2023-10-17, 15:04
Medlem
Ok, så Reinfeldt sa öppna era hjärtan. Tvingade han någon att göra det? Tvingade han sin regering att stanna kvar? Avgick någon? Vad gjorde Uffe vid tidpunkten? Riksdagen? Skäms alla ni som hatar på Reinfeldt.
Citera
2023-10-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Aftonbladet menar alltså att det offret lever. Låter som dom missuppfattat något.

Har inte läst hela tråden men någon som vet vem som tagit dessa bilder? Är det gärningsmannen?
Citera
2023-10-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Har väl att göra med att du färdats i bil. Detsamma gäller flyg då det inte går boarda ett plan utan att passera flera ID-kontroller. Dock är jag mycket tveksam till att omfattande ID-kontroller genomförs för buss eller tågresenärer (transportmedlen som migranter ofta använder, bortsett från migranter som betalar stora summor för att transporteras organiserat av människosmugglarligor)

Stämmer inte. Flygeren hel del mellan Amsterdam och Stockholm i jobbet och uppskattningsvis visar jag id-kort eller pass 1/3 av gångerna. Behöver inte heller längre passnummer för att boka flygbiljett.
Citera
2023-10-17, 15:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Har väl att göra med att du färdats i bil. Detsamma gäller flyg då det inte går boarda ett plan utan att passera flera ID-kontroller. Dock är jag mycket tveksam till att omfattande ID-kontroller genomförs för buss eller tågresenärer (transportmedlen som migranter ofta använder, bortsett från migranter som betalar stora summor för att transporteras organiserat av människosmugglarligor)

Jag vågar påstå att det sker kontroller på bussarna. Har däremot inte rest mycket med vare sig buss eller tåg. Har däremot sett stoppade bussar inne i länder.

Jag hävdar inte att det sker många kontroller, oavsett färdsätt, men upprepar att man måste ha id-handlignar när man reser mellan EU-länder.
Citera
2023-10-17, 15:08
Medlem
Siohs avatar
De avlidna männen är i 60 respektive 70årsåldern?? Han som låg med halva hjärnan ute såg inte ut att vara så gammal väl? Hans händer såg unga ut, kan ju vara helt fel men...
Citera
2023-10-17, 15:10
Medlem
Siohs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl2J0R/tva-svenskar-doda-i-skjutning-i-bryssel-liverapportering

Eh va? 60-70årsåldern?
Citera
2023-10-17, 15:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggsi
Stämmer inte. Flygeren hel del mellan Amsterdam och Stockholm i jobbet och uppskattningsvis visar jag id-kort eller pass 1/3 av gångerna. Behöver inte heller längre passnummer för att boka flygbiljett.

Du säger ju själv att du stoppas 1/3 av gångerna. Hade du som illegal migrant tagit risken att flyga mellan Amsterdam och Stockholm eller tagit buss där inga ID-kontroller förekommer?
Citera
2023-10-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bryssel 2023:

VARNING! ⚠ FÖR STARKA BILDER!

Hur kan huvudet öppnas så? Ser ju ut som huvudet nästan exploderat pga tryck. Har det att göra med vilket vapen/ammunition som använts?
Citera
2023-10-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
De avlidna männen är i 60 respektive 70årsåldern?? Han som låg med halva hjärnan ute såg inte ut att vara så gammal väl? Hans händer såg unga ut, kan ju vara helt fel men...

Men han på bilden såg ju ut att vara kring 40? Eller är bilden från nått annat tillfälle? Vissa kan ju försöka förvirra?
Citera
2023-10-17, 15:12
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh

Har tänkt på det jag med och är det fler skjutna då isf än bara dom svenska?
Det sköts väl mot en andra flyende också där man såg han som avrättades med ett avslutande headshot.
Citera
2023-10-17, 15:13
Medlem
Siohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Men han på bilden såg ju ut att vara kring 40? Eller är bilden från nått annat tillfälle? Vissa kan ju försöka förvirra?

Tyckte faktiskt bilden överensstämde väldigt bra med själva skjutningen dör man ser GM jaga två män.
Hm, det är också självaste UD som bekräftar ålder. Skumt.
Citera
2023-10-17, 15:14
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggsi

Jag flyger också Amsterdam-Stockholm fram och tillbaka. Inga handlingar att flyga från Sverige, men måste visa pass när man flyger från Amsterdam till Stockholm. Sist så började en Somalie man börjar skrika att alla vita ska dö eftersom han fick visa pass och tyckte det var rasistiskt, personalen ryckte bara på axlarna och gjorde inget alls(förmodar det händer ofta). När vi väl landade på Arlanda så blev killen tilltrykt ordentligt av några svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in