2023-10-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Har du namn på han som lever?

Jag såg att Andr**s R*cht skrev en kommentar om att han var nära vän med en av dom döda, tänkte därför att även denna var med i GV.

Citat:
Det är inte en olycka utan en avrättning av två vänner i landslagssupporterfamiljen. Jag har inte förstått än. Det säger Andreas Richt, grundare av supporterföreningen Gula väggen, som var på plats i Bryssel när terrordådet utfördes.

Andreas Richt träffade de båda dödade männen senast i helgen.
–De satt hos mig i söndags och tog en öl. Det är helt overkligt.
https://www.tv4.se/artikel/6udkRW4SBKGYSlD2uJBLvL/supportern-efter-terrordadet-en-avraettning-av-tva-vaenner

Hade missat detta. Ser ut som alla tre var med i Gula väggen…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Kommer Sverige attackera Tunisien eller Belgien nu, Precis som Israel gjort med Palestina?
Har vi rätt att skydda svenskar på samma sätt?

Om det ska vara korrekt ska Belgien skicka hit två belgiska muslimer som vi får skjuta på svensk mark.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lär vara han. Hörde på Ekot att migrationsverket inte fick säga vad han dömts för och till vilket EU-land han utvisades till 2014 pga pågående utredning eller likande uttryckt. Lyssnas på här https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-belgien-varnades-for-misstankte-terroristen-redan-2016

Blev nyfiken nu, smugglade han in droger eller var det innehav… han har uppehållit sig inom EU sedan 2011. Kanske varit åsna, drug mule.

Lär komma fram mer, ytterligare identiteter i länder utöver Sverige och Belgien.

Fingeravtryck på flyktingar och asylsökande infördes vad jag vagt(?) minns rätt nyligen.
Jag som svensk fick ge fingeravtryck när jag förnyade pass (för några år sedan), men man vill väl inte "förnedra" dessa
Citera
2023-10-17, 21:53
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
https://www.svtplay.se/video/KA3J9x7/aktuellt/ikvall-21-00?position=1541&id=KA3J9x7

25 min 42 sek.

Jag har sagt till mej själv att vara transparent mot ledamöter/ledare inom idrottsrörelser men NU bryter jag det.

Fredrik Reinfeldt bör omgående lämna sin plats till förfogande.
Citera
2023-10-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
https://www.tv4.se/artikel/6udkRW4SBKGYSlD2uJBLvL/supportern-efter-terrordadet-en-avraettning-av-tva-vaenner

Hade missat detta. Ser ut som alla tre var med i Gula väggen…

Jävla SKIT!!! Då vet jag med all sannolikhet vilka det är. Fan fan fan jävla pissvärld
Citera
2023-10-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
https://www.svtplay.se/video/KA3J9x7/aktuellt/ikvall-21-00?position=1541&id=KA3J9x7

25 min 42 sek.
När jag hör FR prata och bemöta frågorna så inser jag äterigen att FR är en av dom för Sverige farligaste människorna som öht existerat .2. Och det hörs klart o tydligt att dels är han inte ett dugg rädd för attentat mot svenskar eller svenska intressen , Hörs rätt tydligt också att han inte tar åt sig eller bryr sig ett skit av det som hänt eller händer i Sverige , Han är inte heller oroad över Islam eller islamister !!
Citera
2023-10-17, 21:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Mer info om kolatorsk till terrorist.
Citat:
Enligt Expressens uppgifter dömdes Abdesalem Lassoued av Göteborgs tingsrätt 2012, till fängelse i två år och två månader för grovt narkotikabrott. Expressen har läst domen, där Lassoued har uppgett samma födelsedatum som förekommer i belgiska medier, men stavar sitt namn annorlunda.
Citat:
I stämningsansökan framgår det att han är medborgare i Tunisien, och pratar arabiska.
Han greps i Malmö i slutet av september 2012, och häktades några dagar senare. Han bodde då, enligt domen, i en lägenhet i Göteborgsområdet, där en vän tidigare hade drivit hunddagis med sin flickvän.
När Lassoued greps var han påverkad av kokain och hade cirka 100 gram kokain på sig. Han erkände narkotikabrott av normalgraden och sa att han köpt kokainet ”eftersom han är missbrukare”. Tingsrätten ansåg dock att brottet var grovt och dömde Lassoued och två medtilltalade till fängelsestraff
https://www.expressen.se/nyheter/utpekade-terroristens-tid-i-sverige-domd-till-fangelse-for-knarkbrott/
Citera
2023-10-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lär vara han. Hörde på Ekot att migrationsverket inte fick säga vad han dömts för och till vilket EU-land han utvisades till 2014 pga pågående utredning eller likande uttryckt.

Blev nyfiken nu, smugglade han in droger eller var det innehav… han har uppehållit sig inom EU sedan 2011. Kanske varit åsna, drug mule.

Lär komma fram mer, ytterligare identiteter i länder utöver Sverige och Belgien.

Fingeravtryck på flyktingar och asylsökande infördes vad jag vagt(?) minns rätt nyligen.

Var han befann sig 2014-16 är oklart, men han återvände till Italien 2016. Italienska myndigheter noterade att han då radikaliserats och hade planer på jihad.

Citat:
Det är fortfarande oklart exakt vilket land mannen förflyttades till, eftersom han återvände till Italien först 2016 . Den italienska antiterroristtjänsten Digos identifierade den 45-årige mannen som radikaliserad . Han hade angett att han ville gå med i jihad. Inrikesminister Annelies Verlinden sa på tisdagskvällen på VTM NIEUWS att de belgiska säkerhetstjänsterna kände till den filen, men kunde inte bekräfta påståendet från Italien.
https://www.hln.be/binnenland/veroordeeld-voor-slagen-en-verwondingen-ontsnapt-tijdens-arabische-lente-abdesalem-lassoued-45-zat-a l-in-gevangenis-in-zweden-en-tunesie~ae86f35d/

I samma artikel framgår att han varit fängslad även i Tunisien, han rymde från fängelset och hamnade på Lampedusa innan han siktade in sig på Sverige:
Citat:
Abdesalem Lassoued (45) fängslades i Tunisien för misshandel och och dömdes till 1 år och 15 dagar, vilket bekräftades för våra redaktioner. I kaoset under den arabiska våren rymde mannen inte bara från fängelset, utan reste också till Lampedusa på en flyktingbåt
Citera
2023-10-17, 22:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jävla SKIT!!! Då vet jag med all sannolikhet vilka det är. Fan fan fan jävla pissvärld

Fy fan beklagar
Citera
2023-10-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Jag har sagt till mej själv att vara transparent mot ledamöter/ledare inom idrottsrörelser men NU bryter jag det.

Fredrik Reinfeldt bör omgående lämna sin plats till förfogande.
Djurgårdare runt om i Sverige hur kan ni vilja ha med honom att göra?
Citera
2023-10-17, 22:03
Medlem
Citat:
För jävligt ett ett slag mot fotbollsfamiljen
Citera
2023-10-17, 22:03
Medlem
zeke5s avatar
Frågan är
När skall Muslimska samfund och föreningar i Sverige ta avstånd och fördöma dessa dåd?
Tystnaden är total 1miljon muslimer i Sverige som är medbrottslingar

Eller de firar tyst hemma att de orena dödas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in