framtid av död och hat. Hoppas "Refugees welcome" är nöjda.
Citera
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Räcker väl med de som hände på Drottninggatan, fick tillräckligt genomslag. Men de känns som dom kommer inrikta sig på kyrkor och så nästa gång. Domkyrkan eller liknande.

Det handlar inte bara om att enbart sprida terror längre. För islamisterna är det mer personligt. Man vill döda svenskarna för de oförrätter vi (enligt dem) gjort deras religion. Därför tror jag på en större satsning nu än vad något annat land utsätts för tidigare (undantaget 9/11). De vill att vi ska lida. Förrgår var endast startskottet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakakaching
Detta är garanterat den som anses vara allvarligt skadad. Sitter på bänken precis utanför där taxin stod. Ni ser här på google maps att skylten och bänken passar in. Platsen är där skjutningen inträffade.

https://maps.app.goo.gl/WJLyjgLAxpPDeEWc7

Det är ingen av personerna i taxin och inte han i lobbyn. Konstigt.

Den som är allvarligt skadad på sjukhus är ju 100% en av dom i taxin. Förmodligen han man gjorde HLR på. Och han var dels inte i form att sitta upp och bli omplåstrad och dels inte av den kroppstypen.
Citera
Avslutad
Vad kommer ske next?

Inte ett skit, kommer vara massa artiklar hit och dit.

Våra trångsynta politiker kommer att prata massa skit om vad man ska göra i framtiden och hur man ska skydda sina invånare.

Sen smäller det igen och man glömmer bort händelsen i Bryssel och börjar prata om annat.

O det är så det kommer fortsätta

Vi såg det inte komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in