Citat:
Ursprungligen postat av
ModeratHoran
Det är ju regeringen som som inte sätter stopp på det och tillåter koranbränningarna.
Alltså, jag förundras tammefan över den här ganska så rejält utbredda uppfattningen att det är Sveriges (regeringen, SD, svennar i allmänhet) eget fel att folk får skallen bortskjuten av en skäggig jävla koranrabblare... Hur mycket ska man egentligen simpa o fjäska för religiösa dårfinkar och är det bara muselmaner som vi ska anpassa oss o vara följsamma för? Gummiryggsmentalitet så man kan spy, tammefan!
Vi har ett antal friheter och rättigheter här i landet. Vissa har vi haft sedan Kung Magnus dagar, andra har vi kämpat oss till genom reformation, upplysning, rationalitet och frihetliga ideal de senaste 300 åren.
Om jag går till Akademibokhandeln och för egna pengar köper en bok, så äger jag den, inte sant? Och som ägare, har jag också rätt att förfara med min egendom som jag vill. Saknar jag skithuspapper, så kan jag riva ut vilka sidor jag vill och torka mig i arslet. Vill jag rulla en feting men saknar rizlas, så kan jag blanda en tjock gås och rulla in den i en sida och känner jag för det, så får jag fanimej också fjutta eld på bokjäveln och elda upp den! Med bacon i, om så ska vara. För boken är MIN!!!
För några år sedan var det någon konstnär som hade en utställning i en kyrka med ganska så provocerande bilder på Jesus i olika smaskiga sammanhang. Det var Jesus som läderbög och allt möjligt. Då var det en del religiösa kyrkogångare som tog anstöt och tyckte det var för jävligt att se sin frälsare framställd i ett sådant kontext och jag minns ännu HÅNET de fick utstå från både kyrkans företrädare, från kulturknuttar som skiter i religionen totalt och andra big shots och elitmedlemmar. De var minsann "trångsynta" och "bigotta" och hade missförstått kärleksbudskapet totalt. Gamla tanter med rollator och blåfärgat hår stapplandes in i kyrkan bara för att mötas av en storkukad Jesus med ett gäng Village People-bögar runt halsen, det var liksom bara att hacka i sig och dessutom SKÄMMAS för att man ens tog illa upp.
Var det någon som blev skjuten? Kravallade kyrktanterna? Blev det brända bilar och snutar med söndersparkade knäskålar?
Så FAN heller!! För DÅ var minsann både yttrandefrihet och konstnärlig frihet GRUNDPELARE i vårt samhälle. Nu däremot.... Inte så värst va? Nu ska alla skrapa med foten, från Ärkebiskopen till Statsministern, o buga med mjuk rygg för muhammedanerna och svenskar utomlands får finna sig att vara måltavlor för det här satans mördarpacket!!! Det får fan vara nog nu!! Nu får det fram hårdare nypor och muselmanerna ska antingen acceptera hur vi har det här hos oss, det är ju trots allt vi som försörjer de jävla parasiterna, eller tuktas hårt eller skickas ut ur Europa!!!