2023-10-17, 21:34
Medlem
Don-Karleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Regeringen går nu ut med att man ska vara vaksam och försiktig.
Ett led i detta borde vara att inte beblanda sig med muslimer, framför allt fån MENA.
Handla inte i affärer eller besök restauranger eller andra näringsverksamheter som ägs av dessa individer.
Det är inte lätt, men går att lösa.
Man kan laga pizza själv där hemma t ex. Lämna inte bilen till Hassans bilverkstad hur billigt det än må vara. Gör inga bilaffärer med muslimer.
På så vis så undviker man att stödja terrorism

Det är inte bojkott utav kebabpizza och bilmekaniker som kommer råda bot på det här. Men man kan ju önska att det vore så enkelt….
Citera
2023-10-17, 21:35
Medlem
Reinfeldt orsaken till att det ha blivit såhär aktuellt rakt på sak
Citera
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Jag tycker fortfarande det är skumt att offrens identitet inte läckt ut. Nån borde känna nån som känner nån….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Intressant att GM satt i svenskt fängelse. Har det läckt ut vad han satt inne för? Myndigheterna är förtegna.

Narkotikabrott läste jag tidigare på någon av de svensk nyhetssidorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
https://vidmax.com/video/223920-breaking-updated-gunman-claiming-to-be-isis-opens-fire-with-an-ak-47-in-brussels-train-statio n-2-confirmed-dead-so-far

Är det taxibilen som besköts man ser till höger med blinkers på?

Isåfall skjuter han först mannen i lobbyn för att sedan gå till taxin och skjuta de två andra. Med tanke på förbipasserandes reaktion är skotten mot mannen som dör i lobbyn de första.

Maximal otur för BO att komma gåendes där i Sverige tröja när männen i taxin var hans riktiga mål.

Vad får det att tro att "männen i taxin" var "hans riktiga mål"? Rimligtvis var attentatsmannen på väg mot arenan eller annan plats där många svenskar rörde sig innan mantchen. Alla drabbade var rimligen offer han slumpmässigt stötte på längs vägen mot att hitta svenska fans.
Citera
2023-10-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad får det att tro att "männen i taxin" var "hans riktiga mål"? Rimligtvis var attentatsmannen på väg mot arenan eller annan plats där många svenskar rörde sig innan mantchen. Alla drabbade var rimligen offer han slumpmässigt stötte på längs vägen mot att hitta svenska fans.

För att vittnet sett honom följa efter taxibilen
Citera
2023-10-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Reinfeldt orsaken till att det ha blivit såhär aktuellt rakt på sak

Bra av SVT att ta upp det även om de kunde varit lite tuffare när han bytte fokus.
Citera
2023-10-17, 21:37
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Reinfeldt överkörd i studion nu
Vad säger dom?
Citera
2023-10-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
Narkotikabrott läste jag tidigare på någon av de svensk nyhetssidorna.

Då är det säkerligen domen i Göteborgs Tingsrätt från 2012 som jag skrev om tidigare. 2 år och 2 mån fängelse samt utvisning då 2012.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
För att vittnet sett honom följa efter taxibilen

Rimligen för att de slumpmässigt dykt upp längs hans färdväg.
Citera
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kanske han är döpt Lassoued eftersom det har samma betydelse som idioten.

Jo, och han var dessutom bevisligen svensk = idiot iom att han faktiskt bott i Sverige i minst två år, då är man hellyllesvenne enligt PK-värdegrund
Citera
2023-10-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Jag tycker fortfarande det är skumt att offrens identitet inte läckt ut. Nån borde känna nån som känner nån….

Jag håller med. Vet att folk har namnen på vilka det är, men det verkar sprida sig med snigelfart… Jag har inte hjärta att skriva och fråga nu när dom sörjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in