2023-10-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Fast detta är helt enkelt inte sant. Finns inga sådana förbehåll från deras sida.

Jo, det gör det. Man har ju förklarat områdena ryska för evigt. Har man alltså ljugit för sin egen befolkning så att man är beredd att överlämna delar av Ryssland, dessutom befolkad av ryska medborgare, till ett annat land?
Citera
2023-10-17, 16:50
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jo, det gör det. Man har ju förklarat områdena ryska för evigt. Har man alltså ljugit för sin egen befolkning så att man är beredd att överlämna delar av Ryssland, dessutom befolkad av ryska medborgare, till ett annat land?

Ja, det nu vore mycket osannolikt MEN faktum kvarstår. Från rysk sida är man öppen att fredsförhandla (så länge man gör det utifrån ”realiteten på slagfältet”). I slutändan vet ju båda sidor att det bara är ett helvete i förlängningen att hålla ett territorium där du har folket emot dig. Detta kommer i slutändan vara det som avgör. Mycket talar för att de annekterade oblasterna förblir Ryska nu.
Citera
2023-10-17, 16:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Har ni sett denna? Partisaner dödar ryssar i Mariupol. De har förgiftat dem och de har anfallit deras boenden och skjutit dem.
https://twitter.com/EPICGOPFAIL/status/1713894807754494408
Citera
2023-10-17, 16:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
I ärlighetens namn så hittar jag inte bevis, jag hörde det från någon podcast eller om det var general Douglas McGregor men måste tyvärr ta tillbaka det tills jag kan bevisa det.

Har Macgregor gått och blivit general så här på gamla dar? Är det i något slags fantasiarmé?
Citera
2023-10-17, 16:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Nej, de är öppna för förhandling mig veterligen.

Skulle du förhandla med en tjuv som tagit ditt hem i besittning? Här finns det igen förhandlings möjlighet alls. rySSland ska ut ut Ukraina och stanna på sitt territorium. Man förhandlar inte med terrorister men det kanske du gör.
Citera
2023-10-17, 16:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Rättelse:

https://www.reuters.com/article/us-usa-ukraine-tape-idUSBREA1601G20140207

Va? Är du hög? Det är fortfarande Ryssland som startat eskalerat och fortsatt detta krig.

Och det är Ryssland som kan avsluta det på ett par dagar om de slutar skjuta och åker hem till sig igen.
Citera
2023-10-17, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har Macgregor gått och blivit general så här på gamla dar? Är det i något slags fantasiarmé?
Jag förstår inte vad du försöker säga men jag tar tillbaka mitt påstående för jag kan inte bevisa det.
Citera
2023-10-17, 17:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du försöker säga men jag tar tillbaka mitt påstående för jag kan inte bevisa det.

Vänta, du tror på riktigt att Macgregor är general, eller pensionerad general?
Citera
2023-10-17, 17:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Bilder dyker upp på att det var "gamla" ATACMS som knackade till ryssen.
Allt gammalt som Ukraina får är tusenfallt bättre än det ryssen har.

Mer specifikt så verkar dom här vara tillverkade år 1996, så bortåt trettio år gamla. (27 år om man ska vara petig)
Citera
2023-10-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Mer specifikt så verkar dom här vara tillverkade år 1996, så bortåt trettio år gamla. (27 år om man ska vara petig)

och ändå seglat genom Rysslands luftförsvar. Dålig reklam. Antar att det suger riktigt riktigt hårt för Ryssland att förlora den förmågan som de helikoptrarna utgjorde. Hoppas Ukraina kan utnyttja det fort.
Senast redigerad av YBB641 2023-10-17 kl. 17:17.
Citera
2023-10-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Säg mig, om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" äger rum p.g.a. att "väst ligger bakom det" som du verkar tro så undrar jag om din herre och härskare putain är agent för väst då hen tydligen på deras initiativ, order och uppmaning har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Citat:
Går ju inte läsa utan att man får huvudvärk, vad yrar du om.

Jag förstår att du har problem med läsförståelsen, om inte annat då svåra kognitiva brister är en förutsättning för blind tillbedjan av din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml.

Jag skall dock försöka förklara. DU påstår att det är "väst som ligger bakom" putains anfallskrig mot Ukraina. Om så är fallet undrar jag VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml inledde, och för, nämnda anfallskrig? Borde det inte vara bättre för hen att INTE gynna sin nemesis "väst"?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Senast redigerad av Bobbyboi 2023-10-17 kl. 17:19.
Citera
2023-10-17, 17:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
och ändå seglat genom Rysslands luftförsvar. Dålig reklam.
Underbart dålig reklam, jag kan inte se någon vilja köpa Ryskt luftförsvar i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in