2023-10-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Troligt, om de e han på bilden.

Det är inte han vad jag precis fick till mig.
Citera
2023-10-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Borde inte terrornivån höjas nu när ett terrordåd direkt riktat mot svenskar har begåtts? Nog för att det skedde i Bryssel, men målet var fortfarande svenskar. Jag tror tyvärr inte att det slutar med det här.

Jo det borde den. Högsta nivån.
Citera
2023-10-17, 13:39
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Troligt, om de e han på bilden.

Vilken bild? Den med blod och hjärna överallt? Det kan väl knappast vara han som är vid liv?
Citera
2023-10-17, 13:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Hade man inte kunnat lägga ut en bild på GM avrättad precis som man gjort på BOn? Hade gärna sett den grisen till GM ruttna i hans egen hjärnvävnad.

Det förutsätter att någon var där och fotade med sin telefon. Kanske ingen gjorde det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Hets mot folkgrupp är olagligt, att bränna koranen är inte olagligt. Inte ens i muslimska länder. Allt beror på omständigheterna.

Det är dumt att göra svenskar till måltavlor genom koranbränningar
Lagligt, ja
Men direkt olämpligt ur säkerhetssynpunkt och dessutom direkt korkat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
https://ibb.co/cgHVLKW
En ännu vidrigare bild på mannen som blev avrättad i lokalen och fick halva huvudet bortskjutet.
En VARNING bör tilläggas då det är en mycket brutal bild, men detta är verkligheten tyvärr. Islam har inget i Europa att göra och det tycker jag denna bild visar rätt bra.

Krävs nästan DUBBELVARNING på den bilden och set till att ni precis ätit innan om ni är kräsmagade för bästa effekt på kastspyan.

Ja media vågar inte visa såna här bilder men är det filmer eller dataspel med liknande brukar det inte vara några större problem för samma media att recensera och sätta höga betyg.

Tyvär lär vi inte få se bilder på den döde gärningsmannen och dess skador.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jo det borde den. Högsta nivån.
SÄPO har väl gått ut med att hotnivån inte är höjd i Sverige?

Den är ju redan väldigt hög.
Citera
2023-10-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jepp, nästa blir att köper du bacon i affären så skjuts du omedelbart på parkeringen.

Det finns bara en väg ut ur detta, att alla länder, alla städer bränner koraner dagligen, att alla tidningar i hela världen har nidbilder på deras profet eller liknade.

Ja, och fan om jag har en blå gul tröja på mig samtidigt. Nä jag tycker vi ska köra en revolt nu. Gammelmedia börjar köra nu att när vi är utomlands så ska vi dölja våran Svenskhet så mkt som de går, och de kommer dom säkert börja med att vi ska göra i Sverige också snart. Tycker vi ska göra tvärtom, visa att vi är Svenskar, smäller de så smäller de. Vi tummar aldrig på våra ideal och vart vi kommer ifrån
Citera
2023-10-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Märkligt att ingen verkar vilja skriva ut namnen på offren.

Det har inte ens gått ett dygn. Beslutet om att publicera namnen är de anhörigas. I deras situation tror jag att de sista de tänker på är att ge medgivande till det.

Det är inget märkligt med det.
Citera
2023-10-17, 13:42
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Hets mot folkgrupp är olagligt, att bränna koranen är inte olagligt. Inte ens i muslimska länder. Allt beror på omständigheterna.

Finnarna är ju klart mer intelligenta än vad vi svenskar är. De är stenhårda med vad som gäller om du kommer som flykting till Finland. Liksom ingen pardon. Däremot bränner man inte koraner där då det går under hets mot folkgrupp, och så vitt jag vet så lever finnarna i en demokrati. Kanske skulle snegla lite på våra skandinaviska grannar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vilken bild? Den med blod och hjärna överallt? Det kan väl knappast vara han som är vid liv?
Nej, och det var väl han som va Pontus enligt någon i tråden? Han kan ju inte vara vid liv.
Citera
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Krävs nästan DUBBELVARNING på den bilden och set till att ni precis ätit innan om ni är kräsmagade för bästa effekt på kastspyan.

Ja media vågar inte visa såna här bilder men är det filmer eller dataspel med liknande brukar det inte vara några större problem för samma media att recensera och sätta höga betyg.

Tyvär lär vi inte få se bilder på den döde gärningsmannen och dess skador.
Ja fy jävlar. Tyckte den första var grov...

Har offren blivit identifierade ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in