Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Klorgas råkade jag tillverka en gång när jag i badrum samtidigt använde rengöringsmedel med ammoniak på de flesta ytor förutom i dusch där jag körde klorin , blev halt överallt och en stickande lukt och irritation i luftvägar , några magproblem blev det dock inte och efter ordentlig vädring samt spolning med vatten var allt ok igen
Sånt har sjukvården koll på. Alltså vanliga och lite ovanliga förgiftningsämnen. Droger, födoförgiftning, luftburna gifter etc. I detta fall har sjukvården svårt att tyda vad som är fel.
Det tyder på något väldigt ovanligt!
Prover har med största sannolikhet tagits i parti och minut på de sjuka. Ändå har de inte lyckats spåra vad familjen drabbats av. Det säger mig att detta är ett ämne kanske från vederbörandes hemtrakter eller någon typ av icke svenskt vanlig/ovanlig förgiftning.
Magsjuka, jag förmodar inre blödningar, extrem påverkan på organen, om ett barn dog av skadorna. Förmodligen mycket plågsamt. Stackars krakar.
Oerhört läskigt för vårdpersonal att ta hand om dem, innan de visste att det inte är någon strålning, något virus eller dyligt som personal kan drabbas av.