2023-10-17, 10:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Han gjorde det specifikt för att uppnå detta resultatet, det är skillnaden

Vem gjorde vad? Ser bara två sidor av samma mynt. Folk har varnat för den här utvecklingen i årtionden.
Citera
2023-10-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Varför är jag skyldig till at att Koranen får brännas?
Jag bryr mig inte eftersom det är två looser som säker uppmärksamhet.. det som förvånade mig mest är hur smyg-svenne kröp fram och visade sitt fula tryne med "yttrandefrihet" som anledning att hata muslimerna.

Jag har många vänner (svenskar, precis som mig så du inte spinner iväg) som tycker precis som jag.. att koranbränningarna inte var något annat än en ren provokation mot en stor majoritet av våra nya grannar, kollegor, vänner.. som bor med oss och bland oss.

Jag vet inte hur du är kopplad.. men jag visar respekt för de som jag umgås med. Jag försöker lära mig något nytt och känner att alla de utlänningar jag umgås med är likadana.
Sedan har vi en klick inavlade "Kalles Kaviar"... tyvärr fler än vad jag trodde

Men jag säger det igen för ni verkar ha seliktv läsförmåga.. INGET rättfärdigar illdåd där man mördar folk.

Men fundera gärna själv vilken väg du valt

Jag skrev att du var lika skyldig, inte att du var skyldig. Vi är väl rätt oskyldiga i det här fallet?

Jaha du och dina vänner tycker att koranbränningarna var en provokation. Ja jo det får man väl ändå säga.

När har jag läst in att du rättfärdigar illdåd där man mördar folk??

Jaha, ja jag försöker också respektera människor jag umgås med. Däremot umgås jag inte med inavel, vad jag vet iaf. Tihi.

Vilken väg jag valt? Jag valde att bli företagare bla.

Men men. Ok, trevligt att råkas.
Citera
2023-10-17, 10:39
Medlem
Ett av offren bodde i Schweiz enligt media. Svensk boende i Schweiz då.
Citera
2023-10-17, 10:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är en sammanställning av olika halvautomatiska vapen ur "AR-15-familjen" (Armalite, Remington, Colt, Ruger, etc).

Vapentypen har använts vid otaliga "masskjutningar" och terrordåd. Här någonstans tror jag att vi hittar vapnet.

Belgien har mer liberala vapenlagar än exempelvis Sverige. Du kan få tillstånd att köpa ett halvautomatiskt vapen av AR-15-typ med samma lätthet som du köper ett salongsgevär i Sverige. Om du har en allmän licens behöver du inte särskilt motivera varför du vill inneha vapnet.

https://en.wikipedia.org/wiki/AR-15%E2%80%93style_rifle

Sägs ju att han använde en AK47a. Alldeles oavsett vad han använde kan vi nog utgå från att han saknade licens och att vapnet införskaffats illegalt.
Citera
2023-10-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Ja Ulf e skarp
Tänk värsta scenariot att vi haft en sosse som ståt och malt vi måste va starka nu o krama om varandra
Det där jävla våpet Magdalena Andersson lär väll ändå få fram några värdelösa ord som retar upp oss svennar ännu mer

Hon fick TV-tid hos SVT för att sprida sin skit om att det är koranbränningar att Uffe måste se till att sina allierade inte sprider "hat" osv.

Belgiska myndigheter tror att den som filmade händelserna kan vara en medhjälpare vågar vi gissa att det är videon när han springer in i lokalen och avrättar möjlig BO (P.H?)
Citera
2023-10-17, 10:42
Medlem
Slump eller inte

Paris terrorattack 13 November 2015
Madonna spelar i Sverige 14 November

Bryssel terrorattack 16 Oktober
Madonna spelar i Sverige 28 Oktober
Citera
2023-10-17, 10:43
Avslutad
De har nu bekräftat att det är rätt GM som de grep, som senare avled på sjukhuset till följd av sina skador dvs. den man som sköt ihjäl två svenskar och skadade en tredje.
Citera
2023-10-17, 10:44
Avslutad
Inga repressalier mot /på/i SVT ännu för deras vedervärdiga sätt att rapportera,dölja och fortsatta indoktrinering av "sanningen"? Dess (flertal)skrattande reportrar i gårdagens sändning.

Snart är det väl "sorgevaka" I direktsändning å gärningsmannens vägnar.Hemma hos reportage med fru och barn.

Offren och deras familjer verkar inte vara viktigt för SVT(Statligt Vinklad Television)

Apropå fotboll,hade jag varit en toppspelare i landslaget och fått reda på att ordförande(Reinfeldt) letts ut och fått livvaktsskydd medans "vi" fått spela klart första halvlek hade jag efteråt bara sagt:Avgå direkt din fega usling,du visar ju hur patetisk du är och skämmer ut dig själv,Sveriges befolkning inklusive oss spelare.Du tänker på DIN säkerhet medans svenska fans får betala med livet.
Citera
2023-10-17, 10:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Du inser att det ena inte utesluter det andra? Alla förstod att koranbränningen var en ren provokation. Men bara för att det var en ren provokation så innebar inte svensk lag att den var olaglig. De flesta människor som haren gnutta intelligens förstår att vi inte kan kasta våra grundlagar och sätt att leva över bord bara för att några stater på andra sidan jordklotet inte gillar det. Men uppenbarligen ser du rasism i allt.

människor blir provocerade på jobbet, inom idrott, bland vänner kanske till och med inom familjen och även om det kanske är fel att provocera så kan de flesta vuxna hantera det utan våld. Till och med de flesta barn kan hantera det. När man har folk utan impulskontroll som blandas med folk med andra åsikter så kommer det inte bli bra.
Citera
2023-10-17, 10:45
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Enligt viss media har gm två olika skäl till dådet. Ena är någon Pakistansk pojke som blev knivhuggen till döds i USA och det andra är att "sverige kidnappar barn". Ingenstans har jag läst att GM nämnt något om koranbränningar

Det här med dådet i USA har inget med Sverige eller svenskar att göra, ville han döda två kristna kunde han ha hittat två belgiska medborgare.

Men kidnappade barn .. aa kanske.

Tror dock på att det handlar om koranbränningen och att polisen skyddar brännarna osv.
Citera
2023-10-17, 10:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sägs ju att han använde en AK47a. Alldeles oavsett vad han använde kan vi nog utgå från att han saknade licens och att vapnet införskaffats illegalt.

Belgisk media pratade om att han använde "un kalash". Detta är förvisso en AK-47 eller en AK-74 om man vill vara exakt. Men så exakta är sällan journalister. När de talar om en "kalash", så är det en generisk term för automatvapen i allmänhet.
Citera
2023-10-17, 10:48
Medlem
Vill man ens hörs pressträffen kl 11:00
Massa jävla beklagande och noll handling

Jag inväntar vad Trump kommer säga!!
“Yes Sweden time to wake up?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto