2023-08-18, 08:30
Medlem
Slave Marks avatar
Tack för utförligt svar.
Citera
2023-08-31, 07:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har tänkt på hur Viaplay kunnat ha råd med så otroligt många stora sporträttigheter. Premier League den största och snordyr. OS körde man. Ett tag hade man ju rättigheterna till all toppfotboll med både La liga och Serie A. Lyckades få in en del Allsvenska till sin streamingtjänst. Nu landslaget.

Men nu har vi väl svaret när dom ger besked om att avverka 25% av hela personalstyrkan. Pengarna fanns inte där oh dom har kört rysk roulette med alla rättigheter och inköp. Nu är det roliga över då och verkligheten kommit ikapp. Intressant och se vilka som ryker. Visst lär vara mest folk utanför rutan men fler i rutan gör inte mycket nytta och sitter på dyrare löner man kan avverka. Vilka vågar man avsätta. Bojan? Rasistkort upp direkt. Kvinnliga medarbetare? Knappast. Wenström gråter väl inga floder att han tvingades lämna sjunkande skeppet.

Får en och tänka på all Dam Fotboll dom satsat på senaste tiden också. Premier League och Bundesliga för damer. Damallsvenskan och nu DAM VM. När man redan har så dålig ekonomi och sen köper man in dessa rättigheter som omöjligt kn vara vinstaffär annat än markandsföringmässigt för lite good will. Tro fan det pajar.
Det är intressant hur det har skiftat.

Viasat var kung på 90 talet med en Jan Stenbeck som bara skulle vinna. Hockey vm, Serie a när den som var som bäst, Nfl, Boxning när Boxning var som bäst, la liga. Till och med em 96 och vm 98. Baywatch, simpsons,blåsningen och preem superstars.

Canal digitals 00-tal var ännu värre. Serie a , premier league, Nhl, allsvenskan, Nba, elitserien. Som jag minns det så hade de nästan allt förutom champions league. Och la liga som gick på tv4 + och ingick canal digital paketet. Klart bäst filmer på canal + och kanal 5 som tog över från tv3 som den bästa "vardagskanalen"

Och sen viasats 10 tal som var ganska sanslöst. Nhl, Nfl, champions league, serie a , la liga, f1 och säkert en massa annat som jag har glömt
Senast redigerad av sebastian_ 2023-08-31 kl. 07:12.
Citera
2023-08-31, 07:17
Medlem
sebastian_s avatar
Producerar viaplay några bra realityshows nu för tiden? I en tråd om ztv så nämde jag Fcz och Rallarsving och det fick mig att tänka på viasats status nu för tiden. Finns det några egenproducerade program kvar alls nu för tiden. Jakten på ökenguldet, Blåsningen, Wimans, Efterlyst, Insider var andra klassiker under 90 och 00 talet.
Citera
2023-09-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Sitter och kollar på en film just, buffrar i 20 sekunder varje minut, blir galen!!!!!

Jag får ofta det där problemet under vissa tider. Jag kollade routerns trafikmonitor och den visar precis under 1 Mbps.

Jag har aldrig råkat ut för detta med SVT Play tillsammans med en Cromecast. Märkligt att den buffrar med Viaplay.
Citera
2023-09-15, 13:58
Medlem
Tratten52s avatar
Dom är ok. Jag tycker dom kör bästa snutserien om Harry Bosch, jag har sträckkollat om den flera gånger 😁. Jag gillar inte att dom skall ha betalt en gång till för vissa lite bättre filmer. Om du inte har kabel kanaler så får man kanal 3, 6, 8, 10 på köpet
Citera
2023-09-18, 22:06
Medlem
Jag blev tvungen att köpa en ny Chromecast för att bli av med det eviga buffrandet. Den gamla enheten fungerar problemfritt med SVT Play m.fl. Undrar om det är medvetet från Viaplay för att man ska köpa en ny Chromecast med jämna mellanrum? Den nya enheten var bundlad med Viaplay. Man fick 2 månader gratis abonnemang med köpet.
Citera
2023-09-20, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Jag blev tvungen att köpa en ny Chromecast för att bli av med det eviga buffrandet. Den gamla enheten fungerar problemfritt med SVT Play m.fl. Undrar om det är medvetet från Viaplay för att man ska köpa en ny Chromecast med jämna mellanrum? Den nya enheten var bundlad med Viaplay. Man fick 2 månader gratis abonnemang med köpet.

Tror inte de bryr sig om man köper en ny chromecast med jämna mellanrum, då de inte borde tjäna några pengar på det. Med undantag för kampanjer/erbjudanden, likt det du fick.

Kan vara så att du tex inte har en chromecast som stöds enligt Viaplays krav, då det kan variera mellan streamingtjänster. Eller så var det något tekniskt fel eller dålig internetuppkoppling eller liknande.

Jag hade börjat kolla så att det är en model som stöds -> https://viaplay.se/se-sv/devices/chromecast

Därefter kolla vad Viaplay skriver om buffring -> https://help.viaplay.com/sv/buffring/

Det skulle få mig att kolla nätverksanslutning. Löser det inga problem så skulle jag kontakta kundtjänst.

Att köpa ny chromecast skulle vara sista alternativet, men du verkade välja det först.
Citera
2023-09-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Tror inte de bryr sig om man köper en ny chromecast med jämna mellanrum, då de inte borde tjäna några pengar på det. Med undantag för kampanjer/erbjudanden, likt det du fick.

Kan vara så att du tex inte har en chromecast som stöds enligt Viaplays krav, då det kan variera mellan streamingtjänster. Eller så var det något tekniskt fel eller dålig internetuppkoppling eller liknande.

Jag hade börjat kolla så att det är en model som stöds -> https://viaplay.se/se-sv/devices/chromecast

Därefter kolla vad Viaplay skriver om buffring -> https://help.viaplay.com/sv/buffring/

Det skulle få mig att kolla nätverksanslutning. Löser det inga problem så skulle jag kontakta kundtjänst.

Att köpa ny chromecast skulle vara sista alternativet, men du verkade välja det först.

Klart att de bryr sig om att folk köper nytt. Det följer med koder enbart till Viaplay för att locka till sig nya kunder.

Jag hade en gammal Chromecast där stödet har upphört hos flera leverantörer. Det står klart och tydligt att den är för gammal och sedan blir man nerkopplad. Jag lyckades kringgå detta och då fungerade allt klockrent. Det är helt uppenbart att man ska tvingas att köpa nytt även fast det egentligen inte behövs. Därför lägger leverantörerna in en kod som gör att äldre versioner blir värdelösa.

Viaplay fungerar fortfarande bra med den gamla enheten. Det verkar som att vissa populära TV-serier laggar. Jag misstänker att deras system är överbelastad. Det fungerar bra om jag växlar till något annat, t.ex en film eller en mindre populär TV-serie.
Senast redigerad av MedelJanne 2023-09-20 kl. 18:48.
Citera
2023-10-14, 11:35
Medlem
Hej!

Nu när skidsäsongen börjar närma sig vill jag såklart väldigt gärna kolla på det!
Finns det möjligtvis rabattkoder för viaplay medium? (alternativt presentkort?)
Citera
2023-10-18, 03:13
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Trist att Viaplay inte har så man bara kan se UFC.Jag är helt ointresserad av deras filmer och serier. Skulle de ha att man kan betala typ en hundring per gala eller nåt (är typ två per månad som är numrerade kort) så hade det varit bra. Men har inte lust att betala 349kr tror jag det är för massa filmer, serier och annan sport jag totalt skiter i. Å andra sidan betalar de väl ännu mer i USA för UFC. Är 3 storgalor i rad här nu jag gärna ser live utan fulstream men då måste jag betala för 2mån för att kunna se dem.

Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Hej!

Nu när skidsäsongen börjar närma sig vill jag såklart väldigt gärna kolla på det!
Finns det möjligtvis rabattkoder för viaplay medium? (alternativt presentkort?)
Bästa är nog att ringa dit och fråga och har du tur kanske du kan få nåt erbjudande iaf. om du inte varit kund tidigare. Jag har för mig att jag fick medium en hundring billigare i 3mån eller nåt sånt. Min pappa fick Viaplay Total eller vad det dyraste abonnemanget heter för 49(!!!)kr i månaden i ett halvår när han ringde och klagade på priset, var nån superdeal pga. hans TV-abbonemang eller nåt sånt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-10-18 kl. 03:16.
Citera
2023-11-29, 07:32
Medlem
Tonyos avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Llz81R/viaplay-skjuter-upp-kvartalsrapport-igen

Citat:
Viaplay skjuter upp sin delårsrapport för tredje kvartalet. Det krisande tv-bolaget skulle publicerat den klockan sju på onsdagsmorgonen.

Det är andra gången som rapporten skjuts upp. Den skulle egentligen publicerats redan den 24 oktober.

Det har varit några turbulenta månader för tv- och strömningsbolaget. Den 5 juni byttes vd:n och koncernchefen Anders Jensen ut mot Jørgen Madsen Lindemann, samtidigt som bolaget vinstvarnade.

Bolaget redovisade ett rörelseresultat på minus 6,5 miljarder kronor för andra kvartalet 2023 och varslade om nedskärningar på cirka 25 procent av sin personal.

Verkligheten börjar komma ikapp. Största utgiften måste väl vara Premier League rättigheterna? Tv-bolagen verkar inte fatta att vanliga människor inte är beredda att betala hur mycket som helst för att kolla sport, oavsett om det är Premier League, Allsvenskan eller något annat. I tuffare tider är sån lyx dessutom det första som ryker.

Kommer massa tv-bolag runt om i världen som köpt de uppblåsta rättigheterna till PL svindyrt att gå i konkurs nu? Vad händer med pengarna in i den ligan isåfall? Kommer vi äntligen få se bubblan spricka?

Citat:
Viaplay sitter på några av de allra mest åtråvärda tv-rättigheterna som finns inom sportens värld – däribland Premier League. En rättighet som man enligt uppgift betalade cirka 25 miljarder kronor för över sex säsonger.
Citera
2023-11-29, 10:41
Medlem
Det bästa vore väl att sätta viaplay i konkurs. Sedan får konkursboet sälja vidare de gällande rättigheterna till rådande marknadspris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in