2023-10-17, 10:59
Medlem
Bekräftad identitet på GM.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenskar-ihjalskjutna-i-bryssel?inlagg=f73d6c61012421058fc92dd59166fdbd

Obs länk i inlägget som går till X som bara bekräftar utan att nämna GM vid namn därför länkar jag in den här artikeln där GM nämns av SVT.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-pekas-ut-for-misstankta-terrorattacken-i-bryssel#:~:text=Han%20misst%C3%A4nks%20f%C3%B6r%20 attac ken%20mot%20svenskar%20i%20Bryssel

"Gärningsmannen hörs på filmer ropa “Allahu akbar” i samband med skottlossningen. Belgiska medier har identifierat honom som Abdesalem Lassoued, 45 år gammal. "
Citera
2023-10-17, 11:00
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har tagit på mig min svenska landslagströja idag, gör detsamma. Je suis svensk!
Vi får inte backa!
De kommer att bli värre men vi måste stå emot.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det här med dådet i USA har inget med Sverige eller svenskar att göra, ville han döda två kristna kunde han ha hittat två belgiska medborgare.

Men kidnappade barn .. aa kanske.

Tror dock på att det handlar om koranbränningen och att polisen skyddar brännarna osv.

Du får tro vad du vill jag bara förmedlar vad jag läst att han kollat på och läst i sociala medier. Då var det Palestina och "kidnappade" barn i Sverige. Har inte läst något om koranbränningarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hur dum får man vara när man dagen efter man begått ett mord går till ett kafé och dricker sin morgonkaffe i lugn och ro? Han hade säkert på sig samma orangea jacka som när han begick dådet, dumfan. Å andra sidan kanske han ville bli upptäckt så att han fick komma till paradiset la.

Oavsett säger detta ganska mycket om människorna vi importerar till Europa. De är lågintelligenta (genomsnittligt IQ-nivå på 70) och konformistiska (följer en barbarisk skitreligion), de hör inte hemma i Europa.

Dom är asen e så långt i från smart man kan komma. Han har väl fått berättat via sin sagobok att han nu kommer till paradiset o får 30 nya fotomodellsfruar.
Dessa muslimer med sin bok e så hjärndöda så orden inte räcker till.
Citera
2023-10-17, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Hur såg GM att det satt svenskar med blågul tröja i taxin? Tonade rutor?

Han såg svenskarna innan de satte sig i taxin, följde efter taxin, resten är historia.
Citera
2023-10-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
Även svenskar i EU-parlamentet i Bryssel uppmanas arbeta hemmifrån.

Ja idag kan man göra det mesta hemifrån. Egentligen skulle man kunna låta hela EU-parlamentet jobba på distans. Det skulle spara enormt mycket pengar och parlamentarikerna skulle slippa alla dessa resor. Samma sak skulle naturligtvis kunna tillämpas hemma i Sverige. Vi har också ganska stora avstånd till Stockholm om man bor i Norra Norrland till exempel.
Citera
2023-10-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
? Vad menar du med lär er vete er som folk bland folk? Vad syftar du på?

Han är väl ganska tydlig? Det är en muslim som vill att svenskar underkastar sig honom och andra muslimer, då kanske vi kan respekteras och slippa bli dödade i terrordåd. Vi får be snällt att slippa bli dödade av de vi hjälpt fly till ett bättre liv, tycker han.

Har det varit folk ute och firat på gator och torg än? Då kan polisen passa på att arrestera lite terroristsympatörer. Det får vara färdigdaltat.
Citera
2023-10-17, 11:03
Medlem
swebarbs avatar
Bra att han blev ihjälskjuten nu enligt svt

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-pekas-ut-for-misstankta-terrorattacken-i-bryssel
Citera
Avslutad
Till er trångsynt idioter som inte tror detta har med koranbränningarna att göra måste nog vara efterblivna. Ni vet själva vilka hot Sverige har fått från olika länder....nu tog den här idioten på sig ansvaret mördade just 2 svenskar. Vakna inse att ni är efterblivna som inte tror det och istället skyller på massinvandringen 2014

Förstår att det svider i er för att ni inte kan erkänna det.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Hur såg GM att det satt svenskar med blågul tröja i taxin? Tonade rutor?

En grupp svenskar angreps av terroristen. En person med svensk-schweiziskt medborgarskap flydde in i en taxi, där han sköts. En annan svensk flydde in i en foajé, där även han blev dödad. Foajén verkar ha tillhört en bank, med bankomater.
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Är det någon media, polis osv som bekräftat att idioten har koppling till Sverige?
Han ska ju bla följt Polisen Dalarna I sociala medier.
Citera
2023-10-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaha, de va en bättre bild. Den har jag inte sett. Tack, nä de är inte en "kalle". Men jag har använt ett liknande vapen i GTA 5 nån gång. Fan är de den heter där, inte MP5 dom är väl lite mindre, inte lika lång

Inte sett bilderna men enligt några på twitter är det en variant på AR15 .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in