2023-10-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Georgejung2003
Fick detta som svar från företaget som senaste gäddan är VD i efter att jag skrev till deras Facebook angående hans uthängning och att han söker barn i sexuellt syfte:

Thank you for your message.
Pfeiffer Vacuum has become aware today that the Managing Director of our Swedish subsidiary has been the protagonist in a serious compliance incident. Consequently, we needed to take all legal action necessary under such circumstances immediately. For this reason, we have suspended the employee from his duties with immediate effect and are currently reviewing the termination of his contract. Our Compliance department is fully engaged in the management of this incident.

We reserve the right to take further action and will support any investigation of the incident.

With best regards

Markus Roth

Head of Global Communications
T +49 6441 802-1212 | M +49 173 3132053 | Markus.Roth@pfeiffer-vacuum.com

Så det känns bra att dem tar detta seriöst (y)

Underbart! Hoppas frugan lämnar grisen också.
Citera
2023-10-17, 17:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Varför köpte sig #293 inte bara ett lyxluder som kunde uppfyllt varenda fantasi han nånsin haft? Så jävla dum i huvudet. Sumpa ett VD-jobb, 143 lax i månaden och relationen med familjen för att försöka få till ett knull med en 14-åring på KiK.

Han förtjänar fan all skit han får nu. Han kan omöjligt vara kompetent nog för sin position om han är så korkad vid sidan av.
Ja, fullkomligt obegripligt. Reser ju som fan också, kan vara otrogen där...
Citera
2023-10-17, 17:44
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Varför köpte sig #293 inte bara ett lyxluder som kunde uppfyllt varenda fantasi han nånsin haft? Så jävla dum i huvudet. Sumpa ett VD-jobb, 143 lax i månaden och relationen med familjen för att försöka få till ett knull med en 14-åring på KiK.

Han förtjänar fan all skit han får nu. Han kan omöjligt vara kompetent nog för sin position om han är så korkad vid sidan av.
Han har blivit avstängd nu tack vare en stjärna i tråden. De kommer göra allt för att bli av med honom.
Citera
2023-10-17, 17:46
Medlem
Bertil.1987s avatar
Enligt mrkoll har en 48-årig kvinna flyttat in hos #228
Citera
2023-10-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det går inte så bra för gäddorna nu va?
Fan vad bra jobbat!
Du ska ha så mycket beröm! <3
Vi håller koll på läget.

Tack så mkt! Känner att det är mitt ansvar att göra min del också när ett sådant äckel åker dit, bara för att vara säker att arbetsgivaren verkligen får reda på detta. Nu vet jag med säkerhet eftersom jag själv kontaktat dem. Man får sällan återkoppling från dumpen om dem blivit av med jobbet eller inte, ibland får man det men verkligen inte när de gäller alla. Tycker alla ska göra som jag gjorde faktiskt.
Citera
2023-10-17, 17:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Han har blivit avstängd nu tack vare en stjärna i tråden. De kommer göra allt för att bli av med honom.

Det blir lätt för företaget att bli av med honom. En VD skyddas inte av LAS så det är bara att traska hem på dagen om ägarna inte längre har förtroende för honom. De kommer betala vad han nu än har för fallskärm i sitt avtal, inget det kommer tjafsas om då det är ren standard och ett billigt pris för att bli av med en problematisk VD.
Citera
2023-10-17, 18:02
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Underbart! Hoppas frugan lämnar grisen också.
En VD utan fru. Vi hoppas det innerligt, alla dessa grisar ska vara helt blanka innan året är slut.
Citera
2023-10-17, 18:15
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:

Fast han kanske var trött på sitt jobb och sitt liv? Fast något smartskaft var han nog inte iallafall inte när han fastna i önsketänkandet att någon 14 åring skulle vilja ha honom.

Kommer nog ligga i fosterställning på en parkbänk och drick åbro 7.2 och gråtrunka till en sorglig truddelut.
Citera
2023-10-17, 18:18
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Hej, nu har jag tänkt lite.
Jag tror att det blir svårt att sammanfatta gäddor /konfrontationer bakåt i tiden.

Men, om man vänder på det , och (dessvärre )blickar framåt, säger dessvärre eftersom jag tror att det kommer bli minst 100 gäddor till.

Är det då inte görbart att inför var ny Gädda / konfrontation med en enskilt tråd där det finns en liknelse och att det såklart placeras i rätt forum för sakens skull.

Något för var Trådstart med något kanske kan vara så här ?

Dumpen 300 Alvesta
Dumpen 301 Ängelholm
Dumpen 302 Halmstad
Dumpen 303 Växjö
Dumpen 304 Sollefteå
Dumpen 305 Stockholm

Det kanske kan vara något, eller finns det bättre sätt att indikera nummer och geografisk plats för att ge var person en egen tråd på Flashback?
Du är inne på nånting bra och vi har mods i tråden som får gärna hjälpa till.
En hemsida för gäddorna vore fränt.
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Fast han kanske var trött på sitt jobb och sitt liv? Fast något smartskaft var han nog inte iallafall inte när han fastna i önsketänkandet att någon 14 åring skulle vilja ha honom.

Kommer nog ligga i fosterställning på en parkbänk och drick åbro 7.2 och gråtrunka till en sorglig truddelut.
Skön stämning i hemmet. Kommer han fortfarande dela säng med frugan? Hur ska frun berätta för dottern att de separerade för att han försökte ha sex med ett barn i samma ålder som dottern? Smärtsamt att vara gädda men mest för alla inblandade.
Citera
2023-10-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
En VD utan fru. Vi hoppas det innerligt, alla dessa grisar ska vara helt blanka innan året är slut.
Jag tror inte att det är riktigt så enkelt. Tvärtom är min uppfattning att ju högre socioekonomisk status man har, desto längre hänger man fast. I fallet #293 har jag ingen aning om vad hustrun jobbar med men tänk om hon är ”hemmafru” eller har ett låg - eller medelinkomstarbete? Då hamnar man lätt i dilemmat att be gubben dra åt helvete men samtidigt tvingas flytta ned ett antal pinnhål (typ sälja villan i Bromma, tömma poolen, sälja surroundanläggningen och lämna tillbaka Teslan) för en trea i Norsborg. Glöm utlandsresor och spahelger närhelst andan faller på. Där någonstans klickar konsekvenstänket in, det har jag sett hos ett antal bekanta vars respektive varit otrogna, om än inte hamnat på Dumpen. Min egen skilsmässa var svindyr och jag anstränger mig fortfarande för att täta hålen efter den. Jag tror att människor i samma socioekonomiska situation som 293 är beredda att stå ut med ganska mycket för att ”bo kvar i Bromma”, bildligt talat.
Citera
2023-10-17, 18:32
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jag tror inte att det är riktigt så enkelt. Tvärtom är min uppfattning att ju högre socioekonomisk status man har, desto längre hänger man fast. I fallet #293 har jag ingen aning om vad hustrun jobbar med men tänk om hon är ”hemmafru” eller har ett låg - eller medelinkomstarbete? Då hamnar man lätt i dilemmat att be gubben dra åt helvete men samtidigt tvingas flytta ned ett antal pinnhål (typ sälja villan i Bromma, tömma poolen, sälja surroundanläggningen och lämna tillbaka Teslan) för en trea i Norsborg. Glöm utlandsresor och spahelger närhelst andan faller på. Där någonstans klickar konsekvenstänket in, det har jag sett hos ett antal bekanta vars respektive varit otrogna, om än inte hamnat på Dumpen. Min egen skilsmässa var svindyr och jag anstränger mig fortfarande för att täta hålen efter den. Jag tror att människor i samma socioekonomiska situation som 293 är beredda att stå ut med ganska mycket för att ”bo kvar i Bromma”, bildligt talat.
Du har fel, för det är nämligen såhär- ju högre fallhöjd, ju hårdare faller man. Din egen skillsmässa kan såklart inte jämföras med en avslöjad pedofil. Skärp dig nu, kompis!!
Citera
2023-10-17, 18:38
Medlem
nullbytes avatar
Citat:

Precis! Han verkar ju resa till Tyskland en del där det dessutom är helt lagligt med horor. I Spanien finns med bordeller men osäker på om det är lagligt dock.

Tror ni det går att köpa sig ur en konfrontation med Patrik och Sara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in