2023-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag har en mycket enkel fråga:

Hur är det möjligt att inte definiera att ta bort vatten som statsfinansierad terror?

Jag kan inte begripa att Israel gjorde detta. Varför tar man bort vatten om det inte är för att terrorisera?

Det är omöjligt att militären inte har vattenreserv, så det enda man uppnår är panik bland civilbefolkningen, något som är terror. Det vill säga, man önskar att uppnå en terroriserad befolkning.

Vart tar jag fel?

De får röra sig mot gränsen till Egypten. Vill Hamas ha ihjäl dem är det deras problem antar jag att de tänker. Finns inga krav att man ska förse terrorister med mat, vatten och el. Sen kommer ju alla lipa om det ändå.
Citera
2023-10-17, 22:55
Medlem
Israel har anfallit en FN-skola i Gaza med idag.
Citera
2023-10-17, 22:56
Medlem
Aftonbladet, Expressen och DN är ju propaganda-kanaler åt Israel. Inte så konstigt att Expressen vinst förll med 93% och att DN har fått 250 miljoner av skattebetalarnas pengar.
Citera
2023-10-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här kan eskalera snabbt nu till 3:e världskriget.

Var beredda att ha mat och vatten för 48-timmar minst och ta ut kontanter om det blir stopp. I logistikflödena av mat och bränsle världen övet inom de närmaste dagarna.

Var precis och tanka upp bilen. Nu ska jag sitta vaken i natt och vara redo när det smäller i morgon bitti när det uppdagas att det var Israel som bombade sjukhuset. Tack för tipset!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Kraftigt OT men du tror väl inte på fullt allvar att PKK har en "politisk gren" i turkiets parlament? Han som skrev det är ett troll.
HDP=PKK
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Alla på Al Jazeera verkar inte vara överens om att det var Israel som sprängde sjukhuset..

https://nitter.net/_Faridakhan/status/1714369426101821836#m

Fake?
Det där kontot är fejk...
Citera
2023-10-17, 22:58
Medlem
sanchoos avatar
500 döda i en raketattack...

Det måste väl ändå vara Israel som ligger bakom?

Hamas sköt 5000 raketer och 2 dog.
Araberna är för dumma för att lyckas döda 500 människor i en enda missilattack.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Logiskt ändå att Hamas inte skulle erkänna något som Israel själva tweetade ut att dom var skyldiga till.

Oavsett skulle de aldrig erkänna att de har bombat sig själva.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag har jämfört tidpunkten för Hamas rapporterade om sjukhusattacken och när raketer avfyrades från Gaza i livevideo på youtube. Dessa verkar sammanfalla. Israels uppgifter verkar stämma - kanske?
Efter att ha tittat på alla videos jag kommit över på bombningen av sjukhuset, så tror jag inte så många dukade under av den kinapuffen. Har sett bombningar som tar bort halva kvarter i Gaza, men denna sjukhusbombning ser ut som någon fisit på en tändare.
Citera
2023-10-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det första exemplet förstår jag inte riktigt, men grejen är fortfarande att det (i princip) bara bor araber i Palestina, och inga judar.

Militärt och polisiärt är Israel fullkomligt överlägset den palestinska staten. Det är Israel som bestämmer. Därför är det extra beklämmande att se befängda argument på ren folkmordsnivå i den här tråden, där man bl.a. förnekar araberna i Palestina den palestinska identitet de odlar under konflikten med Israel, för att "det aldrig funnits ett palestinskt folk eller en riktig stat som heter Palestina". Nu gör det det. De där argumenten, det är som att hävda att det inte finns samer för att de likt araberna bor i flera länder, och för att de aldrig haft en autonom stat. Eller att påstå att letter inte har rätt till en lettisk identitet eftersom ingen lettisk stat funnits förrän 1919.

Nä. Israel smällde man upp mitt i smeten, och ända sen dess har man begärt att alla andra ska rätta sig efter de judiska bosättarnas och invandrarnas krav. Nåt motsvarande exempel hittar man inte i Europa.

Vad har det med deras rättigheter att göra? Att överhuvudtaget dela upp folks rättigheter efter tro, etnicitet och annat är apartheid dpå man anser att andra inte är värda lika mycket om de är medborgare i landet. (Turister har aldrig samma rättigheter utom när det kommer till lagar mer eller mindre, dvs blir du rånad spelar det ingen roll om du är Medborgare eller besökare)

Om Israel är överlägset är det kanske inte så smart att ge sig in på mordturnéer i landet? Och inte så smart att skjuta tusentals raketer mot landet med jämna mellanrum. Men är man arab så förstår jag att det är svårt att ta in en sådan sak.
Att utrota Hamas är inte folkmord. Oavsett hur mycket ni hamaskramare hävdar detta.

Kolla på en karta från 1850talets Europa. Berätta sedan hur många landsgränser du känner igen.
Citera
2023-10-17, 22:59
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Alla på Al Jazeera verkar inte vara överens om att det var Israel som sprängde sjukhuset..

https://nitter.net/_Faridakhan/status/1714369426101821836#m

Fake?

Mycket talar för att Hamas vapenlager i sjukhuset exploderat.
Hamas förvarar och skjuter raketer från och i närheten av skolor, sjukhus och andra offentliga byggnader och de hoppas att inte Israel ska attackera dessa byggnader.
Och med tanke på vilka hjärnkirurger Hamas är så är det inte konstigt att deras skitvapen exploderar.
Citera
2023-10-17, 23:00
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
500 döda i en raketattack...

Det måste väl ändå vara Israel som ligger bakom?

Hamas sköt 5000 raketer och 2 dog.
Araberna är för dumma för att lyckas döda 500 människor i en enda missilattack.

Tänkte exakt samma tanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in