2023-10-17, 20:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Det känns som att få i tråden sett tv4plays dokumentär, utan bara kommenterar hejvilt utifrån en rubrik.

Killen presenterar sig som föreläsare och investerare. Han har enligt egen utsago varit missbrukare och kriminell innan, men försöker nu hjälpa andra ur det..

Redan där blinkar en stor röd lampa. Jag gissar att tjejerna blivit till sig i trasorna över allt detta. Alla punkter prickades av för tjejerna, de ansåg troligtvis att han var rena rama kapet. Lägg till alla tatueringar så blir hela paketet komplett. Tänk att vissa är så lättlurade, man häpnar.

Citat:
Tjejerna har inte sprungit efter en ”kriminell kille med tatueringar i ansiktet”. .

Men det är väl precis vad dom har gjort?

Citat:
Han framstår som en kärleksfull pappa som också engagerat sig mycket i tjejernas barn i de fall såna funnits..

Man kan fråga sig hur han har hunnit med det? Kriminella missbrukare kan dessutom i vissa fall vara bra pappor men man ska aldrig göra affärer eller inleda relationer med dom. Risken är överhängande att det slutar illa och det gjorde det ju också i det aktuella fallet.
Citera
2023-10-17, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag känner flera äldre som blivit lurade. Dom är varken senila, förvirrade eller speciellt tekniskt okunniga.
Vad är dom då tycker du?

Är dom naiva och korkade och Får skylla sig själv?

Att utföra bedrägerier är straffbart!
Vare sig du blåser kvinnor eller äldre

Jag tror att vi tjänar på att diskutera Tinderbedragaren nu eftersom det är trådens ämne. Du verkar dessutom hysa någon sorts fascination för honom, att kvinnorna blev till sig i trasorna över den tatuerade fd missbrukaren och kriminelle mannen vet vi men vad anser du?

Var inte hans presentation lite väl övertydlig? Förebådade inte den en massa problem?

Citat:
Jag anser att romansbedrägerier nästan är värre.. Bedragaren spelar på kvinnornas känslor. Träffar dom i verkligheten, manipulerar totalt utan pardon.

Samtidigt har den tatuerade Tindermannen i det aktuella fallet presenterat sig som föreläsare och "investerare" och som om det inte räckte med det har han VARIT missbrukare och kriminell tidigare.

Anser inte du att detta borde ha väckt en hel del tveksamhet hos de kärlekstörstande kvinnorna? Det där luktar ju bluff lång väg.

Citat:
Skrämmande att tycka detta är kvinnornas fel, för mig känns det att om man tycker så

Kvinnorna har helt uppenbart gjort katastrofala felval här, du verkar propagera för att man inte får rikta kritik mot deras bristande omdöme?

Får man inte ha åsikten att det finns människor som beter sig oerhört korkat?
Citera
2023-10-18, 00:12
Medlem
Citat:
De har haft kontakt med ”Lena” via mail (i alla fall vad som framgick av första avsnittet) så det är sannolikt killen själv.

Okej jag kanske fattade de fel men tyckte dom sa i podden att ena tjejen hade pratat med den där Lena.
Citera
2023-10-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi72
Googla Veras bryggeri ägare. Bl a går följande att läsa:

Äppelbo Bryggeri lever vidare.

I förra veckan blev det klart att företagaren Veronica Hellström från Sågmyra tar över bryggeriet på Opsaheden i Äppelbo.

I samband med att nye ägaren tar över byter man även namn till Veras Bryggeri och deli.

Veras Bryggeri och Deli är inte samma företag som Veras Bryggeri AB. Jag är 99 % säker Veras Bryggeri och Deli drevs i form av enskild firma av kvinnan som blivit lurad. Veras Bryggeri AB (tidigare Swartling Contentbyrå AB) registrerades 2017.
Citera
2023-10-18, 11:00
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Okej jag kanske fattade de fel men tyckte dom sa i podden att ena tjejen hade pratat med den där Lena.

De flesta hade väl bara mejlkontakt med "Lena", men Amanda sa i podden att hon hade pratat i telefon med en tjej (!) så jag undrar verkligen vem den här tjejen är, som utgett sig för att vara den här "Revisorn Lena"?!
Citera
2023-10-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
De flesta hade väl bara mejlkontakt med "Lena", men Amanda sa i podden att hon hade pratat i telefon med en tjej (!) så jag undrar verkligen vem den här tjejen är, som utgett sig för att vara den här "Revisorn Lena"?!

Jag spekulerar bara nu men det känns inte orimligt att det skulle kunna vara morbroderns sambo J*enny som även hon står på Veras Bryggeri nu.
Citera
2023-10-18, 12:14
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Jag spekulerar bara nu men det känns inte orimligt att det skulle kunna vara morbroderns sambo J*enny som även hon står på Veras Bryggeri nu.

Ja, just det, det låter ju väldigt rimligt!
Citera
2023-10-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok
Veras Bryggeri och Deli är inte samma företag som Veras Bryggeri AB. Jag är 99 % säker Veras Bryggeri och Deli drevs i form av enskild firma av kvinnan som blivit lurad. Veras Bryggeri AB (tidigare Swartling Contentbyrå AB) registrerades 2017.

Ja jag inväntar avsnitt 2 i morgon och hoppas de belyser hur Veras bryggeri kunde hamna i händerna på P*ter Bill*ck och hans sambo J*nny R*sqvist. Blir intressant att se vad de betalade för företaget och vilken värdering företaget hade.
Var R*bin mellanhanden mot P*eter och J?
Ja just det han satte ju Alex*andra i klistret när han tömde förra byggbolaget. Mellanhanden "jobbar" på så att P och J får friska kulor att spendera.
Citera
2023-10-18, 13:44
Medlem
Den där jävla Robin här i grängesberg och sätter på en 60 årig kvinna som ska nyligen ha ärft massa pengar, hjälp vad ska man göra för att rädda kvinnan ? Han har varit här länge, samt smitit från 3 krog notor här i grängesberg. Samt varit inblandad i ett slagsmål tydligen. Och folk här i grängesbeg har försökt prata med kvinnan massa gånger, folk har varit hem till henne och försökt prata med henne ( vi här i grängesberg värnar om invånarna här ) så det är massor som försökt rädda henne från denna psykopat människa. Vad ska man göra ? Så kvinnan som är 60 och inte haft en sexuell partner på flera år, är förstås förälskad i han , och han sätter säkert på henne och hon njuter så hon blir totalt jävla förblindad av denna bedragare. Har sett han hämta paket från konsum, alla har försökt säga till att han är bedragare och att det finns en dokumentär om han och alla hans dommar.

Fan jag kan inte bara stå och se på när hon får hela sitt arv stulet, jag är för godhjärtad för att stå och se på.
Citera
2023-10-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Den där jävla Robin här i grängesberg och sätter på en 60 årig kvinna som ska nyligen ha ärft massa pengar, hjälp vad ska man göra för att rädda kvinnan ? Han har varit här länge, samt smitit från 3 krog notor här i grängesberg. Samt varit inblandad i ett slagsmål tydligen. Och folk här i grängesbeg har försökt prata med kvinnan massa gånger, folk har varit hem till henne och försökt prata med henne ( vi här i grängesberg värnar om invånarna här ) så det är massor som försökt rädda henne från denna psykopat människa. Vad ska man göra ? Så kvinnan som är 60 och inte haft en sexuell partner på flera år, är förstås förälskad i han , och han sätter säkert på henne och hon njuter så hon blir totalt jävla förblindad av denna bedragare. Har sett han hämta paket från konsum, alla har försökt säga till att han är bedragare och att det finns en dokumentär om han och alla hans dommar.

Fan jag kan inte bara stå och se på när hon får hela sitt arv stulet, jag är för godhjärtad för att stå och se på.

Så tragiskt att hon inte lyssnar, kärleken är blind! Har hon barn eller nått, om någon nära kunde få henne lyssna?
Citera
2023-10-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Så tragiskt att hon inte lyssnar, kärleken är blind! Har hon barn eller nått, om någon nära kunde få henne lyssna?

Hon ska ha en dotter? Vet ej om hon har sagt någe.

Ja det är tragiskt, hon är totalt blind. För när han har lura av henne alla pengar så drar han till nästa offer. Hur fan kan en sådan människa få gå lös i samhället?

Men att han inte fått nå staff är ju för att han är på oss invånare ( slavar ) mem ger han sitt på att lura myndigheter eller staten då kan ni se att det hände någe. För myndigheter skiter totalt i vad som händer oss medborgare
Citera
2023-10-18, 14:14
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989

Vet du om hon har fått se dokumentären?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in