2023-10-17, 19:24
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Jag har endast gått på grundskola. Jag har sökt på McDonalds förra året.

För helvete, tagga ner, söka ett jobb per år då framstår du som desperat och är iskall på arbetsmarknaden! Bättre spela cool nu å vänta fem-sex år innan du gör något. Antagligen kommer ett högavlönat jobb snart landa i knät automatiskt.
Citera
2023-10-17, 20:14
Medlem
hockexs avatar
Jaså då ska jag ge dig det enda tipset du behöver.

Ansträng dig mer än vad du gör idag.

De gångerna jag sagt upp mig utan nytt jobb i sikte så dammsög jag annonser och sökte ett par om dagen. Det tar kanske ett par timmar men det är vad man får räkna med.
Citera
2023-10-17, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Jaså då ska jag ge dig det enda tipset du behöver.

Ansträng dig mer än vad du gör idag.

De gångerna jag sagt upp mig utan nytt jobb i sikte så dammsög jag annonser och sökte ett par om dagen. Det tar kanske ett par timmar men det är vad man får räkna med.
Wow vilken bra tips det kommer jag att göra
Citera
2023-10-17, 20:34
Medlem
Lol, "skitjobb" De som arbetar full tid på donken samt övertid tjänar faktiskt ganska bra. Tror du folk jobbar gratis eller för att det är kul?

Finns massor av jobb som inte kräver något alls som är enkelt, visst det är monotont av helvete men hellre tjänar jag pengar varje månad och söker nya intressantare jobb medans man har ett "skitjobb"

Ex på arbeten som kräver i princip ingenting förutom lite pondus på interjun är : Telefonförsäljning, Lagerarbete, Industri monterings jobb, Servicetekniker ( Krävs oftast bara lite mek erfarenhet ), Butikspersonal ica/coop osv, Snabbmatskedjor, städjobb. ja osv.. Samtliga yrken kan man dra in 20-30k rent utan övertid, och 30-40 med övertid. Förutom telefonförsäljare som ligger på kanske 10-15k i månaden...

Är man jävligt duktig på det man gör växer man fort i företagen då i princip alla har en hög personalomsättning så företagen vill ju gärna att sin "kompetenta personal" stannar kvar. Vet många som ställt sig i industrin och arbetat så mkt övertid dom får tag i, i 1 år för att sedan plugga. Man behåller sitt jobb för att plugga om man är fastanställd så går plugget åt helvete kan man alltid gå tbx till det man gjorde innan. Dvs studieledighetslagen som alla har rätt till. En bonus här är att man kan även plugga 50% och arbetsgivaren är tvingad att erbjuda dig 50% jobb. T ex skulle man kunna jobba helger och plugga på vardagar om det finns helg skift på jobbet att erbjuda.

Finns det inga jobb där man bor flytta till en storstad, helst en industristad. Bara fixa jobbet innan man flyttar, bo i bilen första 2 månaderna tills pengarna rullar in och fixa lägenhet. Inget är omöjligt om man är beredd att gå ner sig lite i livskvalité. Finns även större företag som kan erbjuda bostäder till de som flyttar typ LKAB..
Citera
2023-10-17, 21:03
Avslutad
Söka jobb på Ica låter bra då man packar upp lite varor och Telefonförsäljning är intressant.
Citera
2023-10-17, 21:07
Avslutad
Den här jobbet låter intressant
Citat:
Vi söker en entusiastisk och målinriktad telefonförsäljare för att bli en del av vår kunds framgångsrika säljteam. Som telefonförsäljare kommer du att spela en viktig roll i att marknadsföra och sälja våra produkter och tjänster till potentiella kunder över telefon.

Arbetsuppgifter:

• Proaktivt kontakta potentiella kunder via telefon för att marknadsföra och sälja våra produkter och tjänster
• Lyssna på kundens behov och presentera lämpliga lösningar som möter deras krav
• Bygga och upprätthålla starka relationer med kunder genom professionell kommunikation och god kundservice
• Dokumentera och uppdatera försäljningsaktiviteter och kundinformation i vårt CRM-system
• Uppnå individuella försäljningsmål och bidra till teamets framgång

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av telefonförsäljning eller kundservice är meriterande, men inte ett krav
• Stark förmåga att kommunicera klart och övertygande via telefon
• Självgående och resultatorienterad med förmåga att arbeta mot uppsatta försäljningsmål
• Utmärkt lyssningsförmåga och förmåga att identifiera kundens behov
• God förmåga att bygga och upprätthålla relationer med kunder
• Grundläggande datorkunskaper och förmåga att använda CRM-system och andra säljverktyg

Vi erbjuder:

• En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö
• Kontinuerlig träning och utveckling för att förbättra dina säljfärdigheter
• Attraktiv provision och förmåner baserade på prestation
• Möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt säljteam och bidra till företagets tillväxt

Om du är en självgående och driven individ med en passion för försäljning och att arbeta med människor, då kan detta vara rätt roll för dig. Skicka in din ansökan och ditt CV till oss redan idag för att bli övervägd för tjänsten som telefonförsäljare. Vi ser fram emot att höra från dig!
Citera
2023-10-17, 21:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Hej på er, jag har aldrig haft jobb i hela mitt liv, det är jobbigt med allt får vända upp och ner på varje krona? Jag vill komma in i arbetslivet, känner mig utanför. Jag har sökt jobb utan att gå på arbetsintervju. Vad ska jag skriva på mitt personlig brev för att komma på arbetsintervju. Det är tufft utan pengar då allt känns så begränsad 🚫

Jag har aldrig haft jobb någonsin har sökt jobb överallt, men det står hela tiden ”Vi har fått in många ansökningar och måste tyvärr meddela att du den här gången inte har gått vidare i processen.” Jag har aldrig gått på arbetsintervju. Jag har sökt jobb många gånger men får inget svar även om det står du går inte vidare. Men jag känner mig utanför samhället och känner mig inte välkommen.

Sen 2019 har jag haft det tufft med pengar, det började med att jag tvingade att gå till bankomaten och ta ut flera tusen kronor sen dess har jag haft det tufft med ekonomin. Tack vare detta så har jag sökt social bidrag och de sa nej, har gjort massa olika saker. När jag sökte jobb för tre månader sedan så var sista ansökningsdatum 31 augusti och sen lovade de om jag skulle gå på arbetsintervju eller inte, men inget svar sen dess. Jag ringer företaget imorgon. Jag har försökt att läsa mina betyg för att få en utbildning men jag får bara inte godkänt betyg.
Allt kostar pengar och ingenting är gratis. Människor vet inte hur det är att vara arbetslös, folk tror att det är som att ta semester. Om jag skulle gå på gymnasiet idag skulle jag valt florist. Det är mitt stora intresse. Så har ni tips på jobb som inte krävs att man har en utbildning så tipsa gärna om det.

Vi behöver sådana som dig,
Håller värdet på kronan uppe!
Så förändras du inte radikalt som personen så hoppas jag att du stannar arbetslös. Passar oss arbetande människor bättre.
Citera
2023-10-17, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Lol, "skitjobb" De som arbetar full tid på donken samt övertid tjänar faktiskt ganska bra. Tror du folk jobbar gratis eller för att det är kul?

Finns massor av jobb som inte kräver något alls som är enkelt, visst det är monotont av helvete men hellre tjänar jag pengar varje månad och söker nya intressantare jobb medans man har ett "skitjobb"

Ex på arbeten som kräver i princip ingenting förutom lite pondus på interjun är : Telefonförsäljning, Lagerarbete, Industri monterings jobb, Servicetekniker ( Krävs oftast bara lite mek erfarenhet ), Butikspersonal ica/coop osv, Snabbmatskedjor, städjobb. ja osv.. Samtliga yrken kan man dra in 20-30k rent utan övertid, och 30-40 med övertid. Förutom telefonförsäljare som ligger på kanske 10-15k i månaden...

Är man jävligt duktig på det man gör växer man fort i företagen då i princip alla har en hög personalomsättning så företagen vill ju gärna att sin "kompetenta personal" stannar kvar. Vet många som ställt sig i industrin och arbetat så mkt övertid dom får tag i, i 1 år för att sedan plugga. Man behåller sitt jobb för att plugga om man är fastanställd så går plugget åt helvete kan man alltid gå tbx till det man gjorde innan. Dvs studieledighetslagen som alla har rätt till. En bonus här är att man kan även plugga 50% och arbetsgivaren är tvingad att erbjuda dig 50% jobb. T ex skulle man kunna jobba helger och plugga på vardagar om det finns helg skift på jobbet att erbjuda.

Finns det inga jobb där man bor flytta till en storstad, helst en industristad. Bara fixa jobbet innan man flyttar, bo i bilen första 2 månaderna tills pengarna rullar in och fixa lägenhet. Inget är omöjligt om man är beredd att gå ner sig lite i livskvalité. Finns även större företag som kan erbjuda bostäder till de som flyttar typ LKAB..

Det finns inte så mycket jobb den staden jag bor i.
Citera
2023-10-17, 21:42
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Hade jag haft intervjuer för mitt fiktiva företag så hade inte jag bemödat mig att ta någon som skriver som en kratta, på intervju.

Det beror å andra sidan på tjänsten. De flesta hantverkare skriver som barn, men det påverkar inte direkt yrkesutövningen. Om TS inte har gymnasieutbildning lär han knappast söka jobb som jurist.

Det skadar trots allt inte att ha ett välskrivet CV förstås. Ett tips till TS är att ta hjälp av någon bekant eller av arbetsförmedlingen med att snygga till språket.
Senast redigerad av BavarianBeetle 2023-10-17 kl. 22:11.
Citera
2023-10-17, 21:48
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Det finns inte så mycket jobb den staden jag bor i.

Jag gissar du inte har någon partner.
Varför inte hoppa på något kundtjänstjobb i Spanien/Grekland.

Du blir inte miljonär, men du får boende, lön och bra kollegor.
Citera
2023-10-17, 21:51
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Har också aldrig jobbat förutom nått sommarjobb, Har ingen utbildning, erfarenhet eller körkort så har inte ens försökt att söka jobb då jag vet att jag med största sannolikhet kommer bli nekad som du har blivit och inte komma till intervju. Det är nästan som att samhället vill att man ska fortsätta att gå på bidrag
Citera
2023-10-17, 21:53
Medlem
swebarbs avatar
Vården söker alltid efter folk sägs det, prova där kanske i din kommun ? Säg att du är villig att prova och att du gillar att arbeta med människor.

Gå med annars i AF dom kan hjälpa dig med personligt brev och hur man ansöker om du är osäker

Men det är sjukt svårt få enkla jobb, alltid är det nån bättre som får det och dom flesta annonser får flera hundra ansökningar, en stor del tyvärr oseriösa av såna som bara går på a-kassa och skickar in även fast dom inte vill ha jobbet... värdelöst system i detta land då ingen föds med erfarenhet och utan kontakter är det nästan som att vinna på lotto
Senast redigerad av swebarb 2023-10-17 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in