2023-10-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Om du läser igen så skrev hon att hon ligger i koma där också. Vi är här för att gräva men kom inte med falska påståenden tack.

Ok såg nu att hon drog in det där också. Hur som helst låter det osannolikt att hon skulle hamna i en, som dom uttryckt sig i andra inlägg, livshotande koma, av en trolig ryggfraktur. och dessutom kunna flygas hem imorgon om hon nu svävar mellan liv och död.

”Problem med överföringar till SOS international” verkar dom ha också. Vilken otur. Vad pratar hon ens om? Varför skulle dom skicka pengar till SOS? Hon påstår ju att dom fått betala allt ur egen ficka.
Nä det är bara tjabbel.
Senast redigerad av OscarOrso 2023-10-18 kl. 12:01.
Citera
2023-10-18, 11:44
Medlem
Spekulerar vilt här. Vore ej förvånad om Felicia trycker på ett hotell just nu. Om några dagar tar hon ett kommersiellt flyg hem iklädd keps och solglasögon. Det sker via annan rutt än Bangkok. Kanske vaknar hon mirakulöst upp ur koman innan hemresan och glider ut i rullstol och huvudbandage på Terminal 5. Väl i Sverige ligger hon lågt ett tag. Familjen lägger locket på. Någon bild på vad som liknar rehabilitering kablas ut. Inga uppdateringar i pressen. Om 6 månader är hon tillbaka i Thailand och lägger upp nya festbilder.

Konsten att dra in en mille skattefritt. Fanns inga sjukhuskostnader eller ambulansflyg hem.

Ser inte en enda lyckönskning på Felicias instagram fastän hon har tiotusentals följare.
Citera
2023-10-18, 11:51
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Man mår illa när man läser vad morbror Daniel säger i expressen:

Det är väl just det som är problemet lilla Daniel: Din systerdotter betalar inte skatt i Sverige! Fattar inte ens hur familjen pallar ljuga i den här omfattningen. Det är fan äckligt. Bedrägeri.

Länk till artikeln i sin helhet:https://www.expressen.se/nyheter/felicia-25-ligger-i-koma-i--thailand-familjens-kamp/?fbclid=IwAR34l-mXYfiUp7s07iVBnmtanQAnR-FM5qH2OmeAb5JhCGfZQ_Hu2hdUNUk
Sannolikt ljuger han att han skickat ett öppet brev till Tobias Billström då det är offentlig handling och kan kollas upp. Alternativt är han lite korkad. I och för sig kan han ju fatta att det bara arkiveras utan åtgärd så att säga. Det som är märkligast i denna historia är att en hel släkt skulle vara med på scamen. Finns ju absolut ingenting som stämmer. Det regnade ju inte ens. Närmast till hands är att hon råkat ut för en olycka, men av helt annan karaktär vad nu det kan vara som inte pressen i Thailand skulle publicera. Spåret med en plastikoperation kan man ju tänka sig för då stämmer det nog att hon hamnat i koma.
Citera
2023-10-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Sannolikt ljuger han att han skickat ett öppet brev till Tobias Billström då det är offentlig handling och kan kollas upp. Alternativt är han lite korkad. I och för sig kan han ju fatta att det bara arkiveras utan åtgärd så att säga. Det som är märkligast i denna historia är att en hel släkt skulle vara med på scamen. Finns ju absolut ingenting som stämmer. Det regnade ju inte ens. Närmast till hands är att hon råkat ut för en olycka, men av helt annan karaktär vad nu det kan vara som inte pressen i Thailand skulle publicera. Spåret med en plastikoperation kan man ju tänka sig för då stämmer det nog att hon hamnat i koma.

Börjar bli mer och mer övertygad om att någon moppe-incident är det inte tal om. Jag tror däremot att hon befinner sig på sjukhus men av helt annan orsak som inte är rumsren nog att be om pengar för. Varför skulle annars alla bilder som visas upp vara bilder på en osminkad Felicia och alltid med med en häst på bilden? Alla på rangliga turisthästar på Koh Samuis stränder. Inte en enda bild familjen publicerar i samband med tiggeriet visar upp hur Felicia verkligen ser ut.

Koma orsakad av droger?
Plastikoperation som gått fel?
Utsatt för våld av någon incel som är kund på hennes OF?

Som tidigare nämnts i tråden, googlar man så kommer inte en endaste artikel upp i media om den påstådda olyckan, endast artiklar som refererar till mammans historia.

Vem är pojkvännen som nämns återkommande men aldrig vid namn? Han är inte ens taggad i mammans inlägg/stories på fb/insta.

Varför inga tårdrypande kommentarer på Felicias instakonton från vänner?

Undrar också varför en hel familj drar till Koh Samui och sedan har man själv inga pengar att lägga på sjukhusräkningar/hemtransport. Känns som de utgått ifrån att någon annan ska stå för slutnotan eller är de bara efterblivna?
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-18 kl. 12:10.
Citera
2023-10-18, 12:19
Medlem
Kom igen nu anmäl detta till Gofundme nu direkt så de spärrar pengarna tills detta är uppklarat. Det hade räckt med en sjukhusbild åtminstone på hennes dotter liggandes där för att man åtminstone skulle tro på denna tvivelaktiga historia men inte ens det har de kunnat gett oss.

In och anmäl nu! Pengarna och givarna måste skyddas i första hand
Citera
2023-10-18, 12:28
Medlem
Jag har försökt rapporterat nu på gofundme men jag får en varningstext bara "unable to process the request". Får ni samma sak? Kanske kommit in väldigt många anmälningar.
Citera
2023-10-18, 12:34
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Kom igen nu anmäl detta till Gofundme nu direkt så de spärrar pengarna tills detta är uppklarat. Det hade räckt med en sjukhusbild åtminstone på hennes dotter liggandes där för att man åtminstone skulle tro på denna tvivelaktiga historia men inte ens det har de kunnat gett oss.

In och anmäl nu! Pengarna och givarna måste skyddas i första hand
Tycker nog inte att det ligger i vårat ansvar att anmäla detta. Av alla de 4000 donatorerna bör det vara ett flertal som läst här och sen avgöra om de vill agera. Har man skänkt pengar och sen anmält ser man det nog som en större anledning från sitens sida att ta det på allvar än random person. Det ska nog en hel del till för att man ska ta tag i detta. Det krävs tid att göra en grundlig research, att kolla up anmälarnas information. Rent krasst finns det faktiskt inga konkreta bevis ännu, bara väldigt många indicier.
Citera
2023-10-18, 12:44
Avstängd
Säger upp sin lägenhet och hemförsäkring för att backpacka i Thailand?
Bara där förstår man vad det här handlar om.
Citera
2023-10-18, 12:47
Medlem
Citat:
Jag har försökt rapporterat nu på gofundme men jag får en varningstext bara "unable to process the request". Får ni samma sak? Kanske kommit in väldigt många anmälningar.

Jag rapporterade imorse och gick igenom.
Citera
2023-10-18, 12:50
Medlem
Citat:

Tog mig 4 försök och lyckades på 4e. Då gick anmälan igenom.

Bra om fler anmäler så dom stoppar utbetalningen tills alla frågetecken är utredda.
Senast redigerad av bamse231 2023-10-18 kl. 12:53.
Citera
2023-10-18, 12:55
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto

Jag har bett arkivarien på UD som kontrollerar, registrerar och diarieför alla brev till utrikesminister Billström att eftersöka om något sådant brev skickats dit mellan 8/10 och 15/10.
Väntar på svar.
Senast redigerad av coli 2023-10-18 kl. 13:00.
Citera
2023-10-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Tog mig 4 försök och lyckades på 4e. Då gick anmälan igenom.

Bra om fler anmäler så dom stoppar utbetalningen tills alla frågetecken är utredda.

Summan har inte uppdaterats senaste 2 timmarna även fast det kommit in någon enstaka donation. Håller tummarna att saker och ting är pausat för de nu tills det är utrett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in