2023-10-17, 12:29
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Dumt av mig, du är ju ryss lorts dna så du fattar inte Svenska.

Afghanistan ligger precis bakom landet Iran. One would think, that it makes more sense, att vapnen kommer därifrån än att de kommer från Ukraina.

Instämmer till fullo med det fetade. Ett omdöme som förövrigt tycks utmärka hela din posthistorik.

Låt mig rekapitulera de olika och motsägelsefulla bortförklaringar din sida kommit med. 1. Ifrågasättande av att Hamas ens använde NATO-vapen vid sin attack. 2. Rapande av Kievjuntans beskyllning att Ryssland levererat beslagtagna NATO-vapen till Hamas för att skämma ut Kiev. 3. NATO-vapnen kommer från Afghanistan. Har jag missat någon? Men det är tydligen enligt er fullständigt uteslutet att korrumperade ukrainare sålt NATO-vapen på svarta marknaden som sen hamnat hos Hamas. Trots att vi de facto vet att NATO-vapen från Ukraina är på vift överallt i världen och i enorma mängder.
Citera
2023-10-17, 12:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vet någon om Hamas har slutat skjuta raketer mot Israel? Eller har de slut på dem?

Här kan du följa vad som händer:

https://israelpalestine.liveuamap.com/
Citera
2023-10-17, 12:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ännu ett bra inlägg, fullt med grejer som jag inte har tänkt mycket på.
Det som händer nu i Israel/Gaza, är bara toppen på ett isberg (och Kina lurar i bakgrunden)
Inte bara Israel måste nu svara stenhårt, utan även Väst (USA, UK osv).
VÄST har misslyckats i Afghanistan och Irak och Putin har skrattat hela vägen till Krim.
Att USA och UK skickat big ass ships till Medelhavet, är ju ett tecken på att det är allvar nu.

Och att HAMAS också menar allvar, råder det ingen tvekan om. HAMAS har inte bara tänt en stubintråd. Man verkar vara fast besluten att hälla så mkt bensin på elden som möjligt.
HAMAS attack pågår fortfarande (!) och jag har aldrig sett ngt liknande. HAMAS påstår att man har tillgång till 150 000 "raketer" (exakt vad man menar vet jag inte). Och att man inte slutat fjutta iväg "raketer" efter en vecka, är häpnadsväckande.
Vi är väldigt få i Europa som kan mäta oss med fanatiska muslimers vilja till martyrskap. Vi har ju också blivit utmålade som mer eller mindre galna och livsfarliga av samma krafter som nedmonterade kärnkraften.

Visserligen om katoliker, men mentaliteten som skyddade de vita folken framgår ju ändå;
https://youtu.be/i9BupglHdtM?si=XXpQym2N7GYR9Ayy
Citera
2023-10-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vet någon om Hamas har slutat skjuta raketer mot Israel? Eller har de slut på dem?

Jag tror de börjar få slut på kanoner dock! Någon gång typ inatt, sköt dom tydligen bara ifrån två, som sen blev till kaboom.
Citera
2023-10-17, 12:38
Medlem
Inte för att jag bryr mig om vänstertönten i Palestinasjal

https://twitter.com/KH_ISLAMIC688/status/1714020161605230899

Men hur kan en palestinasjal vara skäl för en arrestering?
Va?

Det här hände i Paris.
Ser ju ut som Ryssland
Citera
2023-10-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
True! Jag började faktiskt med att tänka på det där.

Tänk till, över hur destruktiva dessa araber är. De fick oljan som gåva av Allah, och de har slösat bort alla pengarna på saker som inte har ett varaktigt värde och är till nytta för sina befolkningar.

Iran har trots oändliga oljetillgångar inga stora pengar kvar, efter att ha spenderat pengar på olika terrorprojekt som Hamas. Där de infrusna pengarna var viktiga, när de borde ha varit ett mycket rikt land. Det är dags att de får som de vill, att leva medeltida liv utan västvärldens lyx som underlättar vardagen.

För Iran vore det nyttigt att hushålla med pengarna, och inte ha råd att köpa vapen eller utveckla kärnteknologi. Israel och våra liv i västvärlden angår inte Iran och det måste de lära sig den hårda vägen.

Inget arabland har nämnvärt höjt sin befolknings utbildningsnivå och investerat i andra näringar än oljan. Turismen kommer avta när deras byggen behöver underhållas och pengarna är slut. Vi går mot elektrifiering i väst där oljan kommer få allt mindre betydelse.

Iran och övriga arabvärlden kommer snart vara en parantes i världshistorien där det informeras om att de var rika under en gyllene tidsålder. Där slutet blev för stora vapeninköp som användes till att jäklas med omvärlden. Jag ser det som en återställning av världsordningen.
Citera
2023-10-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi är väldigt få i Europa som kan mäta oss med fanatiska muslimers vilja till martyrskap. Vi har ju också blivit utmålade som mer eller mindre galna och livsfarliga av samma krafter som nedmonterade kärnkraften.

Visserligen om katoliker, men mentaliteten som skyddade de vita folken framgår ju ändå;
https://youtu.be/i9BupglHdtM?si=XXpQym2N7GYR9Ayy

HAMAS och liknande människor befinner sig där vi västerlänningar var före upplysningen. De prioriterar martyrskapet framför allt annat. Det är en mycket skrämmande fiende. Riktiga dödsdyrkare.

Det är bla därför som Israel måste svara stenhårt nu.
Det är inte bara en nationell kamp. Det är en kamp mot islamismen.

Det Hamas gjorde mot civila israeler, är ju klassiskt. Det är såhär riktiga islamister beter sig. Det skulle inte förvåna mig om ISIS är i Gaza och inspirerar HAMAS.
Citera
2023-10-17, 12:40
Medlem
Jag tycker det är fascinerande att Sverige, som välkomnat extremt många araber under femtio år, medlat och haft mycket dåliga relationer med Israel, gett mer än de flesta andra länder till länder med arabisk prägel, tex Palestina och tom Iran, att det är Sverige som nu utsätts för terror och ”dåligt rykte”. F-n, Sverige har tom erkäntnPalestina som stat! Bara för lite koranbränningar av några idioter.

Talar inte det om för oss att alla miljarder, all nedlagd tid, vissa människors livsverk i medlarinsatser och annat, åh, vad sägs om Sveriges historiska hållning till Palestina, hela regeringars inställningar till tveksamma länder har varit bortkastade? Helt, meningslösa?

Inte bara så. Det har inte fått någon effekt men vi har också importerat en helt ny kultur så mångfacetterad så att rättsväsendet är helt överrumplat. Polisen står handfallen inför det faktum att de har väldigt då av de verktyg de behöver för att hitta de här personerna. Och sedan släpps de ut. Snabbt. Ofta utan utvisning, även om detta var möjligt.
Citera
2023-10-17, 12:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Israel såg till att Hamas blev valda 2006 (de har 100% kontroll) och sedan förbjöd de fler val. Palestinier gillar inte Hamas

Kan du inte hålla dig till konspirationstråden? För övrigt är jorden platt, Covidvaccing har dödat miljarder, Elvis bor på månen, etc.
Antar att du gillar Iran, Afghanistan och sharialagar.Gör oss en tjänst, försvinn.
Citera
2023-10-17, 12:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Någon som sett om partiet Nyans kommenterat terrordådet?
Citera
2023-10-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tänk till, över hur destruktiva dessa araber är. De fick oljan som gåva av Allah, och de har slösat bort alla pengarna på saker som inte har ett varaktigt värde och är till nytta för sina befolkningar.

Iran har trots oändliga oljetillgångar inga stora pengar kvar, efter att ha spenderat pengar på olika terrorprojekt som Hamas. Där de infrusna pengarna var viktiga, när de borde ha varit ett mycket rikt land. Det är dags att de får som de vill, att leva medeltida liv utan västvärldens lyx som underlättar vardagen.

För Iran vore det nyttigt att hushålla med pengarna, och inte ha råd att köpa vapen eller utveckla kärnteknologi. Israel och våra liv i västvärlden angår inte Iran och det måste de lära sig den hårda vägen.

Inget arabland har nämnvärt höjt sin befolknings utbildningsnivå och investerat i andra näringar än oljan. Turismen kommer avta när deras byggen behöver underhållas och pengarna är slut. Vi går mot elektrifiering i väst där oljan kommer få allt mindre betydelse.

Iran och övriga arabvärlden kommer snart vara en parantes i världshistorien där det informeras om att de var rika under en gyllene tidsålder. Där slutet blev för stora vapeninköp som användes till att jäklas med omvärlden. Jag ser det som en återställning av världsordningen.

Det blir fint!

Jag har suttit och funderat på det här med hur deras samhällen faktiskt uppbyggts. Där dom har flera små regioner som dom fullständigt typ har övergivit. Och med allt det du säger nu, så måste det ju betyda att de ligger typ 2000 år tillbaka i tiden?
Citera
2023-10-17, 12:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
HAMAS och liknande människor befinner sig där vi västerlänningar var före upplysningen. De prioriterar martyrskapet framför allt annat. Det är en mycket skrämmande fiende. Riktiga dödsdyrkare.

Det är bla därför som Israel måste svara stenhårt nu.
Det är inte bara en nationell kamp. Det är en kamp mot islamismen.

Det Hamas gjorde mot civila israeler, är ju klassiskt. Det är såhär riktiga islamister beter sig. Det skulle inte förvåna mig om ISIS är i Gaza och inspirerar HAMAS.

Det är därför ett tredje världskrig står för dörren. När man läser hur folk resonerar här i tråden hur Israel måste svara hårt nu och man borde bomba Iran också och man förstår att massor av människor i Väst sitter och tänker likadant. Samtidigt demonstrerar muslimer från Indonesien, Malaysia, över Mellanöstern, Europa, till New York och Washington.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in