2023-10-18, 08:39
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Skatteverket och kronofogden jagar personer in i det sista. Migrationsverket skickar ett beslut och skiter sen i vilket...
Ja? Eftersom det är polisen som ska verkställa beslutet, inte Migrationsverket.
Citera
2023-10-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
En grej apropå det här med ”flera identiteter”: det finns mer än ett sätt att omvandla arabisk text till det romerska alfabetet. De som är gamla nog minns de olika sätt som namnet för Libyens förre ledare stavades i media. Fransmännen gör på ett sätt, svenskarna på ett annat sätt, tyskarna på ett tredje. Att en och samma rysk tonsättare uppträder under namnet ”Tjajkovskij” i ett land, men ”Tchaikovsky” i ett annat land, behöver inte betyda att det rör sig om multipla identiteter. Däremot kan de bli svårt att matcha information från databasen i ett land med databasen i ett annat land, om man bara utgår ifrån hur namnet stavas med latinska bokstäver. När det gäller arabiska namn är detta ett stort problem för gränsöverskridande brottslighet.

Är nog en försvinnande liten del, vet där
Man medvetet skrivit med åldern på sina barn och gjort en andra ansökan som papperslösa med ett annat efternamn för att öka sina chanser sen råkade bägge gå igenom.
Dem skämdes inte för sig och plockar än idag ut bidrag på bägge identiteterna.
Citera
2023-10-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
I inlägg 3921 igår kl. 19:15 förde jag fram att terroristen dömdes till 2 år och 2 mån fängelse i Gbg Tingsrätt år 2012. Grovt narkotikabrott. Terroristen hade kastat om bokstäverna i sitt namn jämfört med vad han påstås heta nu och misstänkte direkt att jag hade träffat rätt i databasen över domar.

SÄPO, Migrationsverket m.fl. ville inte under gårdagen säga vad han hade dömts för i Sverige och det fångade min nyfikenhet.

En dryg timma senare, vid 20:30, publicerade Expressen som första nyhet vad han hade dömts för i Sverige och det var just den domen jag hänvisade till 19:15.

Undrar så varför Migrationsverket och SÄPO ville mörka hans förehavanden i Sverige 2012?

Stor sannolikhet att Expressen använde dina uppgifter, Gudmundson uppmärksammar och ger cred:

Citat:
Per Gudmundson@gudmundson_per
25m
Bra grävt i Flashbacktråd:
"finns en Laswad Abdesslem som är dömd i Gbg Tingsrätt. Mål nr B 11956-12 från 2012. Hovrätten B 1318-13."

"Grovt narkotikabrott. Fick fängelse 2 år och 2 månader"
flashback.org/sp86102262
https://nitter.net/gudmundson_per/status/1714526060748960043#m

Citat:
Per Gudmundson@gudmundson_per
15m
Replying to @peterwennblad @robin_bockman
Flashback hade det igår kl 19.12. Styvt! Men mitt intresse är oxå detaljer, som målnr, namn etc, som nyheterna ofta hoppar över. Därav tycker jag att det är bra grävt.
https://nitter.net/gudmundson_per/status/1714529198147027065#m
Citera
2023-10-18, 08:51
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Verkar vara en utav de mördade.

Rip.

https://www.instagram.com/p/CygXLL9t02n/
Jag antar att detta är mannen som blev fotad i banklokalen med halva huvudet bortskjutet? Ser ut som honom i vart fall. Samma hår, längd och kroppstyp.
Citera
2023-10-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
GM kom hit ett par år innan "öppna era hjärtan" om jag förstått saken rätt, oklart hur länge han satt i svenskt fängelse? Frågan är hur många år innan och efter fängelsevistelsen han levde i Sverige?

Nä, han kom mellan 2012-2014 och då va Reinfeldt statsminister. Han satt väl 2år i fängelse här och bodde nånstans i Göteborg. Men de är fortfarande oklart varför han följt polisen i Dalarna, dom håller väl på med att utreda de där
Citera
2023-10-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Jag antar att detta är mannen som blev fotad i banklokalen med halva huvudet bortskjutet? Ser ut som honom i vart fall. Samma hår, längd och kroppstyp.

Ja. Kolla man på underarmar och händer på hans FB ser man att det är han.
Citera
2023-10-18, 08:58
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, han kom mellan 2012-2014 och då va Reinfeldt statsminister. Han satt väl 2år i fängelse här och bodde nånstans i Göteborg. Men de är fortfarande oklart varför han följt polisen i Dalarna, dom håller väl på med att utreda de där

Jo, Reinfeldt var statsminister, dock "öppnade han sitt och våra hjärtan" först 2015 (eller om det var 2016).

Ska bli mycket intressant att följa "grävet" kring GM, personligen tror jag han hyste ett mycket stort agg till Sverige och Svenskarna långt innan koranbränningar, socialtjänst-hittepå och annan skit kopplat till muslimer/islam/IS...
Citera
2023-10-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
En grej apropå det här med ”flera identiteter”: det finns mer än ett sätt att omvandla arabisk text till det romerska alfabetet. De som är gamla nog minns de olika sätt som namnet för Libyens förre ledare stavades i media. Fransmännen gör på ett sätt, svenskarna på ett annat sätt, tyskarna på ett tredje. Att en och samma rysk tonsättare uppträder under namnet ”Tjajkovskij” i ett land, men ”Tchaikovsky” i ett annat land, behöver inte betyda att det rör sig om multipla identiteter. Däremot kan de bli svårt att matcha information från databasen i ett land med databasen i ett annat land, om man bara utgår ifrån hur namnet stavas med latinska bokstäver. När det gäller arabiska namn är detta ett stort problem för gränsöverskridande brottslighet.

Och eftersom muslimer är hjärnskadade så saknar de fantasi och kreativitet att komma på andra namn än Ahmed, Ali och Mohammed (i en massa felstavade varianter). Att försöka spåra upp tusentals islamistiska brottslingar är inte så lätt när alla heter Mohammed och har likadant skägg och hår.
Citera
2023-10-18, 09:03
Medlem
Utreds eventuella kopplingar mellan Lassoued och hans tunisiske landsman Amri som körde in i julmarknaden i Berlin 2016:

Citat:
Jennifer Wegerup@JenniferWegerup

Lassoued, som sköt ner två svenska fotbollsfans, två äldre män, i Bryssel, hade vistats i Sverige men också i Italien i flera omgångar. Han var misstänkt för att själv ha deltagit i människosmuggling och ville delta i "jihad".
---
Hans landsman Amis Amri låg bakom terrordådet på julmarknaden i Berlin i december 2016. Tolv personer dödades då och 48 skadades. Amri sköts sen ihjäl på flykt utanför Milano, av italiensk polis. Nu utreds kopplingar mellan Amri och Lassoued, före terrordådet 21026 och Amris död
https://nitter.net/JenniferWegerup/status/1714345238888673782#m
Citera
2023-10-18, 09:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jo, Reinfeldt var statsminister, dock "öppnade han sitt och våra hjärtan" först 2015 (eller om det var 2016).

Ska bli mycket intressant att följa "grävet" kring GM, personligen tror jag han hyste ett mycket stort agg till Sverige och Svenskarna långt innan koranbränningar, socialtjänst-hittepå och annan skit kopplat till muslimer/islam/IS...
2014 på valnatten EFTER att han förlorat valet.
Citera
2023-10-18, 09:05
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Sidär, då var jag inte helt fel ute, fast ändå lite.
Citera
2023-10-18, 09:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Öppna era hjärtan talet? Det var väl under almedalen 2014? Nåväl öppna hjärtan och vidöppna gränser borde alla se vad det leder till nu.
Senast redigerad av Blundetto 2023-10-18 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in