Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
De allra flesta judar jag känner, och de är en del, är vänstervurmande mångkulturalister. Jag har blivit ovän med minst tre av dem på grund av deras tjat om hemska nazister i samhället när statistiken talar sitt tydliga språk.
Av alla judar jag känner är det två som inte är mångkulturalister, så även om min bekantskapskrets av ett 40-tal judar inte omfattar alla judar, så är tendensen bland dem just detta.
Det finns bar 10-15M judar på jorden, de har alla bra kontakt med likasinnade, känner väl till sin historik, och inte något konstigt i att de som jagats på flykt i 2000 år är för en öppen värld. Dessutom är en mindre klick ganska produktiva och företagande och det finns vinster att hämta i en globalistisk värld. För det tredje är judar också i princip alltid liberala (vänster) och vänstern har alltid varit emot nationalstater.
Så det finns en enkelt förklaring till allt i tråden. Inte något konstigt och detta kommer aldrig att ändras och är man smart är man tolerant mot dessa åsikter som åtminstone inte medvetet som Hamas vill utplåna andra människor.
Detta sagt så har globalismen gått för långt enligt mig och jag ser fram emot en stor era med olika nationalstater igen.