a
Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Tove har en skada som, enligt min mening, sitter för högt upp och har en form som gör att den med största sannolikhet inte har orsakats av att Tove fallit i golvet eller fått huvudet slaget i golvet. Den skadan har orsakats av ett mindre hårt trubbigt objekt, och intressant nog så har skadan en form som stämmer mycket väl överens med ytan på huvudet på en vanlig hammare. Rättsläkaren nämnde vill jag minnas knoppen på ett badrumsskåp som ett exempel. Jag misstänker att rättsläkaren när hon nämnde det inte kände till att det inte fanns några möbler i badrummet så när som på en toalettstol.
Men jag är liksom du inne på att skadan i bindehinnan vid sidan av ögat har uppstått i samband med att även skadan i bakhuvudet har uppstått, till följd av att Johanna har tagit ett grepp med sin hand över Toves ansikte. Att det då uppstått en blödning där tyder på att det var ett hårt grepp Johanna tog även i det fallet. Johanna har verkligen inte sparat på krafterna när hon attackerat Tove, det visar såväl den blödningen som skadorna på halsartären och den djupa halsmuskulaturen på.
En hammare kan vara en möjlighet. Johanna hade ju nyligen flyttat till lägenheten, under sommaren. En liten hammare bör hon haft i lägenheten tycker man om inte tex hennes far tog med sig egna verktyg för att hjälpa henne sätta upp hyllor, tavlor etc. Om hon inte fixade det själv.
Kan Tove fallit på något trubbigt föremål?
Fanns det inte några uppstickande rör på golvet där handfatet suttit. Duschstängerna?
Det kommer nog aldrig att bli klarlagt.
Polisutredningen är ju klar.
Till Vetlandaposten igår sa polischefen att de inte hade kunnat göra något annorlunda.
Vid känner att vi verkligen har gjort allt för att få reda på sanningen och komma den så nära som möjligt. Vi har haft en riktigt bra utredningsgrupp med bra kompetens och en väldigt aktiv och driven åklagare i Adam Rullman, säger Johan Ekström.
Om det nu skulle bli så att det blir överklagat till Högsta domstolen så vet jag inte vad det är mer som vi skulle kunna bidra med.
]De har säkert gjort så gott de kunnat men vissa saker hade utredningen kunnat kika på mer nogrannt i början
I VP igår var det med bild från Johannas ytterdörr. Från FUP. Dörren har en väldigt fin välkomstskylt med blommor på.🌸 Det är svårt att förstå att en person som anstränger sig för att hälsa gäster välkomna med en söt blommig skylt samtidigt kan bära på så mycket hat. Och döda i den lägenhet som hon på ett fint sätt hälsat välkommen till. Den mänskliga naturen kan vara väldigt komplex.