2023-10-17, 18:17
Medlem
Har ännu inte kunnat höra eller se att någon tagit avstånd mot händelsen igår
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det betyder inte mer än så att dessa 2 miljarder människor dyrkar samma bok som kan tolkas på ett så fruktansvärt vis att man kan begå ett terrorbrott utifrån vad som står i boken. Notera att det sker ungefär 1 terrordåd per dag världen över.

Jag tänker i alla fall att om en produkt hos IKEA skadar 10 människor av 100.000 så förbjuds den för den anses som farlig.

Fruktansvärt det som har hänt, fruktansvärt att folk inte kan lägga fokus rätt.
Citera
2023-10-17, 18:19
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Inte vad jag ha sett hittills. Efter en rundsurfning på en del moskéers hemsidor och islamska förbundets sajt finns endast fördömmande mot koranbränningar, inte ett ljud om gårdagens terrorhandling mot svenska intressen. Det hade kanske varit på sin plats att som muslimsk organisation/moské i Sverige att omgående gå ut med ett fördömande. Men tystnad är ju också en typ av kommunikation.

Idag ska jag gå ut och köpa en GUL SVENSK LANDSLAGSTRÖJA och hänga upp utanför min balkong. Jag uppmanar alla andra svenskar att göra detsamma! Mitt sätt att hedra de som fick sätta livet till i Bryssel och en liten markering att nu får det ta mig fan vara nog med att skämmas över våra svenska färger och svenska värderingar. Det är väl nu om någonsin det gäller att stå upp för sitt land och sitt folk och sluta upp med att böja sig för muslimsk terrorism.

EXAKT! Upp med svenska landslagströjor i vartenda fönster och på varje balkong!
Citera
2023-10-17, 18:19
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Det syns ju tydligt när muslimen med orange jacka jagar in den mannen som syns på stillbilden m liggandes på golvet i banken. På ocensurerad film faller mannen precis så som han ligger på fotot ni pratar om. Samma kläder och ligger exakt så som han faller på den rörliga filmen. Kan säkert va ca 60 år. Han springer ju från bilen och in i lokalen för att undkomma, men av nån anledning vänder han i banken/kontoret och möter muslimen.... pang.... pang och sen ett sista pang på liggande person. Klippen och bilderna finns i tidigare inlägg typ vid 3-4 tiden inatt

Det var ett inlägg för bara lite sen som jag hann se bilderna (dom var två nu) på mannen som sköts i banken. Inlägget har nu tagits bort vilket jag kan förstå....
I vart fall gjorde jag ett direkt inlägg om att jag "pudlade" från alla inlägg om eventuell AI-påverkan på det som var första fotot.
Mannen ser också visst ut att kunna vara i den ålder som bla UD med flera har lämnat ut.
Citera
2023-10-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hela hans huvud är sönderskjutet, han är död. Det måste vara någon annan som överlevde.

Ja du har rätt. Någon här såg att man gjorde hjärtlungräddning på en av de två i taxin.

Hemskt för den som sprang in på banken förstår jag nu. Nu i efterhand blev banken en fälla. Tragiskt.
Citera
2023-10-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hela hans huvud är sönderskjutet, han är död. Det måste vara någon annan som överlevde.
Fy fan råkade trycka på fel länk och fick fram bilden jag undvikit tills nu😭 dock såg jag ett annat foto igår från sidan pch då såg det inte likadant ut.. vet inte om det var här på fb jag såg det fotot..
Citera
2023-10-17, 18:27
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Känner inte för att kolla på den bilden, men något man kan säga om BO? Ålder m.m?

Svårt att se utan huvud men en man..skallig om man kollar på det som finns kvar. Gissningsvis kanske 50 år...
Citera
2023-10-17, 18:28
Medlem
”Vistades illegalt i Sverige”. Jag är i chock. Heter det inte papperslös längre?

https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-belgien-varnades-for-misstankte-terroristen-redan-2016
Citera
2023-10-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Fy fan råkade trycka på fel länk och fick fram bilden jag undvikit tills nu😭 dock såg jag ett annat foto igår från sidan pch då såg det inte likadant ut.. vet inte om det var här på fb jag såg det fotot..

Har det framkommit vem eller vilka som tog bilden/filmen på detta?
Citera
2023-10-17, 18:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga

Var är alla poddar från dessa "99% av muslimer [som] avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam"; poddar där de framför sin avsky? Var är muslimska youtubers, som framför sin avsky mot muslimer, som skjuter oskyldiga? Var finns imamerna som predikar på youtube om sin avsky mot "terrorister som smutsar ner islam"?
Citera
2023-10-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Okey din åsikt, men den här Terroristen var från Tunisien så förstår inte hur Palestina blev inblandat i detta?

Ja men terroristen och palestinier är båda muslimer. Religionen som orsakar många oskyldiga människors död.
Citera
2023-10-17, 18:31
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Har det framkommit vem eller vilka som tog bilden/filmen på detta?

Är väl bara medlöpare som gör sånt för att visa upp sina bravader ?

Småhororna i våra ludergäng gör ju lika ibland för att få ngn slags status/bekräftelse och jag längtar till den dagen jag får se Röven ligga på samma sätt
Citera
2023-10-17, 18:32
Medlem
När ska Disney-Sverige förstå att detta är allvar?
Bo inte i ett hyreshus med muslimer.
Om du gör det, ta på din burka och prata inte svenska.!
Det är inte en film längre, det är allvar. Tro det eller inte ❤️ Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in