2023-10-17, 16:53
Medlem
Jag tycker vi kan ge morbror Billock lite uppmärksamhet också, han har varit där i bakgrunden hela tiden och är den som nu står skriven på Veras Bryggeri tillsammans med sin sambo

Bonusbild med radarparet tillsammans

https://www.filemail.com/d/fxowsfapmnoulgf
Senast redigerad av Kolibriii 2023-10-17 kl. 17:04.
Citera
2023-10-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Jag tycker vi kan ge morbror Billock lite uppmärksamhet också, han har varit där i bakgrunden hela tiden och är den som nu står skriven på Veras Bryggeri tillsammans med sin sambo

Veras Bryggeri AB med tillhörande organisationsnummer XXX hette tidigare Swartling Contentbyrå AB enligt mina efterforskningar. Det senare drevs av en annan person. Undrar om herren du pratar om tagit över denna verksamhet (företagsöverlåtelse), bytt namn på företaget - och inriktning. Tinderbedragaren uppger på sin Instagram att den drabbade kvinnan aldrig ägt Veras Bryggeri AB. Verkar korrekt. Vad man kan spekulera i är att Tinderbedragaren svindlat henne på hennes företags inkråm och sedan stoppat in detta i Veras Bryggeri AB. Eftersom denne förmodligen har näringsförbud så får en annan person driva bolaget.
Citera
2023-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok
Veras Bryggeri AB med tillhörande organisationsnummer XXX hette tidigare Swartling Contentbyrå AB enligt mina efterforskningar. Det senare drevs av en annan person. Undrar om herren du pratar om tagit över denna verksamhet (företagsöverlåtelse), bytt namn på företaget - och inriktning. Tinderbedragaren uppger på sin Instagram att den drabbade kvinnan aldrig ägt Veras Bryggeri AB. Verkar korrekt. Vad man kan spekulera i är att Tinderbedragaren svindlat henne på hennes företags inkråm och sedan stoppat in detta i Veras Bryggeri AB. Eftersom denne förmodligen har näringsförbud så får en annan person driva bolaget.

Det låter som väldigt rimlig förklaring skulle jag säga
Citera
2023-10-17, 17:24
Medlem
Citat:
Jag kan också lägga till den här

https://www.filemail.com/d/ahzxqkuuocsobwq

Om (hypotetiskt) en person är involverad i en verksamhet och personen i fråga är belagd med näringsförbud så kan det vara en fråga om överträdelse av näringsförbud.

Lagen om näringsförbud innehåller en uppräkning av vad den som har näringsförbud inte får göra (11 § lagen [2014:836] om näringsförbud). Den som har näringsförbud är bland annat förhindrad att:

vara anställd eller ta emot återkommande uppdrag i en näringsverksamhet som drivs av en närstående
Citera
2023-10-17, 17:33
Medlem
Citat:
Det låter som väldigt rimlig förklaring skulle jag säga

Ur årsredovisning räkenskapsår 2022:

Väsentliga händelser under räkenskapsåret
Bolaget har under året bytt ägare och styrelse, den nya styrelsen har startat en bryggeriverksamhet samt bolaget har bytt bank.

Det fanns alltså ingen bryggeriverksamhet tidigare.
Och det är nya ägare.
Citera
2023-10-17, 17:33
Medlem
Googla Veras bryggeri ägare. Bl a går följande att läsa:

Äppelbo Bryggeri lever vidare.

I förra veckan blev det klart att företagaren Veronica Hellström från Sågmyra tar över bryggeriet på Opsaheden i Äppelbo.

I samband med att nye ägaren tar över byter man även namn till Veras Bryggeri och deli.
Citera
2023-10-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok
Om (hypotetiskt) en person är involverad i en verksamhet och personen i fråga är belagd med näringsförbud så kan det vara en fråga om överträdelse av näringsförbud.

Lagen om näringsförbud innehåller en uppräkning av vad den som har näringsförbud inte får göra (11 § lagen [2014:836] om näringsförbud). Den som har näringsförbud är bland annat förhindrad att:

vara anställd eller ta emot återkommande uppdrag i en näringsverksamhet som drivs av en närstående

Intressant.
Däremot så är jag tveksam till om han har näringsförbud, han har varit duktig på att låta andra vara skrivna på allt men det går ju att kolla upp
Citera
2023-10-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men de har helt uppenbart haft en egen del i det hela, de har med stor sannolikhet ratat bra män som inte är bedragare, tatuerade i ansiktet eller är kriminella samtidigt som de har bjudit in Tinderbedragaren i sina liv.

Menar du att ingen får diskutera deras heltokiga val av man?

Det går inte att jämföra dessa två helt skilda typer av bedrägerier eftersom det handlar om två olika åldersgrupper varav den ena knappast är senil och drabbad av ålderskrämpor.

Kvinnorna som inlett kontakt med Tinderbedragaren har med stor sannolikhet haft full koll på tekniken men de har samtidigt uppträtt väldigt naivt och korkat.

Och vad är det då Tinderbedragaren har sagt som fått kvinnorna på fall?

Vad har han lovat kvinnorna? Guld och gröna skogar?

Alla människor har ett eget ansvar för vilka personer de bjuder in i sina liv, här pratar vi dessutom om en romansbedragare.

Ingen normalt funtad person börjar kasta pengar efter en flirt på Tinder om denne börjar diskutera ekonomiska investeringar. Är man så lättlurad så behöver man kanske en god man/förmyndare?

Du tror alltså att de på något sätt blev utvalda? Menar du att de hade inga andra valmöjligheter på Tinder vad gäller män? Det måste väl finnas massvis med seriös killar och män där men de verkar inte ha passat?

Du måste dessutom inte försvara de bara för att de råkar vara kvinnor.

Hur vet du det?

Du såg mitt svar ovan. Att lura senila och förvirrade äldre personer som inte har koll på modern teknik är inte samma sak om vi jämför med romansbedragare och Tinderbedragare.

Kvinnorna trodde antagligen att de kunde dra en dubbel jackpot här rent ekonomiskt och i kärlekskarusellen men det slutade med noll.

Om du vill förhindra en debatt kring hur lättlurade vissa människor är så är nog det här fel plattform för dig.
Jag känner flera äldre som blivit lurade. Dom är varken senila, förvirrade eller speciellt tekniskt okunniga.
Vad är dom då tycker du?

Är dom naiva och korkade och Får skylla sig själv?

Att utföra bedrägerier är straffbart!
Vare sig du blåser kvinnor eller äldre

Jag anser att romansbedrägerier nästan är värre.. Bedragaren spelar på kvinnornas känslor. Träffar dom i verkligheten, manipulerar totalt utan pardon.
Skrämmande att tycka detta är kvinnornas fel, för mig känns det att om man tycker så, så anklagar man även kvinnor i kortkort. Även kvinnor som är berusade när dom blir utsatta för nåt Då är dom också "dumma, naiva och korkade"
Citera
2023-10-17, 19:28
Medlem
Citat:

Vet du när första bilden är tagen?
Citera
2023-10-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Är det morbrorns sambo som får agera som ekonomiansvarig/sekreterare?
Vissa tjejer har tydligen haft kontakt med nån Lena, så han agerar definitivt inte ensam.
De har haft kontakt med ”Lena” via mail (i alla fall vad som framgick av första avsnittet) så det är sannolikt killen själv.
Citera
2023-10-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad har han lovat de? En relation?
En tjej skulle låna ut 150.000 till honom för en investering, och få tillbaka det dubbla efter fem veckor.

En annan lurade han att hon skulle få jobb på hans företag och att hon behövde öppna BankID för att han och hans ”affärsjurist Lena” skulle kunna göra en bakgrundskoll på henne innan allt skulle vara klart. När hon gjorde det tog han lån på 350.000 i hennes namn.
Citera
2023-10-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsimax
Vet du när första bilden är tagen?

Nej tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto