2023-10-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vad e de jag missar här?
Det snackas ju om att de var targets för att de bar den svenska landslagströjan.
Hur identifierade gärningsmannen offret som svensk?
Svart jacka över en vit hoodie, som döljer den gula?
Ja konstigt faktiskt eftersom den gula tröjan knappt syntes. Det fanns ju massvis av fler offer att välja på , tex på alla de supportrarna i gula tröjor som satt helt öppet på en uteserveringen dagen innan. Hade ju kunnat bli en massaker utan dess like!
Citera
2023-10-18, 14:22
Medlem
Pandalina4s avatar

Terroristen söker Asyl i Norge 2011.
Undrar hur länge han turnerat runt och sökt asyl i Europa.
När ett land säger nej åker han till nästa och söker asyl och får betalt uppehälle.
Citat:
Vi kan bekrefte at den antatte gjerningsmannen søkte asyl i Norge i juni 2011. Han fikk avslag og ble returnert til Italia i november 2011, skriver direktør i Beskyttelse i UDI, Wenche Fone, i en e-post til VG.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nQ22ym/brussel-terroren-antatt-gjerningsmann-soekte-asyl-i-norge

Citat:
Abdesalem Lassoued som misstänks för terrordådet i Bryssel, sökte asyl i Norge 2011, skriver Verdens Gang.
https://www.expressen.se/nyheter/terrormisstankt-sokte-asyl-i-norge/
Citera
2023-10-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja konstigt faktiskt eftersom den gula tröjan knappt syntes. Det fanns ju massvis av fler offer att välja på , tex på alla de supportrarna i gula tröjor som satt helt öppet på en uteserveringen dagen innan. Hade ju kunnat bli en massaker utan dess like!

Fast en av de andre i bilen har ju en tydlig svensk hoodie/jacka på sig. Och om han dessutom har bott i Sverige så känner han säkert igen språket, samt att han troligtvis sett honom lämna taxin som han precis har skjutit mot.
Citera
2023-10-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Det förstår jag. Patrick har en svart långärmad jacka på sig på den bilden, så det går inte att se om han är tatuerad eller ej.

Finns fler bilder på Patrick här, och inga tatueringar vad jag kan se:

https://www.instagram.com/p/CygXLL9t02n/

På den sista instagrambilden så ser man hans hoodie och gula hatt som han har i bakfickan
Citera
2023-10-18, 14:24
Medlem
Halte Haralds avatar
Vilken hederlig muslim som först torskar för 100g kokain och sedan går Allahs ärenden och dräper folk!
Misslyckad muslim, hamnar i helvete
Citera
2023-10-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Och inte bara ett rykte, det är den nya sanningen tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Så är det i Sverige också. Sjukt är det!
Återigen har en sådan person skördat liv . Pga slapphänta myndigheter.

Ganska intressant med tanke på angiveri lagen som varit så debatterad i vårt land på sistone. Men men
Citera
2023-10-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakakaching
Är det någon som sett denna personen i svenska landslagströja tidigare? Ser ut att bli omplåstrad men sitter upp, så ser inte allvarligt skadad ut.

Scrolla ner en bit till videon och 0:49 in ser ni.

https://www.hln.be/brussel/schietpartij-aanslag-brussel~a6922587/

Detta är garanterat den som anses vara allvarligt skadad. Sitter på bänken precis utanför där taxin stod. Ni ser här på google maps att skylten och bänken passar in. Platsen är där skjutningen inträffade.

https://maps.app.goo.gl/WJLyjgLAxpPDeEWc7
Citera
2023-10-18, 14:28
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Det stämmer dock inte. Islam är hatisk religion som skulle vilja införa sharia på alla nivåer i samhället.
De är också helt öppna med det. Det är skrämmande hur människor försvarar Islam och hur lite de vet om Islam.
Islam är inte kompatibel med något annat än Islam.

Benito tror att jihadterrorist-profiten Muhammed, missförstod islam och var en "extremist".
Citera
2023-10-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är han i lobbyn! Blommorna ligger t.o.m utanför hallen i artikeln om honom. Han kan ju dock ha kommit ut från en taxi och sprungit in i lobbyn? Det är väl dock lite oklart.

Jag vill inte kolla på bilden igen, men är 99% säker på att de inte är han som ligger med bort skjutet huvud. Allt ligger ju vid entrén för att de är en minnesplats där just nu. De behöver ju inte betyda att de var exakt där man mördades. Men om du kollar på de klippet inifrån taxin och han som dras ut och de utförs HLR på personen. Han ser mer ut som Patrick.
Citera
2023-10-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag vill inte kolla på bilden igen, men är 99% säker på att de inte är han som ligger med bort skjutet huvud. Allt ligger ju vid entrén för att de är en minnesplats där just nu. De behöver ju inte betyda att de var exakt där man mördades. Men om du kollar på de klippet inifrån taxin och han som dras ut och de utförs HLR på personen. Han ser mer ut som Patrick.

jag håller inte med, detta ser inte ut som PL.

(FB) Skottlossning i Bryssel - två svenskar dödade och flera skadade (2023-10-16)
Citera
2023-10-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag vill inte kolla på bilden igen, men är 99% säker på att de inte är han som ligger med bort skjutet huvud. Allt ligger vi ju vid entrén för att de är en minnesplats där just nu. De behöver ju inte betyda att de var exakt där man mördades. Men om du kollar på de klippet inifrån taxin och han som dras ut och de utförs HLR på personen. Han ser mer ut som Patrick.
Han som ligger i lobbyn har väldigt kort snaggat grått hår. Jag har kollat fler ggr och jag är 100 på att det är han. Alla andra i tråden tror också det!
Citera
2023-10-18, 14:34
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Det förstår jag. Patrick har en svart långärmad jacka på sig på den bilden, så det går inte att se om han är tatuerad eller ej.

Finns fler bilder på Patrick här, och inga tatueringar vad jag kan se:

https://www.instagram.com/p/CygXLL9t02n/

Vilket babbelag var det han tränade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in