Finnarna är ju klart mer intelligenta än vad vi svenskar är. De är stenhårda med vad som gäller om du kommer som flykting till Finland. Liksom ingen pardon. Däremot bränner man inte koraner där då det går under hets mot folkgrupp, och så vitt jag vet så lever finnarna i en demokrati. Kanske skulle snegla lite på våra skandinaviska grannar.
Ja, men att vi skulle bli hårdare nu är ju helt uteslutet. Vi kommer fortsätta ta den i röven samtidigt som vi förbjuder koranbränningarna.
Som nån annan skrev. Det är inte en enda svensk som har bränt koranerna. Om muslimerna på hemmaplan börjar skjuta svenskar pga det visar det bara vilka inavlade efterblivna djur de är.
Så om du hetsar, hatar, hotar och mördar min familj så bär jag plötsligt skuld för fortsatta mord om jag protesterar och demonstrerar mot detta?
Ingen av dagens koranbrännare har protesterat emot de som faktiskt mördar och hotar utan de ger sig på hela gruppen/religionen istället. Urskillningslöst.
Det två svenskar som dödades i Belgien är två män i 60- och 70-årsåldern, det bekräftar UD för TV4.
Anhöriga är underrättade.
Den skadade svensk som nu vårdas på sjukhus är en man i 70-årsåldern.
Gått in och tittat på lite forum på svenskafans till olika lag, där talas det befriande klarspråk om vad som hänt. Långt ifrån den tjattrande klassen på twitter som gjort det hela till en fråga om Jessica Stegruds ton.