2023-10-17, 21:21
Medlem
rex144s avatar
Vilket öde, två svenskar 60 och 70 år tänkte ha en skön resa till Belgien för att gå på match,
aldrig trodde de att de skulle bli mördade,
Belgien är jo ett civiliserat land, det är inte Botswana eller Bangladesh.

De kände sig som européer, ville njuta av livet.

Nu är det skottpengar på svenskar, det är kanske tur att svenskar inte ska vara med i EM i Tyskland nästa år.

Men så kan man inte ha det i längden, ska vi inte få se den gula väggen utomlands igen?

Svenskar gillar jo att heja på svenska idrottare utomlands, det är inte bara fotbollsfans som gillar att vara klädda i den svenska färger.
Senast redigerad av rex144 2023-10-17 kl. 21:25.
Citera
2023-10-17, 21:22
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hustrun med barn ska begett sig till en polisstation i Bryssel när hon upptäckte vad maken/GM lade ut på sociala medier under den sk sportattacken.

Haha, det här var dagens dummaste!

Försök inte skönmåla det här. Givetvis har den muslimska hyndan haft full koll på vad som skulle göras.
Citera
2023-10-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Finns en P.H i Stockholm född -71, kan vara honom?

Då är han 52 borde ju inte heller stämma?!
Citera
2023-10-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5eifoseh9
Absolut, det är de jag gör. Det är därför jag inte hör av mig till tex dom som var på plats och frågar vem det handlar om.

Jag vet förmodligen vilka det är, det är därför jag vill veta namnen så man kan sluta gå runt och må riktigt dåligt.
okej ! ber om ursäkt . ibland häver man ur sig saker utan att tänka efter .
Citera
2023-10-17, 21:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, men det är anmärkningsvärt att terroristens efternamn löd så likt det lokala namnet på det land vars medborgare han ville döda. Bara en ganska liten skillnad i vokalfärg på en vokal och en annorlunda stavelseuppdelning - tvåstavigt med en stigande diftong i landsnamnet, trestavigt i terroristens efternamn. Båda skillnaderna blir mindre i snabbt löpande tal.

Ja, klart ljudlikt. Nu har han tydligen haft flera namn, så detta kan han kanske ha skapat efter sin tid i La Suède.
Citera
2023-10-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
hur går det för mr strömmer ,,jag har ingen möjlighet att titta.
Lugn och sansad men säpo säger det nu har försämrats ytterligare tidsfråga snart en femma terrornivån.
Citera
2023-10-17, 21:26
Medlem
megacoolmans avatar
Regeringen går nu ut med att man ska vara vaksam och försiktig.
Ett led i detta borde vara att inte beblanda sig med muslimer, framför allt fån MENA.
Handla inte i affärer eller besök restauranger eller andra näringsverksamheter som ägs av dessa individer.
Det är inte lätt, men går att lösa.
Man kan laga pizza själv där hemma t ex. Lämna inte bilen till Hassans bilverkstad hur billigt det än må vara. Gör inga bilaffärer med muslimer.
På så vis så undviker man att stödja terrorism
Citera
2023-10-17, 21:26
Medlem
https://vidmax.com/video/223920-breaking-updated-gunman-claiming-to-be-isis-opens-fire-with-an-ak-47-in-brussels-train-statio n-2-confirmed-dead-so-far

Är det taxibilen som besköts man ser till höger med blinkers på?

Isåfall skjuter han först mannen i lobbyn för att sedan gå till taxin och skjuta de två andra. Med tanke på förbipasserandes reaktion är skotten mot mannen som dör i lobbyn de första.

Maximal otur för BO att komma gåendes där i Sverige tröja när männen i taxin var hans riktiga mål.
Citera
2023-10-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
https://vidmax.com/video/223920-breaking-updated-gunman-claiming-to-be-isis-opens-fire-with-an-ak-47-in-brussels-train-statio n-2-confirmed-dead-so-far

Är det taxibilen som besköts man ser till höger med blinkers på?

Isåfall skjuter han först mannen i lobbyn för att sedan gå till taxin och skjuta de två andra. Med tanke på förbipasserandes reaktion är skotten mot mannen som dör i lobbyn de första.

Maximal otur för BO att komma gåendes där i Sverige tröja när männen i taxin var hans riktiga mål.

Men han kommer ju från taxins håll? Och varför skulle taxin inte åka iväg när det började skjutas? De i taxin borde ha blivit skjutna först.

De tre borde inte vara relaterade. Gula väggen var i kontakt med den som är på sjukhus, han sa inget om ifall de andra var med i Gula väggen. Borde han ha gjort ifall de kände varandra.
Citera
2023-10-17, 21:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Men han kommer ju från taxins håll? Och varför skulle taxin inte åka iväg när det började skjutas? De i taxin borde ha blivit skjutna först.
Räkna inte med att en galen arabdjävel kan tänka så långt. Men jag håller med.
Citera
2023-10-17, 21:33
Medlem
Intressant att GM satt i svenskt fängelse. Har det läckt ut vad han satt inne för? Myndigheterna är förtegna.
Citera
2023-10-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Någon som vet mer?

Expressen skriver:

Aftonbladet

Cirkeln är nu sluten för Fredrik Reinfeldt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in