2023-10-17, 23:28
Medlem

Han bodde nämligen i Göteborg

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/utpekade-terroristen-har-bott-i-g%C3%B6teborg-d%C3%B6mdes-till-f%C3%A4ngelse-1.112923212

Allahu Akbar !
Citera
2023-10-17, 23:30
Medlem
Gugugagas avatar
Är nog BINGO för familjen. Jag hade nu krävt minst 10 millar från Beligiska staten om jag varit anhörig. Belgarna hade fått pröjsa mig för min anhörigs bortfall. Det är 100 %.
Citera
2023-10-17, 23:31
Medlem
Hur fan vågar folk jobba inom EU i Bryssel. Verkar vara katastrof med säkerheten?

1. Swexit-omröstning. Valutslaget blir förmodligen att vi ska vara kvar i EU.

Sen Johan Pehrson, Liberalerna. Demokrat? Efter första omröstningen kan vi ha en till folkomröstning om JA Euro eller NEJ Euro. Så fungerar det i demokratier.
Nu har du lärt dig något, så skicka lite av ditt alltför höga arvode per månad till amnesty, Greenpeace med flera. Bra va?
Citera
2023-10-17, 23:32
Avslutad
IS tar nu officiellt på sig ansvaret för dådet. Intressant för de erkände aldrig Akilov.

Får mig att undra om detta bara är början på en IS-kampanj riktad mot Sverige.
Citera
2023-10-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Någon som vet varför de var ute på stan istället för inne på matchen? Var de påväg till matchen?

Som jag fattat det så var det 1,5 timme tills matchen började.
Citera
2023-10-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Är ni äckliga sossar/kommunister/muslimrunkare HELT dumma i huvudet?! "De attackeras inte"? Hört talas om attacken på kruttunnan i Köpenhamn? På pride i Oslo? Att Helsingfors är mer förskonade handlar SÅKLART om att de inte tagit in lika många äckliga islamister! Om bara inte hebdo/vilks/peaty/judar retat muslimerna. Hoppas DU blir drabbad ditt drägg!

Lugna dig din stridspitt. Uppträd civiliserat. Njut ute i världen och tacka våra dumma svenska lagar och envishet. Leker man med elden så....njut
Citera
2023-10-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeknamnetroffe
Vet ej om detta hör till ämnet, men fick precis upp en tweet på X från en person (som jag vet vem det är men som jag ej följer) där personen i fråga skrev RIP angående en kille vid namn T*ny.
* = o

Vill ej länka den om det inte skulle ha med det här att göra.
Men personen har en del drag som påminner om personen i gallerian.
Dessutom skulle åldern stämma då jag hela tiden varit helt inne på att personen i gallerian är i 60-årsåldern då man tydligt ser detta på personens händer, hår etc.

Ber om ursäkt ifall detta inte har med ämnet att göra.
Ni är ju dessutom duktiga detektiver så tror ni kan hitta tweeten utan att jag länkar.
OM den nu inte redan är länkad i tråden.

Såg tweeten med, men det är inte relaterat till detta. Men håller med om att det var likt.
Citera
2023-10-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Hur många präster gick ut och fördömde Breiviks massaker på Utöya? Jag minns inte riktigt 🤣

Det är väl stor skillnad. Gick Breivik ut med att han gjorde det i kyrkans och kristendomens namn?
Citera
2023-10-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Såg tweeten med, men det är inte relaterat till detta. Men håller med om att det var likt.

Okej. Tack för svar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Försök vrid det till vad du vill, för dig och många andra är det säkert okey att bränna koranen och ni står för det. Men sedan när terrordåd är riktade mot svenskar och folk dör pga en så kallade bok.

Vi i Sverige är kankse inte lika grova och mördar pga en helig bok men i andra länder verkar det vara värre så den heliga boken verkar betyda mycket för vissa, så varför inte låta den vara precis som andra böcker? Man kanske då inte får hot och riskerar bli skjuten utomlands pga en flykting eller en dansk som bränner den.

Varför kan inte bara religiösa i allmänhet acceptera att det som är heligt för dem inte är det för alla andra? Jag förstår att bränning av koranen upplevs kränkande. Det är så jag upplever det när det diskuteras om att förbjuda koranbränning. I Sverige är religionsfrihet, vilket innefattar att den som är agnostiker och tvivlar på religion har rätt att visa, uttrycka och visa det offentligt (på samma sätt som att den som tror får visa och uttrycka det offentligt - jag ifrågasätter inte det, så varför går det inte att få respekt tillbaka i form av att ha rätt att ifrågasätta religion och religioners inflytande offentligt?) och den som är ateist har samma rättigheter. Förbjuds koranbränning, en enskild persons protest mot en religion, innebär det att ateister och agnostiker tvingas att betrakta något som heligt/värdefullt fast de inte anser det vara heligt eller värdefullt. Religiösa normer om vad som är heligt har inte i en lagbok att göra. Då blir det hela till motsatsen till religionsfrihet, religionstvång. Religiösa får uttrycka sin tro både individuellt och i grupp, både privat och offentligt. Varför ska de med en inte religiös livsåskådning inte få uttrycka sina tvivel eller sina ifrågasättanden av religion och av religiösa symboler?

Jag skulle själv inte bränna en koran eller någon religiös bok eller ens en bok, för att det skulle kännas respektlöst. Ändå uppfattar jag det som ett hot mot demokratin att förbjuda någon att protestera mot en makt som, likt religion, har ett enormt inflytande.

Och så länge som människor skadas eller dödas i en religions namn borde det absolut vara tillåtet att protestera på alla tänkbara sätt mot den religionen. Våld har utövats av de flesta religioner, något som verkligen legitimerar rimligheten i att olika religioners inflytande och möjliga tolkningar av livets värden ifrågasätts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Som jag fattat det så var det 1,5 timme tills matchen började.

Exakt. Vad är konstigt med att ta en belgisk öl på en bar innan match?
Nä, Uberföraren körde dom till mördaren. Kan inte varit på något annat sätt. Hur uberchaffisen och den ynkliga mördaren hade kontakt var väl via sms eller liknande?
Citera
2023-10-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Kanske jobbas det på i bakgrunden, man får hoppas på det. Det är väl troligt att terroristen fått en del hjälp. Direkt eller indirekt. Man borde även jaga och spärra in alla påhejare runt omkring även muslimer i Sverige som sympatiserar med detta. Om man kan ta nassar för hatbrott kan man göra det med islamister

Det kom ut uppgifter om att man letade efter en person som filmat ”något”. Senare gick man ut och dementerade det. Men det kanske man gjorde för att det inte var meningen att den uppgiften skulle komma ut alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in