2023-10-17, 10:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är en sammanställning av olika halvautomatiska vapen ur "AR-15-familjen" (Armalite, Remington, Colt, Ruger, etc).

Vapentypen har använts vid otaliga "masskjutningar" och terrordåd. Här någonstans tror jag att vi hittar vapnet.

Belgien har mer liberala vapenlagar än exempelvis Sverige. Du kan få tillstånd att köpa ett halvautomatiskt vapen av AR-15-typ med samma lätthet som du köper ett salongsgevär i Sverige. Om du har en allmän licens behöver du inte särskilt motivera varför du vill inneha vapnet.

https://en.wikipedia.org/wiki/AR-15%E2%80%93style_rifle

Är inte en AR-15 en version av m16 fast för privat försäljning i ex USA. Dvs halvautomatiskt istället för helautomatisk
Citera
2023-10-17, 10:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det här med dådet i USA har inget med Sverige eller svenskar att göra, ville han döda två kristna kunde han ha hittat två belgiska medborgare.

Men kidnappade barn .. aa kanske.

Tror dock på att det handlar om koranbränningen och att polisen skyddar brännarna osv.

Enligt hans egen aktivitet på TikTok verkar det inte handla om koranbränningar.

Däremot följer, gillar och kommenterar han mycket på "Sweden Injustice". Detta är en kanal som dokumenterar den svenska socialtjänstens omhändertaganden av barn. Detta är en rejäl konspirationssajt där man för till torgs att "Sverige" kidnappar "muslimska barn" för att göra dem till "kristna".

Han följer även "Polisen Dalarna". När denna hade en kampanj om "Allas lika värde" och bilder på poliser som pratade med invandrarbarn i Tjärna Ängar, så var han framme och kommenterade. Kanske trodde han att bilderna visade muslimska barn som den svenska polisen tagit om hand för att låta dem konvertera till kristendomen?
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Kommer detta dåd att räknas som hatbrott? Om det hade varit det omvända - en svensk skytt och muslimska offer så hade det pratats om islamofobi, rasism och hatbrott i alla medier.
Men kommer man nu att prata om swedofobi och hat mot svenskar?

Ja, då hade det minsann ändrats flaggor på profilbilder. Låt mig gissa att de som visade upp Ukrainas flagga kommer ha problem med att visa svenska flaggan.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Presskonferens med statsminister Ulf Kristersson 11:00.

Äntligen! Han kommer ha lösningen.
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Folk uppmanas att inte visa att man är svensk med flaggor och tröjor mm. I Bryssel.
Läser på X att barnfamilj plockat ner sin flagga på huset för rädsla att bli måltavla, i Sverige.
Helt galet att folk ens ska behöva tänka i dessa banor. Tyvärr lär fler göra likadant.
Vi ska flagga mer än någonsin och visa att vi inte viker ner oss!
Jag förstår att det finns rädsla när landet är fullt av idioter men vem ska stå emot om vi själva gör det!?
Citera
2023-10-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
varför har du snöat in på att islam är intolerant... du har inte blandat ihop ett styre i ett land med religionen.
Har du lästa Gamla Testamenet och jämfört med Koranen?
Om inte.. gör det och sluta killgissa...

de vänner jag umgås med (som är muslimer) visar inga som helst tendenser till de vidrigheter du beskriver. Jag har vett nog att inse om en religion innehåller så mycket vidrigheter så hade det inte fått med sig så många troende.. eller du anser kanske anser att muslimer generellt är svagbegåvade?

(akta dig för fällan här )
Jag tycker det är märkligt att man läser i en sagobok och du skriver gamla testamenet som är ur bibeln och koranen och så vill man döda svenskar som är på semester.
Har han ändå blivit inspirerad av dessa texter eller vad är det fråga om.
Han borde ha lämnat igen boken fast nu är han död. Alltid en lättnad att han inte fortsätter mad sin uppgift att död svenska semesterfirare. Hela resebranchen skulle sörja då.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vet man vilka offren var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Knalla in till Rinkeby och pissa på ligisterna.. pip sedan om att "få bort de som utgör risken" dvs alla boenden i hela Rinkeby.

Vad sägs om att inte provocera om du vet att det kan leda till våld.. inte våld av majoriteten eftersom de skiter i dig.. men av den lilla minoritet som du också pissar på.

Nä du.. lär är bete er som folk bland folk... så kommer ni bli respekterade.

Kan man få en lista över vad som provocerar och kan leda till våld? Är det

- koranbränning
- socialtjänsten låter ej muslimer slå barn
- fläskkött serveras i skolor
- kvinnor och män går på badhus samtidigt
- kvinnor har ej burka
- det finns jättemånga kyrkor i Sverige

Vad sägs om provokationen Israel fick när över 1000 av deras medborgare dödades? Men där tycker du antagligen att de bara ska ta det med ro och inte göra något tillbaka. Bränna en bok är värre.

Nej, Sverige ska inte bli ett land där vi lever på islamisters nåder. Och måste ”förtjäna” respekt från de människor som kommit hit och lever på vår välfärd. Hur kan man ens komma på den tanken?

Människor som hatar Sverige och svenskar får åka tillbaka hem igen, så enkelt är det. Det finns massor av muslimska länder som du kan bo i, det är bara att välja. Istället för att försöka förvandla Sverige till samma typ av islamistisk diktatur som folk uppger att de flytt ifrån.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Vilken ålder är det på offren?
Vilken relation hade de?
Kön?
Citera
2023-10-17, 10:57
Medlem
LittleKrishnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Folk uppmanas att inte visa att man är svensk med flaggor och tröjor mm. I Bryssel.
Läser på X att barnfamilj plockat ner sin flagga på huset för rädsla att bli måltavla, i Sverige.
Helt galet att folk ens ska behöva tänka i dessa banor. Tyvärr lär fler göra likadant.
Jag förstår att det finns rädsla när landet är fullt av idioter men vem ska stå emot om vi själva gör det!?
Även svenskar i EU-parlamentet i Bryssel uppmanas arbeta hemmifrån.
Citera
2023-10-17, 10:57
Medlem
lifeabroads avatar
Hur såg GM att det satt svenskar med blågul tröja i taxin? Tonade rutor?
Citera
2023-10-17, 10:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Jag har tagit på mig min svenska landslagströja idag, gör detsamma. Je suis svensk!
Citera
2023-10-17, 10:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har tagit på mig min svenska landslagströja idag, gör detsamma. Je suis svensk!

Bra initiativ,

Det är nu vi ska visa våra blågula färger mer än nånsin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in