2023-10-17, 10:48
Medlem
Kommer detta dåd att räknas som hatbrott? Om det hade varit det omvända - en svensk skytt och muslimska offer så hade det pratats om islamofobi, rasism och hatbrott i alla medier.
Men kommer man nu att prata om swedofobi och hat mot svenskar?
Citera
2023-10-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är en sammanställning av olika halvautomatiska vapen ur "AR-15-familjen" (Armalite, Remington, Colt, Ruger, etc).

Vapentypen har använts vid otaliga "masskjutningar" och terrordåd. Här någonstans tror jag att vi hittar vapnet.

Belgien har mer liberala vapenlagar än exempelvis Sverige. Du kan få tillstånd att köpa ett halvautomatiskt vapen av AR-15-typ med samma lätthet som du köper ett salongsgevär i Sverige. Om du har en allmän licens behöver du inte särskilt motivera varför du vill inneha vapnet.

https://en.wikipedia.org/wiki/AR-15%E2%80%93style_rifle

Kan du i Sverige också numera så vart vill du komma ? Är rätt säker på att apan inte hade legal licens för en ak..
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det här med dådet i USA har inget med Sverige eller svenskar att göra, ville han döda två kristna kunde han ha hittat två belgiska medborgare.

Men kidnappade barn .. aa kanske.

Tror dock på att det handlar om koranbränningen och att polisen skyddar brännarna osv.

Han verkar inte ha fokuserat särskilt mycket på koranbränningarna enligt hans sociala medier. Han tycks ha lagt störst fokus på det här med att svenskar "kidnappar" muslimska barn.
Senast redigerad av Zloth 2023-10-17 kl. 10:51.
Citera
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vet man mer om offren?

Jag begär inga namn eller bilder. Vill mer veta ålder, kön, hemmahörandes var, osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Inga repressalier mot /på/i SVT ännu för deras vedervärdiga sätt att rapportera,dölja och fortsatta indoktrinering av "sanningen"? Dess (flertal)skrattande reportrar i gårdagens sändning.

Snart är det väl "sorgevaka" I direktsändning å gärningsmannens vägnar.Hemma hos reportage med fru och barn.

Offren och deras familjer verkar inte vara viktigt för SVT(Statligt Vinklad Television)

Apropå fotboll,hade jag varit en toppspelare i landslaget och fått reda på att ordförande(Reinfeldt) letts ut och fått livvaktsskydd medans "vi" fått spela klart första halvlek hade jag efteråt bara sagt:Avgå direkt din fega usling,du visar ju hur patetisk du är och skämmer ut dig själv,Sveriges befolkning inklusive oss spelare.Du tänker på DIN säkerhet medans svenska fans får betala med livet.
Var Reinfelt på matchen i Bryssel ?
Citera
2023-10-17, 10:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaha, de va en bättre bild. Den har jag inte sett. Tack, nä de är inte en "kalle". Men jag har använt ett liknande vapen i GTA 5 nån gång. Fan är de den heter där, inte MP5 dom är väl lite mindre, inte lika lång

Tycker det ser ut som en m16
Citera
2023-10-17, 10:51
Bannlyst
Presskonferens med statsminister Ulf Kristersson 11:00.
Citera
2023-10-17, 10:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var Reinfelt på matchen i Bryssel ?

Ja och han fick polisbeskydd och eskort från arenan innan matchen. Medan våra tappra svenska spelare och supportrar var kvar på arenan.

H kommer hädanefter inte bara vara känd som landsförrädaren men också fegisen som flydde med svansen mellan benen från det han själv varit med och skapat.
Citera
2023-10-17, 10:52
Medlem
LittleKrishnas avatar
https://sverigesradio.se/artikel/personal-vid-eu-parlamentet-uppmanas-jobba-hemifran
"Alla som jobbar på Europaparlamentet i Bryssel uppmanas jobba hemifrån.

Detta efter måndagskvällens skjutning där två svenskar dödades i samband med landskampen mellan Belgien och Sverige."

Oklart om det gäller alla som jobbar på Europaparlamentet eller bara svenskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
I den video som terroristen spelat in med sig själv efter skjutningen översätts den med att han skjutit svenskar. Märkligt då min sambo är väl förtrogen med språket inte kan höra att han någonstans nämnde ”Sverige” eller ”svenskar”.

Tycker att din sambo borde plugga om sin arabiska omedelbart.
Det hörs klart och tydligt att han säger "svenskar", suwediiyn, i videon. (00.23)
Och jag har ändå bara minimal insikt i arabiska.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l32jMM/han-jagas-efter-terrordadet-i-bryssel-tva-svenskar-doda

Tycker dock att det märkliga är att Belgien gick ut från början med att dådet inte var riktat mot svenskar. Videon, med dess innebörd, hade redan publicerats och fått enorm cirkulation vid det laget.

Och att rikta in sig på 2 personer i massan, är väl (utropstecken) tydligt att just de var målet för attacken. Mål för att de så uppenbart var svenskar. En "normal" ter sig vanligen annars att skjuta, spränga, köra över och döda så många som möjligt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
jag är absolut inte blåst..
Men du borde göra en diagnos med tanke på din verklighetsfrånvända kommentar "vi nått en punkt där en total repatriering av otroligt många människor är den enda lösningen"

Jag vet inte vad som var anledningen till dådet i Bryssel.. om det verkligen var sverigebilden pga av koranbränningarna.
Om du följt mina inlägg så ser du att jag inte försvarar dessa.. men jag ser en sida som fortfarande kramar sin rasist flagga

Sverigebilden är orsaken men inte koranbränningar av vad jag har läst utan att han verkar läst en del om när myndigheter tvångsomhändertar barn från kriminella men som sprids som kidnappning av muslimska barn som tvingas blir kristna
Citera
2023-10-17, 10:53
Medlem
Libertarismuss avatar
Hur dum får man vara när man dagen efter man begått ett mord går till ett kafé och dricker sin morgonkaffe i lugn och ro? Han hade säkert på sig samma orangea jacka som när han begick dådet, dumfan. Å andra sidan kanske han ville bli upptäckt så att han fick komma till paradiset.

Oavsett säger detta ganska mycket om människorna vi importerar till Europa. De är lågintelligenta (genomsnittligt IQ-nivå på 70) och konformistiska (följer en barbarisk skitreligion), de hör inte hemma i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in