Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
En VD utan fru. Vi hoppas det innerligt, alla dessa grisar ska vara helt blanka innan året är slut.

Jag tror inte att det är riktigt så enkelt. Tvärtom är min uppfattning att ju högre socioekonomisk status man har, desto längre hänger man fast. I fallet #293 har jag ingen aning om vad hustrun jobbar med men tänk om hon är ”hemmafru” eller har ett låg - eller medelinkomstarbete? Då hamnar man lätt i dilemmat att be gubben dra åt helvete men samtidigt tvingas flytta ned ett antal pinnhål (typ sälja villan i Bromma, tömma poolen, sälja surroundanläggningen och lämna tillbaka Teslan) för en trea i Norsborg. Glöm utlandsresor och spahelger närhelst andan faller på. Där någonstans klickar konsekvenstänket in, det har jag sett hos ett antal bekanta vars respektive varit otrogna, om än inte hamnat på Dumpen. Min egen skilsmässa var svindyr och jag anstränger mig fortfarande för att täta hålen efter den. Jag tror att människor i samma socioekonomiska situation som 293 är beredda att stå ut med ganska mycket för att ”bo kvar i Bromma”, bildligt talat.