2023-10-18, 00:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Inte om de översta våningarna på sjukhuset fungerar som vapenlager.
Verkar krångligt att ta varuhissen upp till översta våningen varje gång man behöver en raket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Man kan inte dra en gräns och säga att nu har min röda linje passerats så nu begår jag folkmord...som Judesvinen gör nu.

Hamas mördade 270 st på en trance festival. Det är väl också folkmord?
Citera
Medlem
Nickeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Har Islamiska Jihad och Hamas öht raketer som kan döda 500+? Tveksamt. Varje raket som lyckas ta sig förbi Iron Dome från Gaza kommer inte alls upp i närheten av det antalet.

Av alla raketer vi sett hittills från Hamas påminner deras arsenal mer om fyrverkerier än raketer.
Citera
2023-10-18, 00:08
Medlem
Större delen av de som bor i Israel har flyttat dit långt därifrån. Det är du dom är historielös.

When the state was founded on May 14, 1948, there were 806,000 people living in the country, meaning it has grown twelve-fold over the decades. The years in between have seen 3.3 million new immigrants arrive in the country. Nearly half of them — 43%, or 1.5 million — arrived since 1990.
Senast redigerad av slipperyslope 2023-10-18 kl. 00:13.
Citera
Medlem
rednaxela90s avatar
En talesperson från IDF om bombningen av sjukhuset: https://www.instagram.com/reel/Cyg_abZNK2S/?igshid=YTUzYTFiZDMwYg==
Citera
Medlem
TUKs avatar
Enligt mig känns det mest sannolikt att det faktiskt är Israel som bombat sjukhuset. Förmodligen ett direkt svar från Idf mot de raketer som avfyrades från Gaza i samma stund. Om det inte var Israels raketer hade man toknekat från första stund och inte bara sagt att man ska "undersöka saken". Hamas fyrverkeripjäser brukar dessutom inte ha den sprängkraften.

Nu har air force one 1 lyft. Blir en mycket spännande morgondag...
Citera
Medlem
IDF lögner :

https://vm.tiktok.com/ZGJTqufoT/
Citera
2023-10-18, 00:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Bla bla, faktum är att Israel har sökt stabilitet och försökt fred och utveckling, de har utvecklat mycket, gett världen mycket medan Palestina har fan bara fortsatt med hot, vägrat fred och stått för instabilitet deras barn har varit, är och kommer vara jävla terrorister i 70 år! Vad har detta gjort världen för något gott? kan du visa något annat så tar jag gärna det till mig.

Men det kan du inte eller hur?

Åter till ordet existensberättigande..

Men det har de ju inte, du vet ju inte ens vad du pratar om. Du kan ingenting om konflikten.
Du bara gissar för du nyss fått en snabbgenomgång av konflikten.
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Man kan inte dra en gräns och säga att nu har min röda linje passerats så nu begår jag folkmord...som Judesvinen gör nu.

Det är inget folkmord oavsett. Det finnas alldeles för många araber för att det ska kunna klassas som det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Yes så är det, och du redde ut det hela med en mening medans Hamasanhängarna gör allt för att lägga skulden på nationen de anföll i helgen och slaktade allt från små barn till besökare från fredfulla länder som ville festa och ha det roligt

Jag vaknade nyss^^

Hörde om ett sjukhus och tänkte vad fan har dom gjort nu?

Här går IDF igenom deras information live. Han sa att han även ska försöka visa radar bild på raketernas trajectory.
Den slog alltså ner på en parkering utanför, och nedslagsplatsen liknar inget som dom har i sitt sorti.
https://www.youtube.com/watch?v=5zl1J5EMsVc&ab_channel=Agenda-FreeTV

Verkar även som att de har avlyssning från några som snackar arabiska och berättar att en raket gick fel..
Senast redigerad av vildhane 2023-10-18 kl. 00:12.
Citera
2023-10-18, 00:11
Medlem
Araberna har ingen ordning på det sätt sjukhuset. Springer runt och skriker och gör kaoz. Precis som svensk ghetton. Fyfan.

Hizbollah måste svara nu va?? Blir spännande natt och morgondag. Frågan är om de verkligen är sugna att offra sina liv för Gaza?? Vetifan. Både Västbanken folket och de som bor i södra Libanon velat åtnjuta relativt sett ett ganska fint liv nu. Gaza står ensamma kanske
Citera
2023-10-18, 00:11
Medlem
rednaxela90s avatar
Video från raketskjutningen/bombningen: https://www.instagram.com/reel/CyhCCNitlVm/?igshid=MmU2YjMzNjRlOQ==
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in